احتمال توافق میان عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب وجود دارد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، منابع آگاه امروز دوشنبه به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب در حال دست یابی به توافقی در خصوص خاتمه دادن به جنگ قدرت در عدن بوده و احتمالاً نیروهای سعودی به طور موقت کنترل این شهر را در دست خواهند گرفت.

احتمال توافق میان عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب وجود دارد

بر اساس اعلام این رسانه، عربستان به عنوان سرکرده ائتلاف متجاوز به مردم مظلوم یمن در حال میزبانی از مذاکرات مستقیم میان عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب (STC) است تا به این وسیله به درگیری ها میان آن ها خاتمه دهد.

این در حالیست که چندی پیش هیأتی از شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات عربی متحده است برای مذاکره با مقامات عربستان سعودی وارد شهر جده شدند.

رسانه های سعودی شامگاه سه شنبه 29 مرداد گزارش کردند که این هیأت به ریاست عیدروس الزبیدی رئیس شورای انتقالی جنوب یمن بوده و قرار است درباره تحولات و حوادث اخیر جنوب یمن به ویژه شهر عدن با طرف سعودی گفتگو کند.

گفتنی است، شهر عدن واقع در جنوب یمن مرداد ماه سال جاری و به دنبال 4 روز درگیری میان مزدوران منصور هادی و عناصر وابسته به شورای انتقالی جنوب که از حمایت امارات برخوردار است، به دست این شورا افتاده بود.

ریاض به دنبال این حوادث اظهار داشت که به دنبال میانجیگری میان مزدوران این 2 گروه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "احتمال توافق میان عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توافق میان عناصر دولت هادی و شورای انتقالی جنوب وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید