تولید اولین گوشی دنیا با فناوری امنیتی کوانتومی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از فوربس، سامسونگ و شرکت مخابراتی اس کی تله کام از تولید اولین گوشی نسل پنجم جهان خبر داده اند که مجهز به فناوری امنیتی کوانتومی است. این شرکت ها مدعی هستند که فناوری کوانتومی گوشی های هوشمند را برای هکرها غیرقابل نفوذ می سازد.

تولید اولین گوشی دنیا با فناوری امنیتی کوانتومی

در حال حاضر گوشی های سری اس 20 سامسونگ همراه با برخی قابلیت های امنیتی پیشرفته عرضه می شوند که از جمله آنها می توان به تراشه هایی امنیتی اشاره کرد که جلوی سرقت اطلاعات توسط هکرها را حتی در صورت دسترسی به سخت افزار گوشی می گیرند.

اما گوشی گلکسی ای کوانتوم که از نظر امکانات شباهت های زیادی به گوشی Galaxy A71 5G دارد، مجهز به تراشه ای جدید موسوم به QRNG است که توسط شرکت ID Quantique تولید شده است.

تراشه یادشده که به طور اختصاصی برای گوشی های هوشمند تولید شده، با تولید اعداد تصادفی غیرقابل پیش بینی مانع از دسترسی هکرها به گوشی ها می شود. تراشه های مشابه قبلی اگرچه اعداد تصادفی تولید می کردند، اما تولید این اعداد تصادفی از الگوهایی قابل پیش بینی و شناسایی توسط هکرها پیروی می کردند. از این طریق خدمات پرداخت و احراز هویت گوشی ها به طور کامل ایمن می شوند.

تراشه QRNG که ابعاد آن تنها 2.5 در 2.5 میلیمتر است، دارای دو حسگر ال ای دی و سی ام او اس است. نمایشگر 6.7 اینچی فوق دقیق، حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر، دوربین چهارگانه با دقت های 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از جمله امکانات گوشی یادشده است. این گوشی دارای تراشه اگزینوس 980، هشت گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بوده و حدود 530 دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تولید اولین گوشی دنیا با فناوری امنیتی کوانتومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید اولین گوشی دنیا با فناوری امنیتی کوانتومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید