دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، معاون اداری، اقتصادی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است.

دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، محمد تقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجلاس سراسری روسای دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای که در دانشکده فنی و حرفه ای دکتر شریعتی تهران برگزار گردید با بیان اینکه امروز دغدغه آموزش عالی کشور اعتلای دانشگاه فنی و حرفه ای در کنار سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است؛ گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بسیار بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است و با عنایت به وسعت جغرافیایی این دانشگاه در 31 استان کشور، لزوم توجه ویژه به این نوع از آموزش ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه انتزاع دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای از وزارت آموزش و پرورش و الحاق آن به نظام آموزش عالی در سال 1390 تصمیم درستی بود اعلام کرد: متاسفانه الزاماتی که بعد از این تصمیم مورد احتیاج بوده رخ نداده است و این دانشگاه بعد از گذشت چندین سال از حضور در نظام آموزش عالی کشور کماکان در حوزه دفتر بخشی آموزش و پرورش عمومی سازمان برنامه و بودجه واقع شده است و تخصیص های این مجموعه با مدل های آموزش و پرورش سنجیده و تخصیص می گردد.

نظر پور ادامه داد: با عنایت به شرایط مالی موجود امکاناتی که در دانشگاه های کشور وجود دارد محدود شده، ولی با توجه به همه این محدودیت ها بازهم دانشگاه فنی و حرفه ای با توجه به ظرفیت های بالقوه ای که در اختیار دارد در شرایط مطلوبی نیست.

وی ادامه داد: با حمایت وزارت علوم و نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به مأموریت هدفمند و ارزشمند دانشگاه فنی و حرفه ای و لزوم تغییر دفتر بخشی این دانشگاه از آموزش و پرورش به آموزش عالی حتم دارم شاهد تحولات عظیمی در ارتقای آموزش های عالی فنی و حرفه ای و مهارتی خواهیم بود.

نظر پور با عنوان اینکه تعداد زیادی کارگاه و آزمایشگاه در این دانشگاه وجود دارد که تجهیزات و امکانات آن قدیمی است توضیح داد: اگر می خواهیم این نوع از آموزش ها را در کشور گسترش دهیم بایستی توجه ویژه ای به تجهیز و نوسازی آن ها داشته باشیم چرا که خروجی دانشجویان و دانش آموختگان این دانشگاه مسیری روشن همراه با فراوری، کارآفرینی واشتغال دارند.

وی اظهار کرد: با عنایت به مسائلی که توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در ابتدای مراسم ارائه شد به نظر می رسد با توجه به دستور قبلی رئیس سازمان برنامه و بودجه و نظر مثبت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودجه این دانشگاه به دفتر بخشی حوزه آموزش عالی منتقل گردد که بنده مطئن هستم با این کار بخش اعظمی از مسائل این دانشگاه مرتفع خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: در ردیف بودجه هایی که در حوزه ستاد وزارت علوم به عنوان ردیف متمرکز بالاخص در بحث خیرین آموزش عالی وجود دارد تا آنجا که بتوانیم به این دانشگاه یاری خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه فنی و حرفه ای از جامعه آماری بالاتری نسبت به سایر مراکز آموزش عالی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید