سرعت تحقیقات پیش بالینی با تجهیزات پیشرفته ایرانی شتاب گرفت

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران از روند تحقیقات محققان کشور در این حوزه ابراز خرسندی کرد و گفت: در یک سال گذشته سرعت تحقیقات این حوزه رشد شتابانی داشته است.

سرعت تحقیقات پیش بالینی با تجهیزات پیشرفته ایرانی شتاب گرفت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ انجمن گفتگو، محمدرضا آی رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این مرکز نخستین مکانی است که برای پیشبرد تحقیقات پیش بالینی راه اندازی شده تا به محققان سراسر کشور خدمات ارائه دهد. از آنجا که تحقیقات پیش بالینی احتیاج به دستگاه هایی با فناوری های تک دارد و ایران نیز در این حوزه تحریم بود بنابراین محققان از دستگاه های انسانی برای تحقیقات خود استفاده می کردند. اما استفاده از این دستگاه ها برای تحقیقات پیش بالینی بر روی موجودات کوچک همچون موش باعث ایجاد خطا و کاهش دقت می گردد.

وی ادامه داد: در اقدامی محققان کشور دست به کار شدند و در شرکت های دانش بنیان این تجهیزات پیشرفته را در کشور با برند ایرانی بومی نموده و ساختند. پس این آزمایشگاه با دستگاه های های تک ایرانی تجهیز شده است تا به محققان کشور برای پیشبرد تحقیقات پیش بالینی خدمات تخصصی لازم را ارائه دهد.

رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بخش بعدی سخنان خود به فعالیت های ترویجی آزمایشگاه اشاره نمود و گفت: آموزش 6 هزار و 500 نفر ساعت و 36 ارائه در دانشگاه های مختلف کشور از جمله فعالیت های ترویجی آزمایشگاه است. البته 110 عضو هیئت علمی نیز 132 پروژه را در این مرکز ثبت نموده اند. همچنین برگزاری دومین سمپوزیوم کاربرد تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی نیز در راستای اقدامات ترویجی است.

آی توضیحات بیشتری درباره سمپوزیوم ارائه و اظهارکرد: در این رویداد محققان از حوزه های مختلف تحقیقاتی نتایج آخرین دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارند. سال جاری در مقایسه با سال گذشته تعداد شرکت کنندگان در این سمپوزیوم رشد خوبی را تجربه کرد که نشان می دهد در این حوزه خوب به جلو حرکت کردیم.

با توجه به اهمیت مطالعات پیش بالینی و نبود امکانات مورد احتیاج برای انجام این تحقیقات آزمایشگاه پیش بالینی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه اندازی شد تا با وجود مجهزترین دستگاه ها در این حوزه خدمات به محققان کشور ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "سرعت تحقیقات پیش بالینی با تجهیزات پیشرفته ایرانی شتاب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت تحقیقات پیش بالینی با تجهیزات پیشرفته ایرانی شتاب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید