شهردار لندن بار دیگر به ترامپ حمله لفظی کرد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، ایسنا نوشت: در آستانه سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس در سوم ماه ژوئن شهردار لندن اظهار داشت که او معتقد است رهبر آمریکا در طبقه یکسانی با اوباما و بوش قرار ندارد.

شهردار لندن بار دیگر به ترامپ حمله لفظی کرد

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، صادق خان در گفت وگویی اظهار داشت: البته ما باید روابط نزدیکی با رئیس جمهوری آمریکا داشته باشیم اما نباید فرش قرمز پهن نموده یا ضیافت رسمی به پا کنیم.

وی ادامه داد: تاریخ به ما می گوید که دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا سفر رسمی به انگلیس داشته اند و ترامپ در همان طبقه با این دو فرد قرار ندارد.

ترامپ در ماه ژوئیه سال گذشته به انگلیس سفر کرد که این سفر به عنوان یک سفر رسمی مدنظر قرار نگرفت. در جریان این سفر تظاهرات گسترده ای در سراسر انگلیس در اعتراض به این سفر برگزار گردید.

این اظهارات صادق خان پس نقدها گسترده نسبت به سفر رسمی دونالد ترامپ به انگلیس بیان شده که قرار است سوم ژوئن انجام گردد.

قرار است در این سفر ترامپ با ترزا می نخست وزیر انگلیس و ملکه الیزابت دیدار و گفت وگو کند.

سفر روسای جمهوری آمریکا در سال 2011 توسط باراک اوباما و در سال 2003 توسط جورج دبلیو بوش روسای پیشین جمهوری آمریکا به عنوان سفر رسمی شناخته شد. این دو سفر با تشریفات خاص و قابل توجهی همراه بود اما در حال حاضر روابط میان ترامپ و می چندان خوب نیست.

انتظار می رود در طول سفر ترامپ به انگلیس همانند سال گذشته تظاهرات گسترده ای برگزار گردد.

برهمین اساس براساس نتایج یک نظرسنجی اخیر در شرکت یوگاو از هر پنج نفر در انگلیس تنها یک نفر به رئیس جمهوری آمریکا نظر مثبت داشته و 67 درصد نگاه منفی دارند.

صادق خان شهردار مسلمان لندن همیشه یکی از منتقدان دونالد ترامپ بوده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "شهردار لندن بار دیگر به ترامپ حمله لفظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار لندن بار دیگر به ترامپ حمله لفظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید