طرح بازی و یادگیری سال آینده در مدارس بیشتری اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تهران- خبرنگاران- طرح بازی و یادگیری که از اول بهمن در یک هزار مدرسه در 10 استان شروع شده با توجه به استقبال خانواده ها، دانش آموزان و معلمان سال آینده در مدارس بیشتری اجرا خواهد شد.

طرح بازی و یادگیری سال آینده در مدارس بیشتری اجرا می گردد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که ایجاد اتاق بازی و یادگیری در مدارسی اجرا شده که خود داوطلب بوده اند و هیچ گونه اجباری در کار نیست، گفت: در مرحله اول اجرای طرح، بعضی مدارس انتخاب شدند اما مدارس دیگری نیز تمایل و آمادگی خود را اعلام نموده اند که بیش از حد انتظار ما بود.

رضوان حکیم زاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش وبلاگ انجمن گفتگو اضافه نمود: رویکرد جدید آموزشی که برای دانش آموزان پایه های اول تا سوم در قالب طرح بازی و یادگیری شروع شده، خانواده ها و معلمان را به این سمت سوق داده که شیوه های تعلیم و تربیت را می توان در قالب های دیگری که همراه با شادی و نشاط باشد برای دانش آموزان به ویژه در سال های اولیه تحصیل دنبال کرد.

وی توضیح داد: به همین خاطر علاوه بر استان های هدف شامل تهران، خراسان رضوی، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، مازندران، کردستان، کرمان، قزوین و آذربایجان غربی، مدارس دیگری از سراسر کشور نیز تمایل دارند تا به صورت داوطلبانه این طرح را به اجرا درآورند از این رو کوشش می کنیم تا دایره طرح بازی و یادگیری را سال آینده وسیع تر کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به دنبال انحصاری کردن طرح بازی و یادگیری نیست و از تمامی ایده های جدید استقبال می نماید، یادآور شد: در اجرای این طرح صرفا تکیه بر بازی فکری مدنظر نیست بلکه بازی های تحرکی هم ملاک است و در این میان، آموزش های لازم به معلمان ارائه شده تا طرح روند و نتیجه مثبتی به دنبال داشته باشد.

حکیم زاده یادآور شد: هر چند تراکم دانش آموزان در کلاس درس می تواند روند اجرای بسیاری از طرح های تحولی را کُند نموده و نگرانی هایی به دنبال داشته باشد اما در بسیاری از نقاط کشور با همین امکانات محدود پیشرفت هایی حاصل شده که قابل مقایسه با نظام های پیشرو در جهان است.

حکیم زاده اضافه نمود: تحول میسر خواهد شد به شرط آنکه در کنار امکانات محدود، خلاقیت داشته باشیم و با شرایط موجود آموزش صحیح ارائه دهیم.

در سال تحصیلی 98-97 از مجموع بیش از 14 میلیون دانش آموز، 7 میلیون و 995 هزار و 280 نفر آنان در پایه های اول تا ششم مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد یک میلیون و 440 هزار و 87 نفر کلاس اولی هستند.

علمی**1883** 1055

منبع: ایرنا

به "طرح بازی و یادگیری سال آینده در مدارس بیشتری اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بازی و یادگیری سال آینده در مدارس بیشتری اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید