علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند و به کی روش برسد. او حالا از یکی از این رقبای خارجی اش دو گل جلوتر است و همراه با دیگر، صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ.

علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند

تفاوت علی علیپور با دیگر گلزنان لیگ این است که حرکت او به سمت صدر جدول، این فصل هم مثل فصل پیش بسیار آرام و قدم به قدم بود. زمانی که آنتونی استوکس در هفته نهم با 8 گل در صدر جدول نهاده شد، علیپور فقط 3 گل زده بود. هفته یازدهم هم که استنلی کی روش با 9 گل از او عبور کرد صدرنشین شد، علیپور با 4 گل از فاصله دور او را نگاه می کرد. با این حال در هفته های بعدی استوکس دیگر گل نزد و کی روش فقط یک گل زد. در عوض علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند و به کی روش برسد. حالا علیپور از یکی از این رقبای خارجی اش دو گل جلوتر است و همراه با دیگری، صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ.

جدول گلزنان لیگ برتر، دوباره صدرنشینی را تحویل یک پرسپولیس داد. به علی علیپور که برای گلزنی زیاد عجله نمی کند و در عوض، ثباتی مطمئن دارد. مهاجمی که فصل پیش 19 گل زده و کفش طلای آقای گلی را گرفته بود و می گفتند این فصل در حد یک مدعی هم نیست.

او اما با گلی که این هفته به صنعت نفت آبادان زد، آمار گل های را دورقمی کرد و با پشت سر گذاشتن آنتونی استوکس 8 گله، با 10 گل زده در کنار کی روش استنلی در صدر جدول برترین گلزنان لیگ برتر نشست. علیپور اگر پنالتی پرسپولیس در این بازی را هم خراب نمی کرد، خیالش کمی راحت تر بود و می توانست به تنهایی صدرنشین باشد اما نه خیلی بادقت بود و نه آنقدر خوش شانس که پنالتی اش به گل بنشیند.

جالب اینکه او فقط دو تا از 10 پنالتی اش در پرسپولیس را گل ننموده که هر دو بار هم مقابل صنعت نفت آبادان رخ داده است. علی علیپور در بازی مقابل صنعت نفت آبادان بهترین فرصت برای عبور از کی روش استنلی و صدرنشینی یک نفره در جدول گلزنان را از دست داد. او که تنها گل مسابقه را زده بود و با همان گل تعداد گل های زده اش را به مهاجم برزیلی سپاهان رساند، بعد از مدت ها پنالتی خراب کرد.

این بازیکن در دو فصل اخیر، بیشتر ضربات پنالتی پرسپولیس را زده بود و آمار خوبی هم در گل کردن پنالتی ها داشت. بازیکنی که معضل پنالتی زدن پرسپولیس را حل نموده بود و در تیمی که بازیکنانش یکی پس از دیگری فرصت گل زدن از نقطه پنالتی را از دست می دادند، بالاخره با پنالتی های او به آرامش رسیدند. علیپور در این دو فصل پشت پنالتی های حساس زیادی نهاده شد. از پنالتی سرنوشت ساز به السد تا پنالتی دربی رفت فصل گذشته که هر دو را گل کرد.

علیپور تا قبل از این ضربه، 9 مرتبه در پرسپولیس پنالتی زد که هشت تا از آن ها را گل نموده بود. تنها پنالتی علیپور که گل نشده بود، مربوط به دیدار فصل گذشته پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در جام حذفی برمی شود که این بازیکن در ضربات پنالتی توپش را به تیر دروازه کوبید. از آن روز تا به حال همه پنالتی های علیپور گل شده بود تا اینکه پنجشنبه به یک باره روند گل های او از روی نقطه پنالتی متوقف شد. حریف علیپور برای خراب کردن پنالتی باز هم صنعت نفت آبادان بود. با گل کردن آن پنالتی، علیپور به تنهایی صدرنشین جدول گلزنان می شد اما حالا کی روش استنلی را هم کنار دست خود می بیند.

تفاوت علی علیپور با دیگر گلزنان لیگ این است که حرکت او به سمت صدر جدول، این فصل هم مثل فصل پیش بسیار آرام و قدم به قدم بود. زمانی که آنتونی استوکس در هفته نهم با 8 گل در صدر جدول لیگ برتر نهاده شد، علیپور فقط 3 گل زده بود. هفته یازدهم هم که استنلی کی روش با 9 گل از مهاجم ایرلندی تراکتورسازی عبور کرد و به صدر جدول رسید، علی علیپور با 4 گل از فاصله دور او را نگاه می کرد.

با این حال در هفته های بعدی استوکس دیگر گل نزد و کی روش فقط یک گل زد. در عوض علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند و به کی روش برسد.

حالا علیپور از یکی از این رقبای خارجی اش دو گل جلوتر است و همراه با دیگر، صدرنشین جدول برترین گلزنان لیگ. فکرش هم حتما پیش رکورد مهدی طارمی است که در لیگ های پانزدهم و شانزدهم آقای گل شده بود و حالا علی علیپور به عنوان آقای گل لیگ هجدهم، این فرصت را دارد که این رکورد را هم مثل رکورد تعداد گل های طارمی در یک فصل، به نام خودش ثبت کند.

11 - یک

منبع: ایران ورزشی

به "علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی علیپور با یک شیب باثبات، توانست از استوکس عبور کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید