فرار رو به جلوی فرمان آرا با اکران آنلاین

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، 19 سال است که هیچ کدام از آثار بهمن فرمان آرا نه با اقبال منتتقدان روبرو می شود و نه این که از سوی مخاطبان عام سینما با استقبال نسبی روبرو می شود، حال این سوال مطرح است وی بر اساس چه بینشیحکایت دریا را روانه اکران آنلاین کرده است.

فرار رو به جلوی فرمان آرا با اکران آنلاین

گروه فرهنگ و هنر وبلاگ انجمن گفتگو:

اکران آنلاین فیلم حکایت دریا به کارگردانی و نویسندگی بهمن فرمان آرا محصول سال 1395، در حالی از روز پنجشنبه 15 خرداد آغاز خواهد شد که جدیدترین ساخته بهمن فرمان آرا طی چند سال اخیر چندین بار به نزدیکی اکران در سینما ها رسید، اما هیچگاه رنگ پرده سینما را به خود ندید تا اینکه سال گذشته بهمن فرمان آرا در مصاحبه ای به صراحت گرفته بود، چون سانس های زیادی به حکایت دریا تعلق نمی گیرد زمان اکران آن را به تعویق می اندازد تا فرصت مناسبی برای اکران پیدا کند. اما اینکه بهمن فرمان آرا پس از 4 سال رضایت به دیده شدن فیلمش داده خود جای سوال دارد و شاید هم وی با ورود به اکران آنلاین به نوعی به دنبال فرار رو به جلویی است که عدم استقبال از فیلمش در سینماها دیگر برایش تکار نشود.

اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است که شاید فیلسماز باسابقه سینمای ایران نمی خواهد قبول کند و آن اینکه خانه ای روی آب در سال 1380 آخرین فیلم از بهمن فرمان آرا است که هم در جشنواره فیلم فجر به موفقیت رسید و هم از سوی مخاطبان عام با استقبال نسبی قرا گرفت و این کارگردان حدود 19 سال است که هیچ کدام از آثارش نه با اقبال منتتقدان روبرو شده است و نه این که از سوی مخاطبان عام سینما با استبال روبرو شده باشد، حال این سوال مطرح است بهمن فرمان آرا بر اساس چه بینشی انتظار دارد آثارش در سینما ها به فروش خوبی برسد.

در نتیجه با توجه به توضییحات گفته شده باید گفت، شاید اکران آنلاین حکایت دریا بهترین تصمیم فرمان آرا باشد تا با عدم استقبال قابل پیش بینی جدیدترین اثرش در اکران سینما ها روبرو نشود.

اما درباره حکایت دریا باید گفت، فاطمه معتمد آریا، لیلا حاتمی، علی نصیریان، علی مصفا، رویا نونهالی، صابر ابر، پانته آ پناهی ها، داریوش اسدزاده، مریم بوبانی و بهمن فرمان آرا از بازیگران اصلی فیلم حکایت دریا هستند.

بهمن فرمان آرا فیلم حکایت دریا را سال 95 جلوی دوربین برد و از حضور چهره های مشهور دنیای هنر در این اثر بهره مند شد و برای اولین بار در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد که به جوایزی نیز دست یافت.

حکایت دریا روایتگر داستان آدم هایی است که بعد از مدتی دوری کنار هم قرار می گیرند و برای جبران گذشته هایی که از هم دور بودند تلاش می کنند. بهمن فرمان آرا در فیلم حکایت دریا به عنوان نویسنده، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر حضور دارد و برای ایفای نقش در این فیلم نامزد دریافت جایزه آسیاپاسیفیک 2018 شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرار رو به جلوی فرمان آرا با اکران آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرار رو به جلوی فرمان آرا با اکران آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید