مجید مجیدی برگزیده جشنواره فیلم قونیه شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، جشنواره جهانی فیلم قونیه در مراسمی که در مرکز فرهنگی مولانا در قونیه برگزار گردید تندیس بهترین کارگردان این جشنواره را به مجید مجیدی اهدا کرد.

مجید مجیدی برگزیده جشنواره فیلم قونیه شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در دومین جشنواره جهانی فیلم قونیه دو فیلم از مجید مجیدی کارگردان سینمای ایران نمایش داده شد.

در این مراسم عبدالستار یارار دبیر جشنواره جهانی قونیه در سخنانی با تقدیر از نقش مجید مجیدی در ساخت آثار سینمایی شاخص با پیغام های انسانی و اخلاقی، سینمای نوین ایران را پیغام آور معنویت دانست.

سال جاری دبیرخانه جشنواره جهانی فیلم قونیه، مجید مجیدی را با فیلم های بید مجنون و بچه های آسمان به این رویداد سینمایی دعوت نموده است. فیلم های بچه های آسمان و بید مجنون با حضور این کارگردان به نمایش درآمد و مورد استقبال تماشاگران نهاده شد.

در مدت حضور مجیدی در قونیه چند نشست دانشگاهی و رسانه ای نیز برگزار می گردد.

مجید مجیدی را با فیلم بچه های آسمان می شناسند. او به خاطر این فیلم تحسین برانگیز به عنوان نخستین کارگردان ایرانی در فهرست پنج فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار 1998 نهاده شد.

مجید مجیدی تنها کارگردان ایرانی است که سال جاری جایزه ویژه جشنواره جهانی فیلم قونیه را دریافت کرد.

این جایزه برای قدردانی از کارگردان هایی است که به ریشه ها و باورهایی معنوی و دینی خود وفادار مانده اند.

جشنواره فیلم قونیه در روزهای یازدهم تا شانزدهم اردیبهشت، به مناسبت ورود خانواده مولانا به شهر قونیه، برگزار می گردد. در جشنواره جهانی عرفانی فیلم قونیه فیلم هایی که درون مایه معنوی و عرفانی دارند، پذیرفته می شوند. کارگردانان برجسته ای از ترکیه، فیلم ها و کارگردان هایی را برمی گزینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مجید مجیدی برگزیده جشنواره فیلم قونیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجید مجیدی برگزیده جشنواره فیلم قونیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید