وزارت علوم برفرهنگ سازی رونق فراوری کار می نماید

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: وزارت علوم درقبال شعار سال بر روی فرهنگ سازی رونق فراوری متمرکز است زیرا تا این مقوله نهادینه نشود نباید انتظارداشت صورت عملی پیدا کند.

وزارت علوم برفرهنگ سازی رونق فراوری کار می نماید

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ انجمن گفتگو با اشاره به اهمیت شعار سال و فعالیت های دانشگاه ها در راستای رونق فراوری گفت: از ابتدای سال وزارت علوم برای شعار سال برنامه ریزی نموده است و ما از تشکل ها و مجموعه های فرهنگی و دانشجویی خواسته ایم در همه برنامه هایشان به موضوع شعار سال بپردازند تا فرهنگ فراوری و مصرف فراوریات ایرانی نهادینه گردد.

وی اضافه کرد : وزارت علوم درقبال شعار سال بر روی فرهنگ رونق فراوری متمرکز است زیرا تا این مقوله نهادینه نگردد نباید انتظارداشت صورت عملی پیدا کند؛ درواقع معتقدم تا زمانی که فرهنگ ایجاد نگردد شعار سال عملیاتی نخواهد شد که در این رابطه از تشکل های دانشجویی و مراکز فرهنگی خواسته ایم در همه فعالیت هایشان جهت گیری، با موضوع شعار سال انجام دهند.

غفاری توضیح داد:فعالیت های فرهنگی با توجه به گستردگی که دارند بر اساس اسناد بالادستی در حوزه فرهنگی در قالب هویت ملی انجام می گردد که به موضوعاتی مانند ترغیب دانشجویان و مشارکت و مسئولیت پذیری آنها در قبال شعار سال می پردازند که در واقع به عنوان اولویت اول مطرح است.

وی ادامه داد: پرداختن به فرهنگ شعار سال و ترویج و حرکت در راستای رونق فراوری به وسیله نشریات دانشجویی و علمی و همچنین تشکل های دانشجویی در دانشگاه ها دنبال می گردد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره بودجه فرهنگی گفت: برنامه ریزی ما بر اساس بودجه ای که در اختیار ما قرار می گیرد ، است اما با توجه به اینکه بخش عمده ای از فعالیت های فرهنگی توسط تشکل های دانشجویی انجام می گردد و هزینه زیادی متحمل ما نمی گردد البته باید بگویم مجموعه های فرهنگی براساس امکانات موجود فعالیت می نمایند.

وی در انتها درباره فعالیت های فرهنگی در تابستان خاطر نشان کرد: در ایام تعطیلات تابستان نیروی انسانی دانشگاه ها کم است و برنامه خاصی نداریم اما اگر تشکل های دانشجویی برنامه ای دارند می توانند در محیط و فضای دانشگاه انجام دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "وزارت علوم برفرهنگ سازی رونق فراوری کار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم برفرهنگ سازی رونق فراوری کار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید