اضافه شدن27هزار تخت بیمارستانی به تختهای بیمارستانی کشور

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، قاسم جان بابایی ظهر چهارشنبه در جشنواره شهید رجائی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اضافه نمود: در این مدت تختهای بیمارستانی در کشور یک چهارم نسبت به قبل بیشتر گردیده است.

اضافه شدن27هزار تخت بیمارستانی به تختهای بیمارستانی کشور

وی بیان داشت: حق همه مردم است که از بهترین امکانات بهره مند شوند و دولت نیز در شرایط بسیار سخت و در پایین ترین قیمت نفت کشور را به دست گرفت.

جان بابایی طرح تحول سلامت و برجام را دو موضوع مهم در دولت تدبیر و امید مطرح کرد و گفت: دولت با مدیریت خود توانست در این دو طرح موفق عمل کند و طرح تحول سلامت توانست خدمات سلامت و درمان در کل کشور و مناطق محروم را به طور قابل توجهی توسعه دهد.

وی اضافه نمود: اکنون بیش از نیمی از پزشکان متخصص طرحی در مناطق محروم هستند و به عنوان مثال در گذشته در یک شهرستان جنوبی کشور با جمعیت 200 هزار نفر پنج یا شش پزشک عمومی وجود داشت اما در حال حاضر این شهرستانها30 تا 40 پزشک دارند.

جان بابایی گفت: در سراوان در شرقی ترین منطقه یران 40 پزشک متخصص به مردم خدمت می نمایند.

وی با بیان اینکه در گذشته چیزی به عنوان اورژانس هوایی در بیشتر نقاط کشور نداشتیم، گفت: در همین دولت 34 پایگاه اورژانس هوایی در کشور ایجاد شد و در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز دو پایگاه اورژآنس هوایی داریم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه در هفته دولت در همین استان دو بیمارستان افتتاح می گردد، گفت: بیمارستان جدید یاسوج یکی از بهترین بیمارستانهای کشور از لحاظ فضای فیزیکی است که فاز اول آن افتتاح می گردد.

وی افتتاح مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت را از دیگر برنامه ها در هفته دولت در این استان مطرح کرد و گفت: با حضور وزیر بهداشت بیمارستانهای استان افتتاح می شوند.

جان بابایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت و توسعه بخش زایشگاهها در سراسر کشور گفت: در این دولت بیش از دوهزار مراکز تهسیلات زایمان ایجاد شد و این در حالی بود که تا پیش از این، مراکز زایشگاهی کشور بیش از 30 در همان حالت قدیمی فعالیت می کردند اما اکنون در این بهشها با ایجاد اتاقهای مخصوص وایزوله مادران و نوزادان در هنگام زایمان تا ترخیص از بیمارستان می توانند در یک محیط خصوصی و مجهز حضور داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اضافه شدن27هزار تخت بیمارستانی به تختهای بیمارستانی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن27هزار تخت بیمارستانی به تختهای بیمارستانی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید