تشریح جزئیات بودجه سال 98 شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، محمدحسین بوچانی در مصاحبه با خبرنگاران، با بیان اینکه بودجه سال 98 شهرداری تهران، سازمان ها و شرکت های تابع با سازوکار و بر اساس سیاست های ابلاغی شورای شهر در حال نهایی شدن است، گفت: پیش بینی می گردد بودجه سال آینده شهرداری تهران با حداقل افزایش، همانند سال 97 باشد. چرا که با توجه به وضعیت مالی شهر تهران، پیش بینی درآمدهای شهر تهران در امسال همانند سال 96 به صورت کامل محقق نگردد.

تشریح جزئیات بودجه سال 98 شهرداری تهران

وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری تهران به نسبت سال 96 با حداقل افزایش نهایی شد، گفت: این بودجه در امسال 17 هزار و 429میلیون تومان بود که پیش بینی می گردد برای سال آینده نیز این رقم نهایی گردد یا افزایشی حداقلی داشته باشد.

این کارشناس حوزه شهری همچنین توضیح داد: شهرداری تهران می تواند در حوزه تامین درآمدها و منابع خود با تغییر سازوکار در نظام بودجه ریزی، کمبود منابع مالی خود را تامین کند. در رابطه با تامین منابع مالی باید از ظرفیت های بخش خصوصی و عمومی به شیوه های مختلف از جمله جلب سرمایه گذار داخلی و خارجی، انتشار اوراق قرضه و جلب مجدد اعتماد سرمایه گذاران، کمبود منابع مالی استفاده کند.

به گفته وی این اقدامات باید در راستای تامین منابع مالی برای مصارف شهرداری تهران باشد. به ویژه اینکه نباید به دلیل کمبود منابع مالی پروژه های شهر تهران تعطیل گردد که این خطرناک ترین حالت برای شکوفایی شهر محسوب می گردد.

بوچانی همچنین با اشاره به دیدار اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی با شهرداران کلان شهرها گفت: در این دیدار تاکید شد که شهرداران کلان شهرها با تشکیل مجمع یا گروهی در قالب مجمع کلان شهرها، مسائل و مسائل خود را به ویژه در حوزه تامین منابع مالی حل و فصل کند. برای نمونه شهرداران کلان شهرها می توانند از حوزه پسماند با انتقال تجارب موجود و همچنین بهره مندی از تجارب جهان، 5 هزار میلیارد تومان صرفه جویی داشته باشند. همچنین در توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی نیز می توان اقدامات موثری را انجام داد.

وی در سرانجام گفت: امیدواریم با توجه به سیاست های ابلاغی شورای شهر تهران بودجه سال آینده شهرداری تهران به بهترین شیوه نهایی گردد. البته بودجه سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران رقم مجزایی دارد و در قالب تبصره ها نیز تامین منابع مالی را می توان لحاظ کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تشریح جزئیات بودجه سال 98 شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح جزئیات بودجه سال 98 شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید