توانمندی معلولان قزوین را در عرصه جهانی معرفی نموده ایم

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، سید محمد موسوی در گردهمایی ورزشکاران دارای معلولیت شهرستان البرز که عصر سه شنبه به مناسبت گرامی داشت روز جهانی معلولان با حضور مسئولان و ورزشکاران معلول در استادیوم یادگار امام شهر الوند برگزار گردید، بیان نمود: تنها نهادی که چهره توانمند معلولان را به اثبات رسانده کانون معلولین تواناست.

توانمندی معلولان قزوین را در عرصه جهانی معرفی نموده ایم

موسوی توضیح داد: به درخواست کشورهای فرانسه، ترکیه و گرجستان برای ایجاد زمینه های مشترک همکاری برای افراد دارای معلولیت اقدام نموده ایم و توانسته ایم توانمندی معلولان خود را در جهان نشان دهیم.

وی بیان نمود: شاید بسیاری از مردم معلولان را افرادی ناتوان می دانند اما توانسته ایم چهره دیگری از توانمندی معلولان را به مردم نشان دهیم.

موسوی یادآورشد: کانون توانا سال گذشته در کنگره بین المللی کسب و کار در کشور ترکیه به عنوان مدلینگ و الگویی شاخص به جهان معرفی گردید و این دستاورد ناشی از پشتکار، جدیت و توانمندی نیروهای دارای معلولیت قزوین است.

کارآفرین برتر کشور در خصوص ایجاد اشتغال برای معلولان گفت: با عضویت در دی پی آی و اکوسوک سازمان ملل این مراکز در یک ارزیابی دقیق اهداف و تفکر مجموعه کانون توانا را آنالیز نموده اند و در حال معرفی آن به عنوان بهترین تعریف از معلولیت به جهان هستند.

موسوی ورزش را مهم ترین پیش شرط حضور اجتماعی معلولان دانست و تأکید کرد: ساختارهای جامعه باید به سمت تأمین و توسعه بسترهای ورزشی برای معلولان راهنمایی گردد.

این فعال اجتماعی در زمینه معلولان اضافه نمود: ماهیت انسان، معنوی و ملکوتی است و خداوند روح بزرگ انسان را در قالب تن قالب گیری نموده از همین رو می توان نتیجه گرفت که انسان ها جسم و تن نیستند بلکه روح و اندیشه آنها اهمیت بیشتری دارد لذا از این نظرداشتن جسم سالم یا معلول ملاکی در اثربخشی انسان نیست.

وی از شورای اسلامی شهر الوند به خاطر واگذاری تنها استادیوم مناسب سازی شده در شهرستان البرز به مجموعه کانون توانا در الوند قدردانی کرد و گفت: نگاه شهردار و اعضای شورای شهر الوند به مسائل معلولان این شهرستان تحسین برانگیز است.

در خاتمه به شرکت کنندگان در این مسابقات که همگی ورزشکاران و افراد دارای معلولیت بودند لوح یادبود و جوایز نقدی اهدا شد.

این گردهمایی به همت کانون توانای الوند و مشارکت هیئت جانبازان و معلولین استان قزوین، هیئت جانبازان و معلولین و ورزش های همگانی شهرستان البرز در استادیوم یادگارم امام (ره) شهر الوند برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توانمندی معلولان قزوین را در عرصه جهانی معرفی نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توانمندی معلولان قزوین را در عرصه جهانی معرفی نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید