رقابت های گروهی دانش آموزان جایگزین رقابت های فردی می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه با برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای رقابت های فردی جای خود را به رقابت های گروهی می دهد گفت: رقابت ها باید جمعی باشد و ماهیت المپیادها تأکید بر این اصل مهم دارد تا دانش آموزان باهم شکست و پیروزی را تجربه و باهم زندگی نمایند، ورزش نمایند و یاد بگیرند.

رقابت های گروهی دانش آموزان جایگزین رقابت های فردی می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، سید محمد بطحایی در افتتاح پنجمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای اظهار کرد: امروز همزمان با این مراسم نمادین، در مدارس سراسر کشور نیز دوره دیگری از المپیاد ورزشی درون مدرسه ای شروع می گردد. باید فعالیت های تربیت بدنی و آمادگی جسمانی در مدارس به ویژه در مدارس دخترانه تقویت گردد و در این خصوص جای کار بسیار زیاد است.

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه یکی از سیاست هایی که در آموزش وپرورش بر اساس سند تحول بنیادین دنبال می گردد این است که شایستگی ها و اختیارات مدارس افزایش یابد اضافه نمود: با مدرسه محوری می توان مسائل و مسائل را چاره سازی کرد و در امور مدرسه باید خلاقیت به کار گرفته گردد تا محیطی شاد و بانشاط برای دانش آموزان فراهم گردد.

بطحایی توضیح داد: خانواده ها مجموعه عظیمی از توانمندی ها هستند که این پتانسیل و ظرفیت زمانی به کار گرفته می گردد که مدارس اختیارات بیشتری داشته باشند و اولیاء شما دانش آموزان ظرفیت ارزشمندی هستند که باید همسو با فعالیت های مدرسه به کار گرفته شوند تا مدرسه ای شاد و علمی داشته باشیم.

وی در ادامه اضافه نمود: المپیادهای ورزشی از آن دسته فعالیت هایی است که همه امکانات مدرسه را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا توانمندی های مدرسه در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان به کار گرفته گردد.

بطحایی با بیان اینکه در المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای باید تمهیداتی به کار گرفته گردد که همه دانش آموزان و نه تنها برگزیدگان رشته های ورزشی خاص در مسابقات و فعالیت ها شرکت نمایند، گفت: از همکاران دوره ابتدایی می خواهم تا در المپیادهای درون مدرسه ای همه دانش آموزان حضورداشته باشند و در زمینه ای که استعداد و توان دارند در رشته های ورزشی شرکت نمایند و معلمان باید در این زمینه نخبگی و استعداد را شناسایی نمایند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای تحرک، نشاط و شادابی در مدارس را تقویت می نماید و مدرسه را به خانه دوم تبدیل می نماید تا دانش آموزان از باهم بودن احساس شادی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رقابت های گروهی دانش آموزان جایگزین رقابت های فردی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت های گروهی دانش آموزان جایگزین رقابت های فردی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید