سهم 2 تا 3 درصدی شرق مازندران از گردشگری، میانکاله روبه خشکی است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، علی محمد شاعری عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه های بندر امیرآباد با گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر به عنوان مدیران جهادی و ولایی گفت: شرق مازندران در مقایسه با دیگر شهرستان های استان از شاخص برخورداری پایین تری بهره مند هستند و اکثر شاخص های توسعه در آن پایین تر از میانگین استانی است.

سهم 2 تا 3 درصدی شرق مازندران از گردشگری، میانکاله روبه خشکی است

وی اضافه کرد: میزان برخورداری از آب شرب، راه روستایی، نرخ بیکاری، سرانه تخت بیمارستانی و غیره در شرق مازندران پایین تر از میانگین استان است و شبکه حمل و نقل جاده ای درون شهری و بین شهری شرق استان مناسب نیست.

وی گفت: منطقه ویژه امیراباد با ظرفیت 7.5 میلیون تن احتیاجمند شبکه ترانزیتی و جاده ای مناسب است و نامناسب بودن شبکه ارتباطی منجر به نارضایتی خواهد شد.

وی خواستار تسریح در اجرای شبکه های حمل و نقل جاده ای شرق استان شد و گفت: تکمیل شبکه جاده ای احتیاجمند 30 میلیارد تومان اعتبار است و امیدواریم تامین گردد.

شاعری با اشاره به اتمام 12 کیلومتر از شبکه حمل و نقل جاده ای و عدم اجازه برای بهره برداری از آن، خواستار تسریع در برطرف نقایص موجود گردد و اضافه کرد: گردشگری می تواند مشکل بیکاری در استان را حل نماید ولی سهم شرق استان از 30 میلیون مسافر دو تا سه درصد است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران، خواستار برنامه ریزی درست برای برطرف مشکل گردشگری در شرق استان شد و با اشاره به موضوع گازرسانی شرق استان گفت: برای تسریع در طرح گازرسانی احتیاجمند تعامل بین دستگاه های مختلف هستیم.

وی گفت: در سه ماه گذشته 77 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های گازرسانی در منطقه تخصیص داده شد و برای تسریع در پروژه های گازرسانی به همت و تعامل دستگاه های مختلف احتیاج داریم.

وی کریدور امیرآباد – گلوگاه - دامغان و خراسان را از طرح های مهم برشمرد و گفت: مجوزهای لازم از شورای عالی جنگل و محیط زیست گرفته شد و اجازه تعریض جاده گرفته شد و احتیاجمند تسریع در اجرای طرح هستیم.

شاعری، احیای تالاب بین المللی میانکاله را که در کنوانسیون رامسر ثبت گردیده است را ضروری برشمرد و اضافه کرد: 22 تالاب بین المللی در ایران از جمله میانکاله وجود دارد و تاکنون 80 درصد آن خشک گردیده و به کانون ریزگردها تبدیل گردیده است.

وی با اشاره به بحران آب در شرق مازندران و اینکه منابع از مصارف کمتر است خواستار توجه برای برطرف این مشکل شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه منطقه آزاد اقتصادی استان در امیرآباد به تصویب شورای برنامه ریزی استان رسید خواستار تسریع در عملیاتی شدن آن شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سهم 2 تا 3 درصدی شرق مازندران از گردشگری، میانکاله روبه خشکی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم 2 تا 3 درصدی شرق مازندران از گردشگری، میانکاله روبه خشکی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید