کمبود 100 مدرسه و 1500 معلم در قم، ایجاد فضای تجاری در مدارس

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، حمیدرضا شیخ الاسلام پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه مطبوعات قم برگزار گردید از افزایش چشمگیر دانش آموزان در قم طی سال تحصیلی جدید اطلاع داد و گفت: مهرماه سال جاری نزدیک به 250 هزار دانش آموز در قم خواهیم داشت.

کمبود 100 مدرسه و 1500 معلم در قم، ایجاد فضای تجاری در مدارس

وی از فعالیت هزار و 400 واحد آموزشی در قم اطلاع داد و گفت: شنبه هفته آینده زنگ شکوفه ها و در روز یکشنبه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پاسخ به این سؤال که چرا شاهد نوساناتی در دانش آموزان هستیم که یک سال خوب و قوی به خصوص در کنکور ظاهر می شوند و یک سال دیگر عملکردشان آن طور که باید نیست، پاسخ داد: مهم ترین دلیل این عامل مسائل زیرساختی است.

احداث 149 مدرسه در قم

وی ادامه داد: 28 سال است که یزد رتبه نخست را در کنکور کسب می نماید و دلیل آن داشتن فضای آموزشی گسترده ای است که این استان دارد ولی استان قم از نظر گستردگی فضای آموزشی آخرین استان کشور بوده و نسبت به فضای آموزشی دارای بیشترین تعداد دانش آموز در کشور است اما در طول این سال ها سعی کردیم که این ظرفیت را افزایش داده و 149 مدرسه در استان ایجاد کردیم تا کیفیت تدریس و رتبه استان قم بهبود یابد.

شیخ الاسلام با بیان اینکه با کوشش هایی که انجام شد از سال 93 تا امروز رتبه استان قم در کنکور از 11 به 5 کشوری رسیده است، ابراز داشت: در استان قم با کمبود 1500 معلم روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره ابتدایی بسیاری از معلمان به صورت دو شیفت کار می نمایند، گفت: یکی از مسائلی که سال ها قبل وجود داشت انتقال از قم به سایر استان ها بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اعلام کرد: با کمبود 100 مدرسه در قم به ویژه در مناطق توسعه یافته چون پردیسان و انسجام روبرو هستیم.

اسکان مسافر نوروزی در 400 مدرسه قم

وی به اسکان نوروزی مسافران در قم هم اشاره نمود و ضمن بیان اینکه کاربری مدارس آموزشی است، این اقدام را برای آموزش و پرورش هزینه بردار دانست و گفت: در شب عید 400 مدرسه را برای ستاد اسکان مدارس آماده می کنیم که یک بار اضافی بر دوش آموزش و پرورش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم به هزینه جاری واحدهای آموزشی استان قم اشاره نمود و گفت: هیچ مدرسه ای در زمان ثبت نام، حق دریافت وجه را ندارد.

وی با بیان اینکه حدود 60 مدرسه هیئت امنایی در استان قم داریم، توضیح داد: بر اساس قانون بودجه سال جاری مجوزی برای ایجاد فضای تجاری در مدارس داده گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کمبود 100 مدرسه و 1500 معلم در قم، ایجاد فضای تجاری در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود 100 مدرسه و 1500 معلم در قم، ایجاد فضای تجاری در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید