شروع ماراتن هندبالی ها در کویت، ایران به دنبال اثبات قدرت خود

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا در بخش بزرگسالان، از عصر روز پنجشنبه 26 دی ماه با برگزاری چند ملاقات در کویت شروع می گردد. اما این ماراتن مهم آسیایی که جنبه انتخابی جهانی را هم دارد برای تیم ایران از روز آدینه استارت خواهد خورد.

شروع ماراتن هندبالی ها در کویت، ایران به دنبال اثبات قدرت خود

در این دوره از رقابت ها 13 تیم در قالب چهار گروه در دور مقدماتی به مصاف هم می فرایند که در این بین تیم ایران در گروه اول با تیم های نیوزلند و بحرین هم گروه است. تیم نیوزلند تیم جدیدی در آسیاست و به نظر می رسد رقیب آسان تری برای شاگردان علیرضا حبیبی باشد. اما رویارویی برابر بحرینی که نماینده قاره آسیا در المپیک 2020 است کار دشواری است. کادر فنی تیم ملی پیش بینی می نمایند که در بدترین شرایط می توانند به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله دوم مسابقات بشوند. مرحله ای که به طور قطع کار سخت تر خواهد شد.

در بین این 13 تیم سه تیم اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی دنیا را کسب کرد. رویدادی که ایران هم در سال 2014 مجوز آن را کسب کرد تا برای اولین بار در مسابقات دنیای قطر حاضر شود. حضور ایران در مسابقات قطر نقطه عطفی برای هندبال ایران بود چرا که نمایش خوب بازیکنان تیم ملی باعث شد تا امروز شاهد حضور 10 لژیونر در اروپا باشیم.

تاریخچه مسابقات انتخابی دنیا و تنها یک سهم ایران در دنیا

نخستین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در سال 1977 هم به میزبانی کویتی ها برگزار گردید که در آن سال ژاپن قهرمان شد. ایران در اولین دوره این مسابقات حاضر نبود. ایران برای اولین بار در سال 1989 در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور چین حاضر شد و در رده هشتم ایستاد.

ایران و شهر اصفهان دو دوره در سالهای 2002 و 2008 میزبان این رویداد بوده است که حاصل آن رده های پنجم و چهارمی بود. بهترین نتیجه ایران در این مسابقات نیز به سال 2014 در منامه قطر باز می شود. ایران در این سال پس از قطر و بحرین در صندلی سوم ایستاد و تا جواز حضور در مسابقات دنیای را برای اولین بار بدست بیاورد. ایران در دوره قبل این بازی ها که در کره جنوبی برگزار گردید پنجم شده بود.

در مجموع نتایج ایران در سالهای مختلف به این ترتیب است:

1991(یازدهم)، 1993(دهم)، 2000(پنجم)، 2002(پنجم)، 2004(پنجم)، 2006(چهارم)، 2008(چهارم)، 2010(هفتم)، 2012(پنجم)، 2014(سوم)، 2016(پنجم)، 2018(پنجم)

در بین کشورهای حاضر در این رویداد، کره جنوبی با 9 طلا و 3 نقره و یک برنز پر افتخارترین تیم آسیاست. کویت با 3 طلا، 2 نقره و 4 برنز و ژاپن با 2 طلا، 5 نقره و 4 برنز در رده های دوم و سوم قرار دارند. سهم ایران هم تنها یک برنز در سال 2014 بوده است.

و حالا نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا از امروز 26 دی ماه با حضور 13 تیم شروع می شود و تیم ملی کشورمان در نخستین گام قرار است روز آدینه به مصاف تیم نیوزلند برود.

تیم ملی هندبال کشورمان در این دوره از مسابقات پس از برگزاری دو دوره اردوی برون مرزی در قطر و ترکیه و برگزاری شش بازی محبت آمیز با ترکیبی از بازیکنان لژیونر راهی کویت شده است تا این بار بتواند با ترکیب اصلی خود پس از چند دوره ناکامی در مسابقات مختلف انتخابی المپیک و قهرمانی آسیا به عنوان تنها تیم آسیایی که 10 لژیونر شاغل در لیگ های اروپایی را دارد از صندلی و قدرت خود دفاع نموده و بتواند نمایشی از قدرت هندبال خود ارائه دهد.

میلاد مسائلی، یونس اناری، پویا نوروزی نژاد، محمدرضا اورعی، علی مهدیزاده، علی رحیمی کازرونی، الله کرم استکی، سجاد استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمدامین فرهادی، سیدعلیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری راد و شاهو نصرتی؛ 18 بازیکن ایران در مسابقات قهرمانی آسیا هستند و علیرضا حبیبی نیز راهنمایی این تیم را بر عهده دارد.

گروه بندی تیم های حاضر در این رویداد به این ترتیب است:

گروه A: ایران، بحرین و نیوزلند

گروه B : قطر، ژاپن و چین

گروه C : کره جنوبی، عربستان و استرالیا

گروه D: کویت، امارات متحده عربی، عراق و هنگ کنگ

برنامه تیم ایران در این رویداد:

آدینه 27 دی ماه:

* ایران - نیوزلند (ساعت 9:30)

شنبه 28 دی ماه:

* ایران - بحرین (ساعت 10:30)

نوزدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا در بخش مردان از 26 دی تا هفتم بهمن ماه در کویت برگزار خواهد شد. سه تیم اول این رویداد راهی رقابت های دنیای خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع ماراتن هندبالی ها در کویت، ایران به دنبال اثبات قدرت خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ماراتن هندبالی ها در کویت، ایران به دنبال اثبات قدرت خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید