حضور قطعی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات گزینشی المپیک

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، طبق اعلام فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) 16 تیم - 8 تیم دختران و 8 تیم پسران- در رشته سه نفره در المپیک 2020 به رقابت می پردازند.

حضور قطعی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات گزینشی المپیک

در بخش دختران این مسابقات، تیم سه نفره ایران شانس حضور در توکیو را دارد البته در صورتیکه بتواند در دو رویداد انتخابی امتیاز لازم برای کسب سهمیه را از آن خود کند. این دو رویداد سال آینده میلادی به میزبانی اتریش و مجارستان برگزار می شوند. به گفته نیکا بیک لیک لی سرمربی تیم بسکتبال سه نفره دختران، فدراسیون اعزام این تیم به این دو کشور را تصویب کرده و بر همین اساس برنامه اردوهای آماده سازی هم آماده شده است.

طبق اعلام فیبا، اتریش در تاریخ 26 تا 30 ماه می سال 2021 و در شهر گراتس میزبان مسابقات کسب سهمیه در بخش سه نفره است. تیم ایران می تواند با قراردریافت در رده های اول تا سوم این رقابت ها همچون چین و مغلوستان به عنوان کننده قاره آسیا در المپیک شرکت کند.

شرط المپیکی شدن در مسابقات مجارستان اما فقط تصاحب جایگاه نخست رقابت هاست. این مسابقات اول ژوئن در بوداپست آغاز می شود و تیم هایی در آن شرکت می کنند که فاقد تجربه المپیکی هستند.

برای اعزام به اتریش و مجارستان، تیم ملی بسکتبال سه نفره ایران تا پیش از سرانجام سال جاری چند مرحله اردوی آماده سازی برگزار خواهد کرد.

نیکا بیک لیک لی در گفتگو با وبلاگ انجمن گفتگو در این زمینه گفت: برنامه مورد نظر برای مراحل مختلف آماده سازی تیم ملی را به فدراسیون ارائه کرده ایم. طبق این برنامه اردوی آماده سازی ملی پوشان از اواخر آبان ماه یا اوایل آذرماه آغاز و به صورت متوالی تا اسفندماه ادامه خواهد داشت.

وی شرح داد: برای ماه های آبان، آذر و دی یک مرحله اردو پیش بینی شده است. بهمن ماه دو مرحله اردو خواهیم داشت و این تعداد اردو در ماه اسفند یک مرحله افزایش خواهد داشت.

سرمربی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مورد تعداد اردونشینان نیز گفت: با 9 و حداکثر 10 نفر اردوها را آغاز می کنیم. تا بهمن ماه ریزشی در میان بازیکنان نداریم اما از آن به بعد به تدریج ترکیب اردونشینان را به ترکیب اصلی تیم ملی نزدیک می کنیم.

به گفته وی، تیم بسکتبال سه نفره بانوان سال آینده و پیش از اعزام به اتریش و مجارستان، اردوهای آماده سازی خود را دنبال می کند ضمن اینکه احتمال اعزام به یک رویداد آسیایی در فروردین ماه هم وجود دارد.

بیک نیک لی با یادآوری اینکه چهار بازیکن ترکیب تیم های سه نفره را در اعزام ها تشکیل می دهند، گفت: البته در فهرست اولیه که در اختیار فیبا و برگزارکنندگان مسابقات قرار می گیرد دو بازیکن دیگر هم معرفی می شوند تا در صورت بروز هرگونه مسئله ای امکان جایگزینی داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان در مورد شانس این تیم برای کسب سهمیه المپیک از میادین انتخابی پیش رو گفت: هر دو رویداد سخت است. در مسابقات اتریش تیم هایی مانند آمریکا، ایتالیا، فرانسه و … حضور دارند که جزو 20 تیم اول رنکینگ جهانی هستند اما در جام های جهانی اخیر نتیجه نگرفته اند و سهمیه هم ندارند. در مجارستان هم تیم هایی حضور دارند که صاحب رنکینگ جهانی اند اما برای اولین شانس ورود به المپیک را پیدا کرده اند.

نیکا بیک لیک لی تاکید کرد: تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران سابقه قرار دریافت در رده پنجم رنکینگ جهانی را دارد و هیچ وقت از رده 14 - 13 هم پایین تر نرفته است اما باید پذیرفت که همه تیم های حاضر در میادین اتریش و مجارستان هدمند هستند. تلاش و امیدمان این است که از این دو رویداد صاحب سهمیه شویم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حضور قطعی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات گزینشی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور قطعی تیم بسکتبال سه نفره بانوان در مسابقات گزینشی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید