آی فون شما ریفربیشد است یا آکبند؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، خبرنگاران: احتمالا می دانید در بازار تلفن همراه درست مثل لپ تاپ موارد ریفربیشد یا تعمیر شده هم وجود دارند. این مطلب را بخوانید تا نحوه تشخیص این دو را از هم یاد بگیرید. شاید در حال حاضر یک آی فون خریداری نموده اید اما نمی دانید که دستگاه شما ریفربیشد است یا خیر. محصولات ریفربیشد که گاهی در بازار به عنوان رفرش نیز نامیده می شوند محصولاتی هستند که به هر دلیلی به شرکت سازنده مرجوع شده اند. این محصولات پس از آنالیز و در صورت احتیاج به تعویض قطعات یا بسته بندی مجدد، دوباره تحت عنوان ریفربیشد (Refurbished) وارد بازار می شوند.

آی فون شما ریفربیشد است یا آکبند؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، در واقع محصولات ریفربیشد شده از نظر سازنده هیچ مسئله ای ندارند و یک محصول تقلبی یا دست دوم محسوب نمی شوند. با این حال تفاوت هایی هم در این محصولات نسبت به محصول آکبند وجود دارد که از جمله آنها می توان به ضمانت محدود و احتمال ایجاد مسائل مجدد در آینده اشاره نمود. به این ترتیب فروشندگان نباید آی فون ریفربیشد را به قیمت آی فون آکبند به فروش برسانند. برای تشخیص آی فون ریفربیشد شده از آکبند بهتر است به سراغ شماره مدل آن بروید. شماره مدل آی فون چیزی شبیه به MQ8G2LL/ A است. درحالی که حروف پایانی بازار هدف محصول را نشان می دهند حرف اولیه برای تشخیص ریفربیشد بودن دستگاه کاربرد دارد. برای نمایش شماره مدل می توانید به منوی تنظیمات (Settings) و سپس General مراجعه نموده و روی About ضربه بزنید.

در این صفحه به دنبال Model Number بگردید. سپس حرف اول شماره مدل را با جدول زیر تطبیق دهید. حرف M به این معنی است که آی فون به صورت آکبند و نو از اپل خریداری شده است. حرف F یعنی آی فون توسط اپل یا یک اپراتور ریفربیشد شده است. حرف P آی فون هم به معنای آن است که با حک حروف دلخواه شخصی سازی شده است و حرف N نشان می دهد که آی فون به عنوان جایگزین برای یک آی فون خراب عرضه شده است. لازم به ذکر است شماره مدل گوشی روی جعبه هم درج شده اما از آنجا که دستکاری کردن و تعویض برچسب روی جعبه کار ساده ای است نمی توان به آن اطمینان کرد.

اگر آی فون توسط یک شرکت مستقل ریفربیشد شده باشد که مستقیما زیرمجموعه اپل محسوب نمی گردد شماره مدل محصول این موضوع را نشان نخواهد داد. با این حال بعضی از این مراکز هم کنترل سخت گیرانه ای روی کیفیت محصول دارند. با این حال هیچ گاه نمی توانید 100 درصد از ریفربیشد بودن یا نبودن آی فون مطمئن شوید. اگر هنوز دستگاه را خریداری ننموده اید می توانید از فروشنده درخواست تخفیف کنید یا به کلی قید خرید دستگاه را بزنید. اما اگر دستگاه را خریداری نموده اید و امکان مرجوع کردن آن وجود ندارد نگران نباشید. ریفربیشد بودن آی فون الزاماً به معنای وجود مشکل در آن نیست. اپل به شکل بسیار سخت گیرانه ای آی فون ها را پیش از عرضه به بازار کنترل می نماید تا امکان ایجاد مشکل در آنها به نزدیک صفر برسد.

به طور کلی آی فون هایی که توسط خود اپل ریفربیشد می شوند از نظر ظاهر و عملکرد مشابه آی فون آکبند هستند اما به دلایل قانونی اپل نمی تواند آنها را به عنوان محصول نو بفروشد. به همین دلیل این محصولات با قیمت پایین تر به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: اقتصادنیوز

به "آی فون شما ریفربیشد است یا آکبند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی فون شما ریفربیشد است یا آکبند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید