راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، شبکه های اجتماعی، برنامه های چت و گفت و گو طوری در زندگی ما جا باز نموده اند که تقریبا یک روز بدون آن ها هم می تواند ما را از کار و بار و فرایند عادی زنذگی مان دور کند. این ضرورت باعث شده که در این مقاله از چگونگی خرید سیم کارت در کشور ترکیه صحبت کنیم تا در سفر به این کشور به راحتی سیم کارت تان را خریداری کنید و از امکان تماس و اینترنت آن بهره ببرید.

راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه

در مقاله های دیگر برای شما از سرویس رومینگ ایرانسل، همراه اول و رایتل گفتیم؛ شما می توانید بدون احتیاج به خرید سیم کارت کشور مقصد از سرویس رومینگ اپراتورهای داخلی بهره ببرید اما اغلب به خاطر هزینه زیاد این سرویس خیلی توصیه نمی گردد.

راستی اگر می خواهید قبل از سفر به ترکیه و استانبول اطلاعات کافی داشته باشید، به مقاله نکات سفر به استانبول در وبلاگ انجمن گفتگو مراجعه کنید.

سیم کارت های ترکیه

در ترکیه هم مانند ایران سیم کارت ها دو نوع دائمی و اعتباری یا همان شارژی دارند. اما مسافرانی که به ترکیه می فرایند فقط می توانند سیم کارت اعتباری بخرند. خرید سیم کارت دائمی فقط برای کسانی که در ترکیه ملک یا حساب بانکی دارند امکان پذیر است.

یک نکته مهم در خصوص سیم کارت های اعتباری ترکیه این است که سیم کارت ها در صورتی که 6 ماه بعد از خرید استفاده نشوند، غیر فعال می شوند. بنابراین شما نمی توانید در سفر دوم یا سوم خود به ترکیه با فاصله بیشتر از 6 ماه از همان سیم کارت قبلی بهره ببرید.

یک ساعت بعد از خرید سیم کارت در ترکیه شما می توانید از خدمات اپراتور بهره ببرید. بعلاوه با شماره گیری کد #101* می توانید شماره خودتان را ببینید.

اپراتورهای معتبر ترکیه کدام ها هستند؟

ترکیه اپراتورهای مختلفی دارد که شما می توانید سیم کارت اعتباری آنها را تهیه کنید اما معروف ترین آن ها سه شرکت زیر هستند:

  • ترکسل
  • ودافون
  • ترک تلکام

از کجا می توان سیم کارت ترکیه را خرید؟

آژانس های مسافرتی: اگر قرار است با تور سفر کنید و این تور را از آژانس گردشگری می خرید می توانید در پکیج تان خرید سیم کارت هم درخواست کنید. با خرید سیم کارت از آژانس گردشگری خیال تان راحت است و دغدغه خرید سیم کارت در ترکیه را نخواهی داشت اما گران تر از قیمت معمول آن در نمایندگی های فروش خواهد بود.

فرودگاه: از آنجایی که اغلب مسافران به خرید سیم کارت اعتباری احتیاجی دارند، اپراتورهای مختلف دفاتر فروش در فرودگاه دارند تا مسافران بتوانند به محض ورود به ترکیه سیم کارت خود را بخرند. البته همانطور که قیمت فروشگاه های فرودگاه مثل سوغاتی فروشی ها از داخل شهر بالاتر است، قیمت سیم کارت هم در فرودگاه نسبت به نمایندگی های داخل شهر بیشتر است.

نمایندگی های اپراتورها: همانطور که ایرانسل و همراه اول در شهرهای مختلف نمایندگی دارند، نمایندگی های اپراتورهای ترکیه را هم به سادگی در شهر مقصد می توانید پیدا کنید. بهتر است قبل از سفر نمایندگی های نزدیک به هتل یا محل اقامت تان را پیدا کنید و سیم کارت تان را از این نمایندگی ها خریداری کنید.

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در ترکیه چیست؟

تنها مدرکی که برای خرید سیم کارت در تریکه لازم دارید پاسپورت تان است. بعد از ارائه پاسپورت و پر کردن یک فرم شما می توانید سیم کارت اعتباری خریداری کنید. اگر قرار است بیشتر از 1 ماه از سیم کارت اعتباری تان بهره ببرید، باید گوشی شما رجیستر گردد و مالیات گوشی و خط هم پرداخت گردد.

چطور در ترکیه سیم کارت تان را فعال کنید؟

بسته به اینکه سیم کارت تان را از کدام اپراتور می خرید، کدهای فعال سازی متفاوتی باید وارد کنید. در ادامه ویژگی های 3 اپراتور اصلی ترکیه را آنالیز می کنیم.

ترکسل

ترکسل(Turkcell) بزرگترین اپراتور ترکیه است که هم پوشش شبکه خوبی دارد و هم می توانید از اینترنت پر سرعت یعنی 4G هم بهره ببرید. قبل از خرید بسته بهتر است به دقت فهرست بسته ها را آنالیز کنید و مناسب ترین را با توجه به مقدار استفاده و مدت زمان اقامت تان انتخاب کنید. برای فعال سازی سیم کارت های ترکسل کلمه Evet(این کلمه به معنای بله در فارسی و ok انگلیسی است) را به شماره 222 ارسال کنید. برای استعلام به جامانده بسته های ترکسل کد *159# را شماره گیری کنید.

ودافون

ودافون (Vodafone) بعد از ترکسل دومین اپراتور بزرگ ترکیه است که بیشتر به خاطر اینترنت پر سرعت آن معروف است. برای فعال کردن سیم کارت ودافون کلمه SORGU را به شماره 3636 ارسال کنید و برای اطلاع از به جامانده شارژ کلمه OZET را به شماره 7000 بفرستید.

ترک تلکام

ترک تلکام کوچکترین اپراتور ترکیه است که هم پوشش شبکه خوب و هم اینترنت پر سرعت دارد. برای فعال کردن سیم کارت ترک تلکام یک پیامک خالی به شماره 5555 بفرستید و بعد از گرفتن پاسخ از شماره 2438 کلمه EVET را ارسال کنید. برای اطلاع از به جامانده اعتبار سیم کارت تان هم می توانید کد #123* را شماره گیری کنید یا با 9333تماس بگیرید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سیم کارت در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید