اطلاع رسانی برای حضور معلمان مؤلف در دورۀ دوم جشنواره؛ هم زمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از حضور 2 هزار و 500 نام کتاب و 5 هزار و 500 شرکت کننده در نخستین جشنواره معلمان مؤلف خبر داد.

اطلاع رسانی برای حضور معلمان مؤلف در دورۀ دوم جشنواره؛ هم زمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی رمضانی، با اشاره به این که کارگروهی در اداره کل آموزش وپرورش شهرستان های استان تهران شکل گرفته است تا این دبیرخانه بتواند این کار بزرگ را مدیریت کند، اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در آموزش وپرورش این است که بتوانیم کتاب های خوب و مناسب به دست دانش آموزان و معلمان برسانیم.

وی افزود: تمام تمرکز برگزاری جشنواره بر این بوده است تا بتوانیم از معلمان، که ارتباط مستقیم با دانش آموزان دارند و دغدغه ها و نیازهای آنان را می شناسند، برقرار شود تا این نیازها شناسایی شود و اکنون در مرحلۀ سوم داوری جشنوارۀ معلمان مؤلف هستیم.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی با تأکید به این موضوع که تلاش کردیم تا قضاوت صحیحی در خصوص 2500 نام کتاب و 5500 شرکت کننده صورت بگیرد، شرح داد: این کتاب ها در سه مرحله مورد داوری قرارگرفته است تا برترین آثار ارائه شده به این جشنواره به نام برترین ها انتخاب شوند.

وی ادامه داد: سیاست ما بر این است که بتوانیم کتبی را که در جشنوارۀ دانایی و توانایی نیاز داریم، از میان کتب موجود در این جشنواره انتخاب کنیم و از سوی دیگر، برخی از کتب موجود در این جشنواره هم به 50 هزار نمایشگاه کتاب که در مدارس برگزار می شوند، راه پیدا خواهند کرد و از این میان، کتب برگزیده به کتابخانه های مدارس راه پیدا خواهد کرد.

رمضانی گفت: سیاست برگزاری این جشنواره بر این نکته تأکید دارد که اگر ایرادی در کتب موجود باشد، با توجه به ارتباط دوسویه ای که میان دبیرخانۀ جشنواره و نویسندگان آثار وجود دارد، این ایراد با استفاده از فرمی که برای همین منظور طراحی شده است، به دست مؤلف می رسد. اگر ایرادات موجود در آثار ارائه شده برطرف شود، وزارت آموزش وپرورش این آمادگی را دارد که این اثر را از مؤلف بخرد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی شرح داد: فرایند اطلاع رسانی و برنامه ریزی برای حضور معلمان مؤلف در دورۀ دوم جشنواره، در مهرماه سال جاری و هم زمان با آغاز سال تحصیلی آغاز خواهد شد.

وی گفت: بر اساس ارزیابی های اجرا شده، نیازهای جدیدی در حوزۀ تألیف های معلمان شناسایی شده است و سیاست بر این است که این موضوعات طبقه بندی شده و به اطلاع معلمان مؤلف برسد تا در این موضوعات دست به تألیف کتاب بزنند.

رمضانی ادامه داد: برنامه ریزی به گونه ای است که آئین اختتامیۀ دومین جشنوارۀ معلمان مؤلف در اردیبهشت ماه سال 1401 برگزار شود، این فرصت برای معلمان وجود دارد تا با شناسایی نیازهای موجود در میان دانش آموزان و معلمان، در این حوزه ها کتاب تألیف شود و همچنین در این جشنواره از ظرفیت معلمان بازنشسته هم استفاده شده است و کتب خوبی به دبیرخانۀ این جشنواره ارسال شده است و این فرایند در دوره های بعد هم با جدیت پیگیری خواهد شد.

وی با تأکید بر این موضوع که انتظار می رود تا همۀ ناشران فعال در این حوزه به آموزش وپرورش در این راستا کمک کنند، گفت: کتبی که در جشنوارۀ معلمان مؤلف مورد استقبال داوران و شرکت کنندگان قرار می گیرند، می توانند ازجملۀ کتبی باشند که شمارگان بسیار زیادی را در نشر به خود اختصاص دهند و این امر می تواند نقطۀ مثبتی در فعالیت یک ناشر به حساب آید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اطلاع رسانی برای حضور معلمان مؤلف در دورۀ دوم جشنواره؛ هم زمان با آغاز سال تحصیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاع رسانی برای حضور معلمان مؤلف در دورۀ دوم جشنواره؛ هم زمان با آغاز سال تحصیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید