این افراد بیشتر از بقیه مریض می شوند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، شاید شما هم اطرافتان افرادی را دیده اید که زیاد مریض می شوند، زیاد بیمار شدن افراد می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که احتیاج به درمان دارد.

این افراد بیشتر از بقیه مریض می شوند

تا به حال به این موضوع اندیشیده اید که چرا بعضی از افراد بیشتر بیمار می شوند؟ میکروب عامل اصلی فراوری و سرایت امراض نیست و فقط عوامل خارجی نیستند که موجب بروز بیماری می شوند، بلکه عواملی فراوانی وجود دارد که باعث بیشتر مریض شدن فرد و تضعیف ایمنی بدن می گردد. در ادامه به شما خواهیم گفت کدام افراد بیشتر بیمار می شوند. همراه وبلاگ انجمن گفتگو باشید.

افراد استرسی

استرس مداوم عملکرد صحیح سیستم ایمنی بدن را سخت می نماید و پاسخ ایمنی بدن شما را ضعیف می نماید. استرس نه تنها بر عملکرد سیستم ایمنی بدن اثر می گذارد بلکه استرس کنترل نشده می تواند بر الگوی خواب، خلق وخو، رژیم غذایی و اندازه فعالیت بدنی تاثیر بگذارد و دفاع در برابر ویروس ها را سخت کند.

افراد عصبی

خشم یک حالت هیجانی و ذهنی محسوب می گردد که با برانگیختگی جسمی و افکار پرخاشگرانه همراه است و بسیاری از افراد آن را تجربه می نمایند اما عصبانیت های مکرر سیستم ایمنی بدن را تضعیف می نماید و به همین دلیل افراد عصبی در معرض انواع خاصی از عفونت قرار می گیرند.

افراد پرخور

یک رژیم غذایی متعادل و مصرف میوه و سبزیجات موجب تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت ها می گردد. افراد پر خور که بیشتر از غذاهای چرب استفاده می نمایند، بیشتر به بیماری دچار می شوند، رژیم های غذایی پرچرب با گذشت زمان تعادل باکتری های روده را که به پاسخ های ایمنی یاری می نمایند، بر هم زده و اثر مهاری بر روی گلبول های سفید خون دارند و به همین دلیل فرد به انواع بیماری دچار می گردد.

افراد کم اشتها

نه تنها افراط در مصرف غذا موجب بیماری می گردد بلکه تفریط در مصرف بعضی غذاها نیز ممکن است فرد را در معرض بعضی بیماری ها قرار دهد. یکی از دلیل هایی که تفریط در مصرف مواد غذایی بدن را مستعد بیماری می نماید، کمبود بعضی عوامل غذایی است.

افراد کم تحرک

تحقیقات ثابت نموده افرادی که کمتر از یک بار در هفته ورزش هوازی انجام می دهند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی و ابتلا به بیماری ها و عفونت ها قرار می گیرند. ورزش منظم هوازی باعث تقویت سیستم ایمنی و کمتر مریض شدن می گردد.

افرادی که صبحانه نمی خورند

صبحانه از وعده های اصلی غذایی است. مصرف مواد مغذی در صبحانه که با آغاز روز همراه است؛ کلیدی برای حمایت از سیستم ایمنی است. صبحانه باید از انواع پروتئین ها، فیبر، اسیدهای چرب غیر التهابی و کربوهیدرات های مفید تشکیل شده باشد.

افرادی که سیگار می کشند

استعمال سیگار، قلیان و… توانایی بدن شما را برای مبارزه با میکروب ها ضعیف می نماید زیرا نیکوتین سبب افزایش سطح کورتیزول و کاهش تشکیل آنتی بادی به وسیله لنفوسیت های B و پاسخ لنفوسیت های T به آنتی ژن ها می گردد.

افراد دارای کمبود ویتامین D

گیرنده ویتامین D و آنزیم های فعال نماینده آن بر سطح همه سلول های سفید خون واقع شده است و این سلول های ایمونولوژیک قادر به سنتز متابولیت فعال ویتامین D هستند، به همین دلیل ویتامین D اثرات مفیدی در بهبود مکانیسم های سیستم ایمنی در بدن دارد و این ویتامین نه تنها برای حفظ استخوان های سالم و قوی و سلول های خونی سالم مورد احتیاج است، بلکه ویتامین D به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز یاری می نماید.

افراد دچار بی خوابی

کمبود خواب ناشی از بی خوابی یا کاهش کیفیت خواب تاثیر منفی بر بدن گذاشته و عواقب خطرناکی برای سلامتی در پی دارد. در طول خواب بدن پروتئین های خاصی (به نام سیتوکین ها) را که به سیستم ایمنی بدن یاری می نمایند، آزاد می نماید. اگر خواب کافی نداشته باشید، ممکن است بدن شما نتواند مهاجمانی، چون ویروس ها و باکتری ها را دفع کند. کمبود خواب در طولانی مدت خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب 3 مسکن طبیعی برای نابودی دردهای شما را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این افراد بیشتر از بقیه مریض می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد بیشتر از بقیه مریض می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید