بهرامی: فدراسیون فوتبال نمی تواند برای کمیته های قضایی پیشنهاد بدهد، تغییرات در اساسنامه باعث افزایش دموکراسی می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، رئیس سابق هیئت فوتبال استان قم و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال معتقد است که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نمی تواند برای کمیته های قضایی پیشنهاد بدهد.

بهرامی: فدراسیون فوتبال نمی تواند برای کمیته های قضایی پیشنهاد بدهد، تغییرات در اساسنامه باعث افزایش دموکراسی می گردد

کریم بهرامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ انجمن گفتگو درباره اساسنامه پیشنهادی ارسال شده به اعضای مجمع برای تصویب در مجمع 8 آذر ماه گفت: ابتدا درباره ماده یک که نوشته شده است فدراسیون فوتبال مؤسسه ای غیرانتفاعی، مستقل و غیردولتی تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران است، من در قوانین جمهوری اسلامی تعریفی این چنینی مشاهده نکردم که چنین مؤسسه ای وجود داشته باشد. یعنی این تعریف با قوانین داخلی ما در تضاد است.

وی درباره اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) چنین شرایطی را در بند یک ایجاد کرد و در نهایت فیفا اجازه داده انتخابات با تعریف قبلی فدراسیون برگزار گردد و پس از برگزاری انتخابات برای تغییر این بند اقدام گردد، گفت: مسئله آنچنان هم به AFC ارتباط نداشت و همه می دانیم که آغاز این ماجرا از داخل بود و افرادی در این مورد پالس فرستادند. آیا فوتبال کره شمالی دولتی است یا نه؟ از فوتبال کره شمالی دولتی تر نداریم، پس چطور اساسنامه فدراسیون آنها به تصویب رسیده است و AFC و فیفا کاری به آنها ندارند؟ خیلی فدراسیون های دیگر در دنیا هستند که زیر نظر دولت فعالیت می نمایند، اما کره شمالی نمونه بارزی است که کسی نمی تواند آن را رد کند. خوشبختانه فیفا اینجا به یاری فوتبال ایران آمد و فکر می کنم بعد از انتخابات هم این موضوع حل می گردد و احتیاج به اقدام دیگری نخواهد بود. وقتی مجمع فدراسیون و دولت اساسنامه را تأیید نمایند، کسی نمی تواند کاری کند.

رئیس سابق هیئت فوتبال استان قم و عضو سابق مجمع فدراسیون فوتبال درباره افزایش اعضای مجمع از 75 نفر به 89 نفر گفت: نفرات اضافه شده افراد حقیقی هستند که مربیان و کاپیتان های تیم ملی خواهند بود و به هر حال آنها را فدراسیون فوتبال انتخاب می نماید، اما آنها استقلال خود را تحت لوای فدراسیون فوتبال زیر سؤال نخواهند برد. نظر مجمع هم افزایش اعضا به همین شکل بود، چون باعث بالا رفتن دموکراسی خواهد شد. در شکل فعلی مجمع بیش از 40 درصد آرا در اختیار هیئت های فوتبال استانی است و این هیئت ها روی تیم های باشگاهی استان شان هم نفوذ دارند. به همین دلیل معمولاً رأی هیئت های فوتبال استانی غالب بود و فدراسیون هم روی آنها نفوذ داشت که باعث می شد مجامع خیلی عادلانه نباشد.

بهرامی در خصوص تغییر شرایط حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال در اساسنامه نیز گفت: ایده شخصی من این است که حذف الزام داشتن تحصیلات آکادمیک چندان جالب نیست و به هر حال کسی که در رأس فدراسیون قرار می گیرد باید تحصیلات عالی هم داشته باشد. البته می توانستند برای فوتبالی ها در این زمینه ارفاقی قائل شوند، اما آنهایی که در فوتبال نبودند باید تحصیلات آکادمیک مدیریتی داشته باشند تا هر کسی امور را در دست نگیرند. هر چند فوتبالیست های ما نظیر آقای دایی نیز تحصیلات عالی دارند و با توجه به تغییر قوانین مشارکت در انتخابات از سوی فوتبالی ها نیز بالاتر می رود که این هم یک نشانه دیگر از بالا رفتن دموکراسی مورد تأکید فیفاست.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ انجمن گفتگو بخوانید. (کلیک کنید)

وی درباره اینکه فدراسیون فوتبال در فرمی اعضای کمیته انتخابات از جمله بازرس، استیناف و... را به اعضای مجمع پیشنهاد داده است و آیا این مسئله باعث ایجاد شائبه نمی گردد، گفت: این کار فدراسیون درست نیست و اعضای کمیته انتخابات نباید پیشنهاد شوند. حتی با وجود کمبود زمان باید فضا را باز بگذارند تا اعضای مجمع خودشان اعلام حضور نموده، ثبت نام نمایند و اعضای مجمع به آنها رأی بدهند. اینکه فدراسیون خودش پیشنهاد بدهد چه کسانی باشند، به هیچ وجه درست نیست.

رئیس سابق هیئت فوتبال استان قم راجع به اینکه درباره رؤسای کمیته های قضایی فدراسیون نیز همین اتفاق رخ خواهد داد و با وجود تأکید فیفا به استقلال آنها اما باز هم در اساسنامه آمده است فدراسیون اعضای این کمیته ها را به مجمع پیشنهاد خواهد داد، گفت: خب شرایط فعلی چه تغییری با گذشته نموده است؟ اگر قرار باشد هیئت رئیسه فدراسیون پیشنهاد بدهد، باز آش همان آش و کاسه همان کاسه است. چون این نفرات وقتی از سوی هیئت رئیسه فدراسیون پیشنهاد شوند، خود را در گروی هیئت رئیسه می دانند و اتفاقات اخیر در کمیته اخلاق تکرار می گردد. باید اجازه دهند کسانی که شرایط ریاست این کمیته ها را دارند، مستقل داوطلب شوند و مجمع به آنها رأی بدهد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ انجمن گفتگو بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بهرامی: فدراسیون فوتبال نمی تواند برای کمیته های قضایی پیشنهاد بدهد، تغییرات در اساسنامه باعث افزایش دموکراسی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهرامی: فدراسیون فوتبال نمی تواند برای کمیته های قضایی پیشنهاد بدهد، تغییرات در اساسنامه باعث افزایش دموکراسی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید