تولد دوقلو های افسانه ای در قزاقستان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، زن 29 ساله قزاقستانی پس از به جهان آوردن نوزادان دوقلوی خود در فاصله کمتر از 11 هفته پزشکان را حیرت زده کرد.

تولد دوقلو های افسانه ای در قزاقستان

به گزارش خبرنگار، یک زن 29 ساله در قزاقستان پس از به جهان آمدن نوزادان دوقلوی خود در فاصله کمتر از 11 هفته پزشکان را متحیر کرد. این موضوع یک ناهنجاری بسیار نادر است که از هر 50 میلیون نفر یک نفر را درگیر می کند.

وقتی لیلیا کونوواوا از شهر اورالسک در شمال قزاقستان برای دیدن پزشک در خصوص بارداری دوم خود وارد کلینیک زایمان شد، آن ها می دانستند که وی از یک بیماری نادر معروف به دیفلیس رحم رنج می برد که در اصل به معنای وجود دو رحم است. پزشکان این موضوع را هفت سال پیش در اولین بارداری این زن متوجه شدند که یک دختر کاملا سالم به جهان آورد.

این بار حاملگی او کمی سخت تر بود، زیرا وی دوقلو باردار شد که هر کدام در رحم جداگانه رشد کردند. این زن سه ماه گذشته یک دختر نارس به جهان آورد که تنها 25 هفته در دوران بارداری بود و 850 گرم وزن داشت بنابراین چندین هفته را در مراقبت های ویژه گذراند. اما قل دیگری که پسر بود متولد نشد و به فاصله 11 هفته از قل دختر به جهان آمد. لیلیا پس از تولد پسرش گفت: پسرم عجله ای برای به جهان آمدن نداشت. وقتی فهمیدم چنین شرایطی دارم شوکه شدم و بسیار نگران دخترم بودم که خوشبختانه معجزه رخ داد و زنده ماند. مادر جوان به همراه دو نوزادش که اکنون حدود 3 کیلو وزن دارند آماده ترخیص از بیمارستان هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تولد دوقلو های افسانه ای در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولد دوقلو های افسانه ای در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید