سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت گفت: سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن با حضور 300 نفر از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در مشهد برگزار می گردد.

سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن برگزار می گردد

فاطمه فیروزآبادی، دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، گفت: سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن ماه با شعار آزادی مطلعی، پویایی جمهوری در شهر مقدس مشهد برگزار می گردد. این نشست با حضور سیصد نفر از اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان سراسر کشور در طی هفت روز و با حضور متخصصان حوزه های مختلف سیاسی، فرهنگی، بین الملل و حوزه زنان دایراست. علاوه بر نشست های سیاسی و فرهنگی ای که باکارشناسان مربوطه برقرار است، سال جاری نشست آموزشی ای نیز در چهار روز از نشست برای اعضای فعال انجمن ها دایر خواهد بود.

وی اضافه نمود: سی و پنجمین نشست میان دوره این اتحادیه با موضوع نوسازی مشارکت، کارآمدی جمهوریت در سال گذشته به هدف بسط مشارکت اجتماعی برگزار گردید. در طی یک سال گذشته با آنالیز ابعاد مختلف مشارکت اجتماعی این نتیجه حاصل شد که این مهم مستلزم مطلعی عمومی در جامعه است. به همین منظور شعار آزادی مطلعی، پویایی جمهوری برای سی و ششمین نشست میاندوره انتخاب گشت. این شعار بیانگر این مسئله است که یک جامعه اسلامی برای تحقق مردم سالاری دینی نیازمند توجه خاص به کرامت انسانی می باشد. کرامت انسانی هنگامی متجلی می گردد که مسئولان جامعه به دنبال رشد مردم و مردمی مطلع باشند. برای اینکه یک جامعه به بلوغ لازم برسد، نیازمند گردش اطلاعات در بستر شفافیت و پاسخگویی مسئولان است. این مهم به وسیله رسانه های صادق به مردم انتقال یافته و قدرت تحلیل آن توسط بستر های آموزشی کار آمد، همچون دانشگاه اسلامی، آموزش و پرورش دغدغه مند و هم چنین مراجع فکری متعهد فراهم می گردد.

دبیر فرهنگی دفتر تحکیم وحدت توضیح داد: یک مشارکت انقلابی مستلزم مطلعی مسئولانه است. مطلعی مسئولانه به این معناست که مردم در قبال حق مطلعی که دارند مسئول بوده و دانستن، آن ها را متعهد به مشارکت می نماید. حال آنکه احساس مسئولیت نیازمند چند بستر اساسی است، یکی از این بستر ها اعتماد به مردم است. به این معنا که مردم بدانند به سطح فهم و تحلیل آنان اعتماد شده و در نتیجه آزادی مطلعی در جامعه محقق شده است. هنگامی که مردم این آزادی در فهمیدن و عمل کردن را احساس نمایند خود را پایه هایی اساسی از نظام دانسته و این امر به پویایی جمهوریت می انجامد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سی و ششمین نشست میاندوره اتحادیه دفتر تحکیم وحدت از 12 تا 18 بهمن برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید