قدیمی ترین ورزشگاه های جهان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، قدمت برخی از ورزشگاه های جهان فوتبال به بیش از 120 سال می رسد که قدیمی ترینشان در انگلیس واقع شده است.

قدیمی ترین ورزشگاه های جهان

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، برخی از استادیوم ها نماد یک شهر یا یک کشور هستند. قدیمی بودن یا اهمیت این استادیوم ها چنین ویژگی به آنها داده است. سایت آس در یک گزارش قدیمی ترین استادیوم های کشورهایی که فوتبال در آنجا ریشه دارد را معرفی کرده است.

برامال لین قدیمی ترین استادیوم در انگلیس و جهان و در شفیلد واقع شده است. برامال لین در سی ام آوریل 1885 افتتاح شد (165 سال قدمت). ابتدا این استادیوم خصوصی بود اما اکنون متعلق به باشگاه شفیلد یونایتد است.

ریسکورس گروند که در ولز است در سال 1872 برای تیم این شهر یعنی رکسهام ساخته شد.

جورجیوس کارایسکاسیس در پیرئاس یونان واقع است. درهای این استادیوم برای نخستین بار در سال 1895 باز شد. این استادیوم میزبان المپیک 1986 آتن بود. اکنون به باشگاه المپیاکوس تعلق دارد.

استادیوم گرن پارکه سنترال در مونته ویدئو اروگوئه قرار گرفته است و سمبل این کشور محسوب می شود. درهای این استادیوم بیست و پنجم می 1900 باز شد. آنجا خانه تیم ناسیونال است.

کارلیسل گروند در ویکلو ایرلند واقع است. این استادیوم که قدیمی ترین استادیوم این کشور به حساب می آید در سال 1862 افتتاح شد.

همدن پارک در شهر گلاسکو اسکاتلند قرار گرفته است. این استادیوم در سال 1903 درهایش را باز کرد و به کوئینز پارک رنجرز، قدیمی ترین تیم فوتبال این کشور تعلق دارد.

پارک دِ پرنس در پاریس پایتخت فرانسه است. این استادیوم در هجدهم جولای 1897 افتتاح شد و از سال 1974 برای پاری سن ژرمن شد.

استادیوم مولینون در شهر خیخون اسپانیا قرار گرفته است. درهایش در سال 1908 به روی هواداران باز شد. این استادیوم به شهردار خیخون تعلق دارد و خانه تیم اسپورتینگ است.

لوئیجی فراریس در شهر جنوا ایتالیا واقع است. این استادیوم در بیست و دوم ژانویه سال 1911 افتتاح شد. تیم های جنوا و سامپدوریا در این استادیوم بازی می کنند.

گاتزی اشتادیون اوف دِر والداو که در شهر اشتوتگارت قرار گرفته است در هجدهم ژوئن 1905 افتتاح شد و خانه اشتوتگارت است.

استادیو دِ سائو لوییز در شهر فارو پرتغال است و در می 1923 درهایش باز شد. اسپورتینگ فارنزه در این استادیوم بازی می کند.

فان دونگه و دِ رو اشتادیون که تا سال 2017 به استادیوم ووداشتاین معروف بود در روتردام هلند واقع است. این استادیوم بیست و سوم جولای در سال 1902 افتتاح شد. اینجا خانه تیم اکسلیور روتردام است.

استادیوم آرکیتکتو ریکاردو اچوری در محله کاباییتو بوینس آیرس آرژانتین قرار گرفته است. این استادیوم در دوم ژانویه 1905 درهایش باز شد و به تیم فرو کاریل اوئسته تعلق دارد.

خواکیم آمه ریکو گیمارش در شهر کوریتیبا برزیل قرار گرفته است. این استادیوم در سال 1914 افتتاح شد. تیم اتلتیکو پاراننزه در این استادیوم بازی می کند.

استادیوم سکوم در اوریسابا مکزیک واقع است. درهایش را در سال 1899 باز کرد اما از سال 1900 به عنوان استادیوم فوتبال مورد استفاده قرار گرفت. تیم اوریسابا در این استادیوم بازی می کند.

ارناندو آسکاراته مارتینس در شهر بوگا کلمبیاست. این استادیوم که در نوزدهم نوامبر سال 1915 افتتاح شد به بوگا اختصاص دارد و تیم های این شهر در آن جا بازی می کنند.

استادیوم بالتیکا در کالینینگراد روسیه واقع است. این استادیوم در سال 1892 ساخته شد تا از رشته های مختلفی در آن برگزارشود. آنجا تا سال 2018 متعلق به تیم بالتیکا بود.

مونیسیپال خواکین مونیوس گارسیا در شهر سانتا کروس شیلی قرار گرفته است و در سال 1920 افتتاح شد. تیم سانتا کروس در این استادیوم بازی می کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "قدیمی ترین ورزشگاه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدیمی ترین ورزشگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید