نگران غیبت شیخ و شجاع نباشید

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، در گزارش زیر برای آنالیز شرایط سرخابی ها با 2 تن از پیشکسوتان سرخابی؛ صادق ورمزیار و مرتضی فنونی زاده گفت وگویی انجام داده ایم.

نگران غیبت شیخ و شجاع نباشید

به گزارش، داربی 91 تهران روز پنجشنبه برگزار می گردد. 2 تیم استقلال و پرسپولیس در ملاقات های قبل از این مسابقه توانستند حریفان خود را شکست دهند و حالا با روحیه خوب به یکدیگر رسیده اند.

البته خبر تلخ برای پرسپولیسی ها محرومیت شجاع خلیل زاده به دلیل دریافت کارت زرد در بازی مقابل نفت آبادان و برای استقلالی ها غیبت احتمالی شیخ دیاباته، ستاره این روز های استقلال به دلیل مصدومیت در بازی برابر نفت مسجدسلیمان است که می تواند هر دو مربی را با چالشی بزرگ روبه رو کند.

ما برای آنالیز شرایط سرخابی ها با 2 تن از پیشکسوتان سرخابی؛ صادق ورمزیار و مرتضی فنونی زاده گفت وگویی انجام داده ایم.

با آنکه پرسپولیس میهمان بود، اما بازیکنان فوق العاده کار کردند. آن ها خارج از تهران بهتر بازی می نمایند. با وجود آنکه علی علیپور 5 موقعیت گل را از دست داد، اما به نظر من بهترین بازیکن زمین بود. این بازیکن خودش را در موقعیت گل قرار می دهد و بر خلاف نظر خیلی ها به عنوان کسی که سال ها مدافع بوده است، می گویم او تنها باید دقتش را بیشتر کند، اگر نه عملکرد خوبی در خط حمله از جهت قرار دریافت در موقعیت تک به تک دارد. یحیی گل محمدی هم رفته رفته از تیم شناخت پیدا می نماید، اما نمی دانم چرا بعضی بازیکنان مثل بشار رسن روی نیمکت می نشینند. البته دست یحیی باز است و پرسپولیس به قدری بازیکن دارد که مسئله ای بابت نبود یک بازیکن ندارد.

عملکردش نسبت به بازی با تراکتور بهتر بود و کوشش بیشتری هم کرد. ان شاءالله رفته رفته بهتر گردد.

شهرخودرو با سرمربی جدید خود 3 برد در لیگ قهرمانان و لیگ برتر کسب نموده که نشان می دهد نیرو های خوبی جذب این تیم شده اند و ساختار تیمی آن ها خوب بوده است. توانایی گل محمدی در پرسپولیس را باید در لیگ قهرمانان ببینیم. من همواره از کالدرون انتقاد می کردم، چون ترکیبش دستخوش تغییرات مداوم می شد. رفتن او و آمدن گل محمدی به نفع پرسپولیس شد. کادر فنی گل محمدی همه پرسپولیسی هستند و بازیکنانی که حق شان بود بازی نمایند حالا در ترکیب قرار دارند.

شجاع همانند اسمش در بازی با صنعت نفت شجاعت به خرج داد. او می توانست آرام تر بازی کند و کارت نگیرد تا به داربی برسد، اما داربی را فدای شجاعت و توانایی خودش کرد تا تیمش پیروز گردد. این کار خلیل زاده را تحسین می کنم. مطمئن باشید کنعانی زادگان جایگزین خوبی برای او خواهد بود و پرسپولیس مسئله ای از این بابت نخواهد داشت.

به نظر من به نفع پرسپولیس شد، چون تیم ما با غیبت خلیل زاده، بازیکن ملی پوشی مثل کنعانی زادگان را دارد، اما استقلال با غیبت دیاباته، مهاجمی همتراز او ندارد. البته مطهری و قائدی خوب گل می زنند، اما دیاباته بازی متفاوتی به نمایش می گذاشت.

عقل سلیم می گوید استوکس که تازه به تیم اضافه شده از ابتدا به میدان نیاید. در طول بازی می تواند به زمین بیاید و به تیم یاری کند. استوکس بازیکن خوبی است.

2 بر یک به نفع پرسپولیس. گل های این بازی را هم کامیابی نیا و اوساگونا برای پرسپولیس و کریمی برای استقلال به ثمر می رسانند.

مجیدی بازیکن داربی بازی بوده است، چون بیشتر برد هایی که با حضور مجیدی به عنوان بازیکن برای استقلال به دست آمده، با گل های او همراه بوده است، اما مطمئن باشید مجیدی مربی داربی بازی نیست.

آن بازی ای که سال 1365 مقابل بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران یعنی ناصرخان حجازی 3 بر صفر پیروز شدیم. ناصر محمدخانی کاری کرد مدافعان استقلال و مرحوم ناصرحجازی بهترین بازی خود را به نمایش گذاشتند.

بازیکنان استقلال 20 دقیقه ابتدایی بازی تحت تأثیر داربی نهاده شده بودند و با ترکیبی که فرهاد چیده بود، بازی خوبی در این دقایق به نمایش نگذاشتیم. همین باعث شد گل هم دریافت کنیم و حتی ممکن بود گل دوم را هم بخوریم. پس از این 20 دقیقه، اما تیم استقلال آرام آرام نبض بازی را در دست گرفت و توانست 2 گل هم به ثمر برساند. هر چند اواخر بازی باز هم توپ در اختیار نفتی ها نهاده شد و خطراتی روی دروازه استقلال به وجود آوردند، اما در مجموع 3 امتیاز خوبی بود و از نظر روحی-روانی توانست استقلال را آماده داربی روز پنجشنبه کند.

به نظرم فرهاد اشتباه کرد. شاید اگر او از ابتدای بازی با همان ترکیب اصلی و همیشگی اش بازی می کرد شرایط استقلال بهتر می بود. مجیدی می توانست پس از گلزنی تیمش، به بازیکنان اصلی استراحت دهد. اگر استقلال گل دوم را در همان ابتدای بازی دریافت می کرد، قطعاً کار سخت تر می شد.

شاید اگر مجیدی با ترکیب اصلی مقابل نفت مسجد سلیمان بازی می کرد این اتفاق برای دیاباته نمی افتاد. یعنی حضور قائدی کنار دیاباته می توانست جلوی مصدومیت او را بگیرد، اما به هر حال اتفاقی است که افتاده، البته استقلال مهاجم بسیار خوبی را به خدمت گرفته است؛ ارسلان مطهری که سال ها دوست داشت به این تیم بیاید و دوستان نگذاشتند، حالا در تیم بخوبی می درخشد و بازیکن بسیار توانمندی نشان داده است. زوج قائدی و مطهری هم زوج بدی در ملاقات با نفت مسجد سلیمان نبود و هر دو هم گل زدند. مطهری آنقدر توانایی دارد که جایگزین خوبی برای دیاباته باشد.

اگر فرهاد مجیدی اشتباه بازی با نفت مسجد سلیمان را تکرار نکند، تیم فرایند رو به رشدی خواهد داشت. این فرایند هم از زمان استراماچونی ادامه دار بوده است. از نظر روحی-روانی هم تیم شرایط خوبی دارد. فکر می کنم اولین تجربه فرهاد برای او خوب باشد. بازیکنان با هم هماهنگ شده اند و اگر سرمربی در چینش ترکیب اشتباهی نکند، من استقلال را برنده بازی می دانم.

دقیقاً همین طور است. به هر حال این تیم را استراماچونی بسته است و سیستمی که تیم توانسته بر اساس آن حرکت رو به جلویی داشته باشد از آن او است. عقل سلیم هم می گوید فرهاد به ترکیب برنده دست نزند و با همان سیستم قبلی تیمش را به جلو حرکت دهد.

خط هافبک هر کدام از تیم ها می تواند برنده این ملاقات را معین کند. به نظر من استقلالی ها با وجود آنکه از نظر مهره، بازیکنان کمتری نسبت به پرسپولیس دارند، اما هافبک دفاعی آن ها بهتر عمل نموده است. در واقع استقلال بازیکنان تأثیرگذارتری نسبت به پرسپولیس پرمهره خریداری نموده است.

هر 3 ملاقاتی که به پرسپولیس گل زدم جزو بهترین خاطره های من در 18 سالی که در استقلال بودم، است؛ گل هایی که به عابدزاده، نکیسا و قلیچ زدم. فکر می کنم در هر 3 ملاقات هم به پیروزی رسیدیم.

منبع: وطن امروز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نگران غیبت شیخ و شجاع نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگران غیبت شیخ و شجاع نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید