پیغام رسان مشهور گوگل هم از دسترس خارج شد!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، با وجودی که در زمان نوشتن این خبر، نسخه وب گوگل هنگ اوت کماکان در دسترس است، اما به نظر می رسد طبق نقشه راه اعلام شده از سوی گوگل، این برنامه برای همواره تعطیل گردد.

پیغام رسان مشهور گوگل هم از دسترس خارج شد!

گوگل اعلام نموده بود از اول نوامبر پیغام رسان Hangouts به کار خود رسما انتها می دهد و کاربران به گوگل چت راهنمایی می شوند.

با وجودی که در زمان نوشتن این خبر، نسخه وب گوگل هنگ اوت کماکان در دسترس است، اما به نظر می رسد طبق نقشه راه اعلام شده از سوی گوگل، این برنامه برای همواره تعطیل گردد.

گوگل پیشتر اعلام نموده بود که کاربران از اول نوامبر دیگر نمی توانند با نسخه وب این پیغام رسان کار نمایند و این برنامه به کار خود در تاریخ معین شده انتها می دهد. حالا زمان اعلام شده فرا رسیده و انتظار می رود کاربران برنامه وب گوگل هنگ اوت به گوگل چت راهنمایی شوند.

پیغام رسان گوگل هنگ اوت و سرنوشت آن

پیغام رسان گوگل Hangouts در سال 2011 معرفی گردید و یکی از دو سرویس پیغام رسانی بود که به وسیله گوگل در آن سال راه اندازی شد.

سرویس دیگری که در سال 2011 در دسترس کاربران نهاده شد، سرویس پیغام متنی Huddle بود. در سال 2017، این شرکت با تمرکز بر کاربران سازمانی، نام این برنامه را به Hangouts Chat تغییر داد. در سال 2020، Hangouts Chat به گوگل چت تغییر نام داد و گوگل خاطرنشان کرد که سرویس پیغام رسان کلاسیک Hangouts را تعطیل می نماید.

در نهایت، نسخه اپلیکیشن گوگل هنگ اوت به کار خود انتها داد و گوگل نیز خاطرنشان کرد که آبان ماه سال جاری، نسخه تحت وب را نیز از دسترس خارج می نماید. حالا با فرا رسیدن موعد مقرر، کاربران منتظر هستند که این شرکت طبق برنامه پیش رفته و نسخه وب گوگل هنگ اوت نیز برای همواره تعطیل و کاربران را به گوگل چت راهنمایی کند.

این سرویس چت تصویری، طبق آنچه گوگل در ماه ژوئیه برنامه ریزی نموده بود، باید اول نوامبر 2022 به کار خود انتها می داد. البته کاربران می توانند تا اول ژانویه 2023 داده های خود را به وسیله گوگل Takeout دانلود نمایند، ولی از گوگل هنگ اوت دیگر نمی توانند استفاده نمایند.

لازم به ذکر است از خیلی جهات، تفاوت زیادی بین Google Hangouts و Google Chat وجود ندارد. هر دو پیغام رسان های گوگل هستند و می توانند احتیاج های کاربران را مرتفع سازند. هرچند بعضی کاربران ترجیح می دهند با گوگل هنگ اوت کار نمایند.

منبع: دیجیاتو

منبع: فرادید

به "پیغام رسان مشهور گوگل هم از دسترس خارج شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رسان مشهور گوگل هم از دسترس خارج شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید