افزایش درآمد فیس بوک و گوگل در ماه رمضان
به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نتایج یک تحقیق در خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می دهد که شرکت های بزرگ اینترنتی در ماه رمضان افزایش درآمد قابل توجهی را به وسیله تبلیغات در منطقه خاورمیانه تجربه نموده اند.
اطلاعات جمع آوری شده نشان می دهد مردم خاورمیانه در ماه رمضان حدود 58 میلیون ساعت را در فیس بوک صرف دیدن ویدئوهای مختلف از آشپزی تا ورزش و سریال نموده اند. این رقم بیش از هر ماه دیگری در سال است و بیان می نماید که رمضان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تبلیغ نمایندگان در سطح شبکه های اجتماعی زمانی ویژه است.
در میان غول های اینترنتی، دو شرکت بزرگ یعنی گوگل که صاحب یوتیوب است و فیس بوک که صاحب اینستاگرام است رشدی فزاینده در درآمد حاصل از تبلیغات در این ماه داشته اند.
رمض شحادی، مدیر فیس بوک در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می گوید: میزان زمانی که در سایت های ما صرف می گردد در طول این ماه افزایش می یابد.
آقای شحادی با بیان اینکه در رمضان عادات غذایی روزه گیران تغییر می نماید و آنان ساعات بیشتری در شب بیدار می ماند، افزود در این ماه 5 درصد به تعداد ساعات صرف شده روی سایت فیس بوک اضافه شده است که به معنای روزانه حدود 2 میلیون ساعت اضافی و در نتیجه مشاهده تبلیغات بیشتر است.
از سوی دیگر بنابر آمار شرکت گوگل، رمضان نقطه اوج درآمد از راه تبلیغات در منطقه بوده است و سریال ها و برنامه های تلویزیونی روی سایت یوتیوب با 151 درصد افزایش بازدید روبرو شده اند. مطابق داده های این شرکت، ویدئوها با مضامین مذهبی نیز 27 درصد بیشتر رشد بازدید داشته اند.
گوگل می گوید در میان لغاتی که در منطقه خاورمیانه بیشترین میزان جستجو را داشته اند، نام سریال های رمضان و سریال هایی نظیر بازی تاج و تخت دیده می گردد.
همچنین در سرویس گوگل پلی، بازی های موبایلی جزو اپلیکیشن های پردانلود بوده است. در ماه رمضان همچنین فعالیت های خیریه و نیکوکارانه نیز رواج دارد و به این معنی است که شرکت ها فعالیت های خود را تشدید می نمایند تا مردم را به خرید اجناس مصرفی و خوراکی جات بیشتر ترغیب نمایند.مطابق آمار گوگل جستجو برای خرید لوازم آرایشی 16 درصد در این ماه رشد داشته است. همچنین سرویس نقشه گوگل نشان می دهد در طول این ماه سرزدن به بازارهای بزرگ خرید 20 درصد افزایش داشته است.،یورونیوز
منبع: ایران آنلاین