آیا مسئولان کنکور دکتری 1400 را به تعویق می اندازند؟

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، جمعیت زیادی از داوطلبان کنکور دکتری 1400 خواهان تعویق زمان برگزاری این آزمون هستند؛ اما آیا مسئولان و کمیسیون آموزشی های مجلس نیز مخالف تغییر زمان کنکور هستند؟

آیا مسئولان کنکور دکتری 1400 را به تعویق می اندازند؟

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ انجمن گفتگو، سال گذشته در بحبوحه روز های کرونایی مسئولان برای لغو یا به تعویق انداختن گردهمایی ها، اجتماعات و آزمون های سراسری از هیچ تلاشی مضایقه نکردند. همگان به خوبی در خاطر دارند که کنکور های سراسری چندین بار به تعویق افتاد و هیچ مدیر، معاون، یا حتی وزارتخانه و سازمانی مسئولیت برگزاری، حفظ جان و سلامتی داوطلبان را برعهده نمی گرفت.

حتی بعد از برگزاری کنکور دکتری 99 در مردادماه بعنوان برگزاری نخستین گردهمایی روز های کرونایی، جمعی از کنندگان مجلس شورای اسلامی که اعتراض داوطلبان به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی را شنیده بودند، خواستار لغو یا تعویق کنکور های کارشناسی ارشد و سراسری شدند.

در آن زمان هیچکس درباره اینکه به تعویق انداختن کنکور تا چه اندازه در روحیه داوطلبان و شرایط زندگی آن ها اثرگذار است، حرفی نمی زد و برگزاری کنکور دکتری از اسفندماه 98 به مردادماه 99 موکول شد. حتی در آن زمان عده ای معتقد بودند که زمینه برگزاری کنکور های سراسری در روز های بعد از ماه مبارک رمضان (خردادماه 99) با کاهش شیوع کرونا در کشور بهتر از روز های پیک آن در مردادماه بود که متاسفانه مسئولان برنامه ریزی صحیحی برای آن نداشتند.

حال هم دقیقا در همان شرایط قرار داریم با این تفاوت که دیگر مسئولان حس و حال پیگیری های گذشته خود را ندارند. تنها چند روز به برگزاری کنکور دکتری 1400 باقی مانده و علیرغم مخالفت عده زیادی از داوطلبان برای برگزاری این آزمون در اسفندماه، اما مسئولان برای تعویق هیچ برنامه ای ندارند.

پیگیری ها از کنندگان و اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز که سال گذشته با آتش تندی دم از حفظ جان و سلامتی داوطلبان می زدند، تا به امروز بی نتیجه مانده است. فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش معتقد است که مجلس روز های سخت برنامه ریزی برای بودجه را پشت سر می گذارد و هم اکنون فرصتی برای رسیدگی به خواسته داوطلبان ندارند. لذا برنامه ای برای بررسی تعویق یا عدم تعویق کنکور دکتری ندارند و بعید است به این موضوع ورود کنند.

یا مهرداد ویس کرمی عضو دیگری از کمیسیون آموزش معتقد است که بهترین تصمیم، برگزاری آزمون در موعد مقرر است و با توجه به ورود کرونای انگلیسی باید تا پیش از شیوع گسترده آن در کشور، کنکور برگزار شود. به اعتقاد ویس کرمی، اصلا نمی توان پیش بینی کرد که در ماه ها، هفته ها و روز های آینده چه اتفاقی قرار است بیفتد و تصمیم بر آن گرفته شده است که آزمون دکتری در زمان مقرر خود برگزار شود و تعویق نیفتد.

به ادعای بسیاری از داوطلبان در آن زمان که مسئولان باید برای برگزاری کنکور اقدام می کردند، دستور به تعویق دادند و حال که زمان تعویق است، دستور به اجرا می دهند. درواقع آن ها معتقدند که ماه مبارک رمضان و از طرفی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده موضوعی است که مسئولان رای به تعویق کنکور دکتری نمی دهند و در این خصوص حفظ جان و سلامتی داوطلبان اهمیتی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آیا مسئولان کنکور دکتری 1400 را به تعویق می اندازند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مسئولان کنکور دکتری 1400 را به تعویق می اندازند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید