خبرنگاران فوت اولین بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، بیرجند - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: یکی از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی که در بخش مراقبت های ویژه با یاری تنفسی بستری بود، فوت کرد.

خبرنگاران فوت اولین بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی

محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه چهارشنبه در جمع وبلاگ انجمن گفتگو اضافه نمود: خوشبختانه امروز آماری که اعلام شد، خراسان جنوبی هیچ مورد مثبتی را نداشت و تمامی نمونه هایی که اعلام شد، منفی بود.

وی گفت: تا این لحظه از 73 جواب آزمایش کرونا که دریافت کردیم، فقط چهار نمونه مثبت و بقیه منفی بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: شب گذشته اعلام کردیم که در خراسان جنوبی پنج مورد مثبت بوده است، بعد از اینکه لیست را برای ما فرستادند و آنالیز کردیم معین شد یکی از نمونه هایی که برای ما ارسال شده، مربوط به استان خراسان شمالی بوده و به اشتباه در لیست دانشگاه ما نهاده شده است.

وی توضیح داد: بنابراین آمار اصلاح شده، چهار مورد مثبت ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی است که نفر چهارم هم مربوط به شهرستان بیرجند است.

دهقانی فیروزآبادی گفت: از این تعداد سه بیمار مربوط به شهرستان بیرجند و یک نفر از شهرستان قاینات است و البته یکسری نمونه داریم که هنوز جواب آنها نیامده است.

وی اضافه نمود: از سه مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی، 2 نفر بهبود یافتند و مسئله ای ندارند و نفر سوم خانمی 74 ساله است که در بیمارستان بستری و حال عمومی وی خوب است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره فراخوان وزارت بهداشت برای حضور پرستاران داوطلب گفت: سامانه ای در این خصوص طراحی شده و در سایت وزارتخانه و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که کادر حوزه سلامت اعم از پزشکان، پرستاران و پیراپزشکانی که تمایل دارند در این اقدام عظیم مشارکت داشته باشند به سامانه مراجعه و ثبت نام نمایند.

وی از راه اندازی سامانه خودارزیابی و سنجش کرونا اطلاع داد و اضافه نمود: این سامانه با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظام پزشکی و وزارت ارتباطات طراحی شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه از کافه بازار قابل دانلود است گفت: در این سامانه اطلاعات خوبی در ارتباط با بیماری کرونا، اصول مراقبت ها، لیست مراکز درمانی و تست سنجش وجود دارد تا افرادی که علائم خفیف دارند، بتوانند شرایط خود را بسنجند و اگر احتیاج باشد به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

دهقانی فیروزآبادی درباره مدیریت عرضه اقلام بهداشتی در استان گفت: امروز جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور مقامات ارشد استان و مقامات قضایی برگزار گردید و تمامی کوشش مسوولان این است که کمبودها را از استان های مجاور و داخل استان جبران نمایند.

وی اعلام کرد: همچنین توسط کارخانه فراوریی داخل استان یاری های خوبی در این زمینه شده و قول مساعد داده شد که تا 20 هزار عدد ماده ضدعفونی نماینده فراوری گردد و در اختیار مردم قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با پیگیری استاندار خراسان جنوبی مقرر شد مواد اولیه این کارخانه فراهم گردد تا کارخانه در جهت تامین مواد اولیه با مشکل روبرو نگردد.

وی گفت: یکی از موضوعاتی مهمی که امروز در ستاد استانی نیز مورد تاکید نهاده شد اینکه فروشندگان و عرضه نمایندگان محصولات بهداشتی به ویژه اقلامی مانند ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی نماینده که با کمبود روبرو ایم حتما موجودی انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند.

دهقانی فیروزآبادی اضافه نمود: بدون شک بعضی از فروشندگان و عرضه نمایندگان از قبل محصولاتی را خریداری نموده و در انبار دارند که هیچ اشکالی ندارد اما باید این محصولات را در سامانه ثبت نمایند تا براساس قانون به مردم عرضه گردد ولی اگر موجودی خود را ثبت ننمایند به منزله احتکار و عدم عرضه تلقی خواهد شد.

وی گفت: مقامات قضایی امروز عنوان کردند با این افراد به شدت برخورد و تصمیات جدی برای آنها گرفته خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در این شرایط که مردم احتیاج به یاری دارند و همه باید کوشش کنیم از استرس روانی جامعه کم کنیم فروشندگان و عرضه نمایندگان باید مراعات نموده و نگذارند کار به مقامات قضایی کشیده گردد.

وی در ارتباط با راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در استان گفت: امروز سه نمونه مشکوک به کرونا در جهت راه اندازی دستگاه تست و نتایج به انستیتو پاستور ایران ارسال شد که اگر مورد تایید قرار گیرد به صورت رسمی در استان شروع به کار خواهیم کرد.

وی توضیح داد با راه اندازی این آزمایشگاه احتیاجی به ارسال نمونه ها به تهران نیست همچنین پاسخ آزمایش ها سریعتر آماده خواهد شد و زمان طولانی منتظر اعلام پاسخ نمونه از انستیتو پاستور نخواهیم بود.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فرد فوت شده در خراسان جنوبی مرد 55 ساله است که در تهران به کرونا مبتلا و برای عیادت از نزدیکان خود به بیرجند آمده بود.

اولین مورد مثبت کرونا در استان خراسان جنوبی روز شنبه دهم اسفند اعلام شد.

بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران کرونا انتخاب و تجهیز شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فوت اولین بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فوت اولین بیمار مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید