ادعای واشنگتن پست:آمریکا درباره حملات اخیر در سوریه و عراق به ایران پیغام داده است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، ایسنا نوشت: روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در مورد حملات اخیر در سوریه و عراق به تهران پیامی داده است.

ادعای واشنگتن پست:آمریکا درباره حملات اخیر در سوریه و عراق به ایران پیغام داده است

به نقل از خبرگزاری سما، روزنامه واشنگتن پست نوشت: آمریکا به وسیله بعضی کانال های دیپلماتیک به ایران اطلاع داده است که حملات اخیر در سوریه و عراق با هدف افزایش تنش نبوده بلکه برای ایجاد بازدارندگی اجرا شده است.

این روزنامه بعلاوه نوشته است: آمریکا به ایران اعلام نموده است که به هرگونه حملات شبه نظامیان نزدیک به ایران در عراق پاسخ خواهد داد، حتی اگر این حملات منجر به کشتن نیروهای آمریکایی نگردد.

یک مسئول در دولت آمریکا به این روزنامه گفته است: ما این مسئولیت را برعهده داریم که ثابت کنیم حمله به نیروهای آمریکایی پیغامدهایی به همراه دارد و این امر صحیح است، حالا این حملات خواه منجر به کشته و زخمی شدن کسی بگردد و یا نگردد.

این مسئول آمریکایی گفته است: اگر به ما حمله گردد ما هم پاسخ خواهیم داد.

بر اساس این گزارش، پیغام آمریکا به ایران نشانه ایجاد تغییر در سیاست آمریکا نسبت به دولت ترامپ است. بعلاوه این مساله نشان می دهد که بایدن سقف بهانه جویی برای به کارگیری قدرت نظامی را کاهش داده است.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه هفته گذشته وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) در بیانیه ای گفت که نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مواضع حشد شعبی عراق را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران نموده است.

این وزارتخانه مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر به پرسنل و تأسیسات آمریکایی در عراق اجرا شده است.

منابع عراقی گفتند در حمله آمریکا به منطقه بوکمال در شرق دیرالزور واقع در مرز سوریه و عراق 4 تن از نیروهای حشد شعبی کشته شدند. خبرگزاری سانا هم از کشته شدن یک کودک در این حملات اطلاع داد.

310 310

منبع: خبرآنلاین

به "ادعای واشنگتن پست:آمریکا درباره حملات اخیر در سوریه و عراق به ایران پیغام داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای واشنگتن پست:آمریکا درباره حملات اخیر در سوریه و عراق به ایران پیغام داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید