خبرنگاران وزیران دفاع ترکیه و آمریکا درباره حملات ارتش سوریه تبادل نظر کردند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، نیویورک- خبرنگاران- وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با همتای ترک خود آخرین شرایط حملات ارتش سوریه علیه تروریست ها در ادلب را مورد بررسی قرار دادند.

خبرنگاران وزیران دفاع ترکیه و آمریکا درباره حملات ارتش سوریه تبادل نظر کردند

آلیسا فرح سخنگوی پنتاگون روز پنج شنبه با اعلام این خبر افزود مارک اسپر و حلوصی اکار درباره آنچه که تهاجم بی رحمانه رژیم اسد به ادلب خوانده شد که از روسیه و ایران حمایت می شود، گفت وگو کردند.

وی ادامه داد: دو طرف همچنین درباره شرایط انسانی در شمال غربی سوریه و لیبی مصاحبه کردند.

سخنگوی پنتاگون افزود همانگونه که رئیس جمهوری ترامپ روز سه شنبه گفت و در این تماس تلفنی هم به آن پرداخته شد، ما در حال جست و جوی راهی هستیم که آمریکا بتواند با ترکیه و جامعه بین المللی در این زمینه همکاری کند.

در توافقی که آمریکا با دولت اردوغان داشته است، شمال سوریه به صحنه درگیری ارتش ترکیه با ارتش سوریه تبدیل شده است.

این مساله با واکنش شدید دولت قانونی و مشروع سوریه روبرو شده و ضمن آنکه اقدام ترکیه را تجاوز به تمامیت ارضی و حاکمیت سوریه دانسته است، آنکارا را به حمایت از تروریسم برای دستیابی به اهداف خود متهم کرده است.

دمشق معتقد است ترکیه با استفاده از ابزار تروریسم در پی احیای امپراتوری عثمانی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم نشان داده است مساله این کشور در سوریه نه مبارزه با تروریسم بلکه غارت منابع اقتصادی همچون نفت است و برای این اقدام، بخش هایی از خاک سوریه را به اشغال درآورده است.

ترکیه پیش از این تهدید کرده بود در صورتی که آمریکا یا ناتو مانع از عملیات این کشور در خاک سوریه شوند، ممکن است درباره پایگاه های نظامی آنها در خاک خود تجدید نظر کند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران وزیران دفاع ترکیه و آمریکا درباره حملات ارتش سوریه تبادل نظر کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیران دفاع ترکیه و آمریکا درباره حملات ارتش سوریه تبادل نظر کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید