استودیوی بازی سازی Firesprite به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، شرکت سونی گفت که استودیو انگلیسی فایراسپرایت (Firesprite) به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شده تا این سومین استودیویی باشد که سونی در این تابستان تصاحب نموده است.

استودیوی بازی سازی Firesprite به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شد

اگرچه شاید نام استودیوی فایراسپرایت برای شما ناآشنا و گمنام باشد اما نکات بسیار مجذوب نماینده و قابل توجهی درباره آن و شکل گیری اش وجود دارد که ماجرا را جالب تر می نماید. آن ها با سونی و استودیوهای داخلی آن بیگانه نیستند و اتفاقاً تاریخچه جالبی با آن ها دارند.

برای پی بردن به این ماجرا باید به زمان ورود جدی سونی به صنعت بازی های ویدیویی بازگردیم. زمانی که سونی تصمیم گرفت کنسول پلی استیشن 1 را وارد بازار کند و به همین دلیل احتیاج داشت تا استودیوهایی را برای خلق بازی های منحصر به فرد به خدمت بگیرد. در آن موقع، شرکت Psygnosis یکی از شرکت های مطرح توسعه بازی بود و با توجه به توانایی بالای فنی آن ها سونی تصمیم گرفت تا این شرکت را تصاحب کند. در واقع Psygnosis اولین شرکتی بود که سونی آن را خریداری کرد. پس از فراوری بازی های موفقی از جمله مجموعه بازی Wipeout، در سال 1999 سونی تصمیم گرفت تا در ساختار این شرکت بازنگری کند و نام آن ها را هم به استودیوی لیورپول تغییر دهد. استودیو لیورپول سونی در کارنامه کاری خود تجربه ساخت بازی هایی از جمله فرمول یک و Wipeout را دارد.

با این حال، سونی در سال اوت سال 2012 به کار استودیوی لیورپول انتها داد. ارتباط این خبر با ماجرای گفته شده به اینجا باز می گردد. در سال 2012، بعضی از اعضای کلیدی استودیو لیورپول سابق تصمیم گرفتند تا استودیوی مستقلی به نام فایراسپرایت تأسیس نمایند. استودیویی که اکنون به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شده است. شاید برایتان تعجب آور باشد که شرکت سونی که استودیوی لیورپول را بسته بود چرا دوباره فایراسپرایت را خریداری نموده است. ساده ترین جواب شاید این باشد که یک دهه از آن تصمیم گذشته است و چیزهای متفاوتی از تغییرات مدیریتی گرفته تا شرایط فعلی استودیو فایراسپرایت عوض شده و آنگونه که معین است، پروژه های فعلی این استودیو توجه سونی را به خود جلب نموده است.

استودیوی Firesprite علیرغم اینکه در این سال ها در توسعه بعضی از بازی ها به استودیوهای سونی یاری نموده اما شاید یکی از معروف ترین کار آن ها در سال های اخیر بازی شوتر ترسناک The Persistence باشد که برای هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر هم عرضه شده است. با این حال، هرمن هالست، رئیس استودیوهای پلی استیشن، تأکید می نماید که آن ها قرار نیست یک استودیو پشتیبان باشند بلکه پروژه های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. یکی از نکات قابل توجه استودیوی فایراسپرایت این است که آن ها در یکی دو سال اخیر که به نظر می رسد با سونی روی دو بازی مختلف همکاری داشته اند، شاهد رشد عظیمی بوده اند و تعداد کارمندان استودیو را به بیش از 250 نفر رسانده اند. این یعنی، استودیو فایراسپرایت از مجموع دو استودیو انگلیسی دیگر پلی استیشن - یعنی استودیوی لندن و استودیوی مدیا مولکول - عظیم تر است. بعلاوه می توان از نظر تعداد کارمندان، استودیوی فایراسپرایت را پس از استودیو های عظیم ناتی داگ، گریلا گیمز، سانتا مونیکا و اینسامنیاک گیمز واقع شده است.

هرمن هالست در مصاحبه ی خود درباره کار با بعضی از اعضای این استودیو به خاطر می آورد: کار کردن با افرادی که با آن ها در زمان توسعه Wipeout همکاری داشتیم، بسیار حس خوبی دارد. ما در گذشته با کل تیم مدیریت استودیو سابقه همکاری داریم. همه این ها احساس فوق العاده ای دارد که بازگشت آن ها را به خانواده استودیوهای پلی استیشن خوش آمد بگوییم.

هالست در ادامه اضافه می نماید: اما چیزی که من درباره آن ها واقعاً دوست دارم، این است که استودیو فایراسپرایت در این سال ها بسیار رشد داشته است. آن ها اکنون تیمی بالغ بر 250 نفر هستند. آن ها در زمینه توسعه بازی رویکردی بسیار تجربی اتخاذ نموده اند. من فکر می کنم ترکیبی از میراث و روحیه کارآفرینی آن ها یک پایه عالی برای همکاری ما در چند پروژه عظیم منحصربه فردی است که در حال حاضر با هم روی آن ها کار می کنیم.

مدیر استودیو فایراسپرایت هم این اتفاق را یک اتفاق تاریخی بیان نموده و از همکاری دوباره با پلی استیشن ابراز خوشنودی داشته است.

درباره پروژه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، قبل از تصاحب استودیو به وسیله سونی، فایراسپرایت روی توسعه دو اثر متفاوت کار می نموده است. به گفته آن ها، یکی از این بازی ها یک اثر شوتر چندنفره بسیار عظیم است و دیگری یک بازی ماجراجویی بسیار جاه طلبانه داستان محور تاریک است که طبق آگهی های شغلی به نظر می رسد بر اساس یکی از عناوین عظیم و عظیم در حال توسعه باشد. جزئیات عظیمی درباره این پروژه ها وجود ندارد و فقط طبق گفته مدیر استودیو و هرمن هالست این دو بازی تجربه منحصر به فردی را در ژانرهای متفاوتی نسبت به دیگر استودیوهای پلی استیشن ارائه خواهند داد.

تجربه خریدهای قبلی نشان می دهد که سونی معمولاً صبر می نماید تا یک بازی از استودیوهایی که با آن ها همکاری دارد منتشر گردد و در صورت نتیجه دلخواه جذب آن ها را در دستور کار قرار می دهد. با این حال، به نظر می رسد آشنایی با اعضای اصلی فایراسپرایت و جاه طلبانه بودن بازی های آن ها باعث شده تا حتی قبل از معرفی رسمی این دو بازی سونی تصمیم بگیرد که فایراسپرایت را تصاحب کند.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "استودیوی بازی سازی Firesprite به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیوی بازی سازی Firesprite به جمع استودیوهای پلی استیشن اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید