حمله ترامپ به اتحادیه اروپا ، شما شریکی بی رحم هستید!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، فارس نوشت: دونالد ترامپ که از زمان کارزار انتخاباتی سال 2016 و همچنین بعد از شروع ریاست جمهوری خود بارها در حمایت از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و مخالفت با مواضع اتحادیه اروپا اظهارنظر نموده بود، امروز (پنجشنبه) بار دیگر در این باره موضع گیری نموده است.

حمله ترامپ به اتحادیه اروپا ، شما شریکی بی رحم هستید!

رئیس جمهور آمریکا در توییتر خود نوشت: خیلی بد است که اتحادیه اروپا اینقدر علیه بریتانیا و برگزیت سخت می گیرد. اتحادیه اروپا در قبال ایالات متحده هم یک شریک تجاری بی رحم است، اما این (روند) تغییر خواهد نمود. برخی وقت ها در زندگی باید قبل از اینکه افراد بخواهند شما را گاز بگیرند، به آنها اجازه نفس کشیدن بدهید.

ترامپ از شروع ریاست جمهوری از مواضع اتحادیه اروپا به ویژه در زمینه مسائل مالی به شدت گله نموده و به همین دلیل به اقداماتی از قبیل جنگ تعرفه ای علیه اروپایی ها هم دست زده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین در مصاحبه تیرماه سال گذشته خود طی اظهاراتی بی سابقه، اتحادیه اروپا را دشمن آمریکا خوانده بود.

اظهارات ترامپ درباره برگزیت در حالی مطرح شده که بامداد امروز دونالد توسک رئیس شورای اروپایی اظهار داشت که سران اتحادیه اروپا با تمدید ضرب الاجل خروج بریتانیا از این اتحادیه (برگزیت) موافقت نموده اند.سران 27 کشور در واکنش به درخواست لندن برای تمدید مهلت خروج از اتحادیه، موافقت نموده اند که این ضرب الاجل که چند روز دیگر فرامی رسد، تا 31 اکتبر (9 آبان) به تعویق بیافتد. همچنین قرار است روند پیشرفت حرکت بریتانیا به سمت خروج از اتحادیه، 30 ژوئن (9 تیر) در نشستی مورد آنالیز سران اتحادیه قرار گیرد.

ترزا می نخست وزیر انگلیس روز گذشته به سران اتحادیه اروپا توصیه نموده بود با درخواست لندن برای تمدید ضرب الاجل برگزیت تا دستکم 9 تیر ماه موافقت نمایند، چراکه خروج بدون توافق و بدون تعیین شدن وضعیت سیاسی و مالی پس از برگزیت، می تواند برای دو طرف تبعاتی داشته باشد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر سال 1395 در یک همه پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد.

خودداری چندباره مجلس انگلستان از تصویب توافق های ترزا می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در یاری به حصول توافق نهایی بی نتیجه کرد و نهایتا می چند روز پیش با موافقت مجلس رسما از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را به تعویق بیاندازند.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "حمله ترامپ به اتحادیه اروپا ، شما شریکی بی رحم هستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله ترامپ به اتحادیه اروپا ، شما شریکی بی رحم هستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید