افزایش آمار ابتلا به کرونا بین جوانان و میانسالان تهرانی ، معاون ستاد کرونای تهران: علت در دست آنالیز است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با هشدار نسبت به افزایش تصاعدی آمار مبتلایان به کرونا طی دو هفته اخیر به ویژه سه روز اخیر، گفت: هم اکنون با موج جدید افزایش آمار ابتلا در بین میانسالان و جوانان روبرو هستیم که دلایل آن در دست آنالیز است.

افزایش آمار ابتلا به کرونا بین جوانان و میانسالان تهرانی ، معاون ستاد کرونای تهران: علت در دست آنالیز است

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از ایسنا، دکتر علی ماهر اظهار کرد: متاسفانه تعداد بیماران بدحال به شدت افزایش پیدا نموده و خصوصا با موج جدید افزایش درصد ابتلا در بین میانسالان و جوانان روبرو هستیم.

وی با اشاره به شرایط بیمارستان ها در سطح شهر تهران، اظهار کرد: در کنار ظرفیت محدود تخت های بستری به خصوص تخت های ویژه که در حال حاضر درصد بالایی از آنها اشغال شده، اکنون با فرسودگی و خستگی مفرط پرسنل درمان هم روبرو هستیم. پرسنلی که از اسفند پارسال در حال ارائه خدمت به مردم هستند و فرصتی برای بازتوانی و ریکاوری خود نداشته اند. این مساله طبیعتا به فرسودگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن کادر درمان منجر می گردد و از این طریق در معرض خطر بالاتری قرار می گیرند.

ماهر هشدار داد: ادامه این فرایند مطمئنا توانایی کادر درمان برای مدیریت بیماری را به شدت تضعیف می نماید و به دنبال آن با افزایش بیشتر آمار ابتلا و میزان مرگ و میر بیماران کرونا روبرو خواهیم شد.

معاون ستاد کرونای تهران با بیان اینکه تنها شاخص نجات بیماران بدحال، وجود تخت های ویژه و ICU نیست، اظهار کرد: توان کادر درمان و متخصصان و حضور آنان در بخش های ویژه اهمیت بالاتری دارد، این درحالیست که در شرایط فعلی نه تنها با ازدحام بالای بستری بیماران در بخش های ویژه روبرو هستیم، بلکه از طرف دیگر توان متخصصان و کادر درمان کاهش پیدا نموده و در این شرایط پاسخگویی درمانی به مبتلایان و بیماران بدحال و مدیریت بیماری تضعیف خواهد شد.

وی تاکید نمود: در اوایل شیوع بیماری شاهد بودیم که میزان مرگ و میر در شهرهای دارای تخت ویژه ولی بدون حضور متخصص با مناطق فاقد تخت ویژه، تفاوت زیادی نداشت. به عبارت دیگر با ادامه این فرایند نه تنها توان کادر درمان تضعیف می گردد، بلکه احتمال خطر و ابتلای آنان نیز افزایش می یابد و در نهایت تخت بدون وجود متخصص یاری زیادی به ما نمی نماید.

  • جلسه ویژه ستاد کرونا برای آنالیز پیشنهادهای استانداری تهران | محدودیت ها برمی گردند؟

  • هشدار روسای 3 بیمارستان تهران: مراجعان و بستری ها 3 برابر شده اند | بیشتر بستری های ICU زیر 30 سال دارند

ماهر، بی توجهی بسیاری از مردم به رعایت اصول بهداشتی، شرکت افراد در مکان های شلوغ و عمومی، برگزاری مجالس ختم و عروسی، مسافرت بدون رعایت پروتکل ها، و رعایت نکردن فاصله گذاری ها را از مهمترین علل افزایش آمار ابتلا به کرونا به خصوص در تهران عنوان نمود و گفت: اگر مردم پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت نمایند، مطمئنا این شرایط فرایند کاهشی پیدا خواهد نمود. نتیجه عدم رعایت ها ایجاد این شرایط فاجعه بار و اسفباری شده که الان شاهد آن هستیم.

معاون برنامه ریزی ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونای کلانشهر تهران با بیان اینکه برخلاف انتظارات بعضی از صاحب نظران، کرونا در تابستان فروکش ننموده است، اظهار کرد: نه تنها شیوع بیماری کاهش پیدا ننموده بلکه شرایط بدتر شده و از آنجا که سطح توان کادر درمان و امکانات محدود است، ادامه این فرایند و افزایش میزان ابتلا از یک سطحی بالاتر منجر به افزایش بسیار شدید مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور خواهد شد.

ماهر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حداکثر توان خود وارد عرصه خدمت شدند، گفت: تمام این بیمارستان ها زیر بار مدیریت بیماری رفتند و شاید بیش از سایر دانشگاه ها با ازدحام بیمار و اشغال تخت ها به خصوص تخت های ویژه روبرو بودیم.

او با تاکید بر اینکه تخت های بیمارستانی ما به سرعت در حال پر شدن است، گفت: با تکمیل یک به یک بیمارستان ها و به خصوص تخت های ویژه، بیماران به سایر بیمارستان ها ارجاع داده می شوند. ولی ظرفیت ها محدود است و به زودی با اشغال صددرصد تخت ها در بخش های ویژه روبرو خواهیم شد.

معاون ستاد کرونای تهران با اشاره به ارسال نامه ای به امضای استاندار تهران و فرمانده ستاد کرونا در کلانشهر تهران به ستاد ملی کرونا با مضمون اعمال محدودیت های بیشتر در تهران، گفت: امیدواریم که پیشنهادها و محتوای این نامه به سرعت تصویب و اجرایی گردد.

  • آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و دنیا | هشدار موج دوم در لبنان | 8 استانِ ایران قرمز شدند

  • جدیدترین آمار کرونا در ایران | 4 استان به شرایط هشدار رسیدند؛ 8 استان قرمز شدند | شرایط 3049 نفر وخیم است

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش آمار ابتلا به کرونا بین جوانان و میانسالان تهرانی ، معاون ستاد کرونای تهران: علت در دست آنالیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش آمار ابتلا به کرونا بین جوانان و میانسالان تهرانی ، معاون ستاد کرونای تهران: علت در دست آنالیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید