باوفا: باید در هر وزن 5 کشتی گیر مدعی داشته باشیم، شب مسابقات جهانی اخراجم کردند!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان گفت: در پی این هستم که به جای یکی دو کشتی گیر مدعی، در هر وزن پنج کشتی گیر باکیفیت داشته باشیم و از بین آنها بتوانیم تیم بهتری را انتخاب کنیم.

باوفا: باید در هر وزن 5 کشتی گیر مدعی داشته باشیم، شب مسابقات جهانی اخراجم کردند!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، حمید باوفا که میهمان برنامه امروز دایره طلایی بود، درباره وقفه دو ساله ای که در سرمربیگری او در تیم کشتی فرنگی جوانان به وجود آمد، گفت: من بین سال های 2012 تا 2016 به عنوان مربی در کادر فنی رده های مختلف تیم ملی حضور داشتم و بعد از آن سرمربی تیم جوانان ایران شدم. در تمام آن مدت تمرکزم این بود که عملکرد مثبتی داشته باشم و غیر از این فکر دیگری نداشتم.

وی ادامه داد: روزی که آمدم، می دانستم یک روزی هم خواهم رفت و این جایگاه برای هیچکس ماندگار نیست. سال 2019 که از مسابقات جهانی برگشتیم، تغییراتی در مدیریت فدراسیون کشتی اتفاق افتاده بود و نگرش مدیریت نو، ایجاد تغییر در کادر فنی رده های پایه بود. من نسبت به این مسئله هیچ اعتراضی نکردم و بدون هیچ صحبت و مصاحبه ای رفتم. اتفاقاً به استراحت هم احتیاج داشتم و در این مدت تا حدودی دوری چند ساله ام از خانواده جبران شد.

باوفا در پاسخ به این پرسش که کرونا چقدر به کشتی پایه لطمه زده است، اعلام کرد: اگر به سال های قبل و بین 2016 تا 2018 که قهرمان جهان شدیم، برگردیم می بینیم که در آن موقع پشتوانه های خوبی به کشتی تزریق شدند و کادر فنی تیم ملی هم توانست از پتانسیل موجود به نحوی شایسته استفاده کند. خروجی کار هم در همان مقطع این بود که همراه کادر فنی اتفاقات قشنگی را رقم زدیم. بعد از دو سال که کشتی در رده پایه تعطیل شد، نوجوانان ما در رقابت های جهانی پنجم شدند. تعیین است فاصله زیادی در کشتی پایه ایجاد و قطعاً کار کردن سخت شده است. من در مسابقات قهرمانی کشور طی سال های قبل هم حضور داشتم. آن موقع حداقل در هر وزن چهار پنج کشتی گیر نزدیک به هم داشتیم و دغدغه ای نبود، ولی الان شرایط فرق نموده و کرونا پشتوانه های ما را کم نموده است. البته در کل جهان این اتفاق اتفاق افتاده است و این مسئله کار را برای جمع کردن تیم سخت می نماید.

این مربی مشهدی اضافه کرد: نسبت به مسابقاتی که هشت یا نه ماه پیش در سنندج برگزار گردید و اولین مسابقه بعد از کرونا بود، در مسابقات کشوری اخیر شرایط بهتری داشتیم، اما هنوز آن فاصله ایجاد شده، پر نشده است و این مسئله زمان می برد. نگاهم این نیست که کار را سخت جلوه بدهم، چون وقتی مسئولیتی را قبول می کنم سعی ام بر این آن است که با برترین انرژی و توان کار را پیش ببرم. پتانسیل کشتی ما بالاست، کشتی گیران خوبی هم در مسابقات کشوری بودند، اما من در پی این هستم که به جای یکی دو کشتی گیر مدعی، در هر وزن پنج کشتی گیر باکیفیت داشته باشیم که از بین آنها بتوانیم تیم بهتری را انتخاب کنیم.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان راجع به جابه جایی زمان برگزاری مسابقات کشوری توضیح داد: رقابت های قهرمانی کشور ما قرار بود اواخر اسفند برگزار گردد. تقویم را نگاه کردم و دیدم جام تختی اوایل اسفند برگزار می گردد که یک تورنمنت خوب داخلی است. حیف بود جوانان در آن شرکت ننمایند. به همین علت از فدراسیون کشتی درخواست کردیم که مسابقات انتخابی جوانان اوایل بهمن ماه برگزار گردد که یکی دو تیم جوانان را در جام تختی محک بزنیم.

وی درباره معرفی کادر فنی تیم کشتی جوانان کشورمان تأکید کرد: سعی می کنم از مربیان سازنده هم به صورت مقطعی در اردوها استفاده کنیم. این مسئله هم برای خودشان ایجاد انگیزه می نماید و هم اینکه حضور مقطعی شان در اردوها باعث می گردد به باشگاه شان لطمه نخورد. قبلاً هم در اردوها این کار را انجام دادم و از مربیانی که کمتر دیده شده اند مثلاً از استان های سیستان یا ایلام در اردو استفاده کردیم.

باوفا در خصوص ماجرای عجیب اخراجش از شرکت گاز گفت: سال 2019 یک مقطعی فدراسیون با سرپرست اداره می شد. خوشبختانه برای مرخصی ام نامه هم زده و حتی جواب گرفته بودند، اما یکسری داخل شرکت گاز شیطنت نموده بودند و موضوع مرا به کمیسیون تخلفات بردند. درست در روز وزن کشی مسابقات جهانی، برای من پیامک آمد که شما اخراج شدی! یعنی خودشان جلسه گذاشته بودند و به خاطر مقطعی که من در اردوی تیم ملی به عنوان سرمربی حضور داشتم، حکم اخراج من را داده بودند و این درحالی بود که من تا دو سالگی فرزندم آنقدر درگیر اردوهای تیم ملی بودم که او پدربزرگش را پدر خطاب نموده و من را به عنوان پدرش نمی شناخت. همان وقت من واقعاً تاسف خوردم؛ بابت اینکه افرادی در این سیستم فعالیت می نمایند که به جای نگاه ملی، بیشتر تخریب می نمایند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در انتها مطرح کرد: حضور در تورنمنت ها در رده سنی جوانان بیشتر از اردوهای طولانی مدت اثر می نماید، چون این بچه ها رو به پیشرفت هستند و حضور در مسابقه موجب رشد آنها می گردد. علاوه بر شرکت در مسابقات بین المللی، در پی برپایی اردوی مشترک با بزرگسالان نیز هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "باوفا: باید در هر وزن 5 کشتی گیر مدعی داشته باشیم، شب مسابقات جهانی اخراجم کردند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باوفا: باید در هر وزن 5 کشتی گیر مدعی داشته باشیم، شب مسابقات جهانی اخراجم کردند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید