برگزاری هر چه سریع تر انتخابات خواسته اهالی وزنه برداری از وزارت ورزش؛ همه چیز برای تشکیل مجمع مهیاست

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، با توجه به فاصله 15 ماهه تا المپیک، برگزاری مجمع انتخاباتی و مشخص رئیس فدراسیون برای دوره 4 ساله بعدی چیزی فراتر از یک احتیاج و درحد یک الزام برای رشته المپیکی وزنه برداری اهمیت دارد.

برگزاری هر چه سریع تر انتخابات خواسته اهالی وزنه برداری از وزارت ورزش؛ همه چیز برای تشکیل مجمع مهیاست

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، روز هشتم اردیبهشت ماه بود که دوره ریاست 4 ساله علی مرادی به انتها رسید و در پی اعتراضاتی که در مورد کاندیدا بودن وی برای دوره بعدی ریاست فدراسیون وزنه برداری وجود داشت، وزارت ورزش همزمان با کشتی که بهروز نعمتی به عنوان سرپرست جدید جایگزین حمید بنی تمیم شده بود، علیرضا خسروی را نیز به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری انتخاب کرد.

تا اینجای کار همه چیز به صورت قانونی پیش رفته و حالا سرپرستی در راس فدراسیون قرار گرفته که خودش در انتخابات حضور ندارد تا شائبه حمایت وزارتخانه از کاندیدایی خاص و ایجاد شرایط نابرابر برای نامزدها از بین برود اما مسئله اینجاست که با توجه به انجام ثبت نام در اواخر سال گذشته و اعلام تایید مدیریتی 9 تن از کاندیداها، به نظر می رسد هیچ مانعی در راه برگزاری انتخابات وجود ندارد و بهتر بود که به جای معین سرپرست، هر چه زودتر تکلیف برگزاری مجمع انتخاباتی معین می شد.

برگزاری هر چه سریع تر انتخابات به شدت به آرام شدن فضای وزنه برداری یاری خواهد نمود، این روزها بیشتر از آنکه کارهای مهم در این رشته پیش برود، فرعیات جای اصل را گرفته اند.

بیشتر کارها در این رشته جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی پیدا نموده و طبیعتا چنین وضعیتی روی عملکرد تیم های ملی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نزدیک به 15 ماه دیگر وزنه برداری یکی از امیدهای کاروان ورزش ایران در المپیک 2020 توکیو است. داشتن تنها دو سهمیه در این رقابت ها به اندازه کافی شرایط وزنه برداری را در المپیک پیش رو خاص و ویژه می نماید و با توجه به این محدودیت، احتیاج است که هر چه سریع تر وضعیت فدراسیون به شرایط طبیعی بازگردد.

قطعا آرامش نیز زمانی بر وزنه برداری حکم فرما خواهد شد که رئیس فدراسیون انتخاب شده باشد چراکه تنها در این صورت است که کارها با ثبات پیش خواهد رفت و می گردد برنامه ریزی درستی برای المپیک داشت.

اولین میدانی که پیش روی وزنه برداری ایران قرار گرفته است مسابقات جوانان دنیا در فیجی است که هنوز هزینه حضور در این رقابت ها تامین نشده و پس از آن نیز تیم ملی بزرگسالان باید در مسابقات کشورهای اسلامی و سپس در دنیای 2019 تایلند در پیش است. نکته مهمتر هم کسب سهمیه المپیک است. وزنه بردارانی که مدعی حضور در توکیو هستند باید در 6 میدان گزینشی وزنه بزنند و قطعا کادرفنی تیم ملی باید تمرکز زیادی روی مسابقات گزینشی و همچنین بحث آماده سازی نفرات داشته باشد.

براین اساس برگزاری انتخابات در سریع ترین زمان ممکن حداقل خواسته خانواده وزنه برداری از وزارت ورزش است و در این راه شرایط برای برگزاری مجمع کاملا مساعد است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "برگزاری هر چه سریع تر انتخابات خواسته اهالی وزنه برداری از وزارت ورزش؛ همه چیز برای تشکیل مجمع مهیاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری هر چه سریع تر انتخابات خواسته اهالی وزنه برداری از وزارت ورزش؛ همه چیز برای تشکیل مجمع مهیاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید