تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می نماید

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، قائمی با اشاره به تغییر سبک زندگی در کشور تاکید نمود: دیابت بیماری است که ارتباط تنگاتنگی با ورزش، فعالیت بدنی و تغذیه سالم دارد.

تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می نماید

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ انجمن گفتگو، فاطمه قائمی، مسئول برنامه کشوری کنترل دیابت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه برپایی دهکده دیابت در که توسط شرکت نوو نوردیسک پارس به مدت سه روز در پارک لاله تهران برپا شد، اظهار کرد: دیابت بیماری است که ارتباط تنگاتنگی با ورزش، فعالیت بدنی و تغذیه سالم دارد.

قائمی گفت: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت کشور ما شهرنشین هستند و جامعه رو به صنعتی شدن دارد این امکان هست که تعداد بیماران دیابتی روز به روز افزایش پیدا کند. همچنین با افزایش جمعیت سالمند در کشورمان شیوع این بیماری احتمال دارد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به اینکه فعالیت بدنی بچه ها و نوجوانان ما کاهش زیادی یافته است این عامل در کنار تغذیه ناصحیح میزان شیوع بیماری را رو به گسترش برده است. یکی از راه ها این است که با ورزش و تغذیه سالم از این بیماری پیشگیری کنیم. آمار ها نشان می دهد که ما می توانیم تا 20 درصد با یاری تغذیه سالم و فعالیت بدنی مناسب از بیماری دیابت پیشگیری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه سالم و ورزش از ابتلا به دیابت پیشگیری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید