توسعه فراوری دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، رضا سناجیان، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی ساخته شده در این شرکت گفت: با توجه به عدم امکان فراوری این دستگاه در ایران به لحاظ یکسری محدودیت ها، شرکت ما بعد از 15 سال تحقیق و توسعه توانست در سال 93 نسخه اولیه دستگاه را فراوری کند که تا امروز این دستگاه در حال پیشرفت و توسعه است و هر روز نیز قابلیت جدیدی به این دستگاه اضافه می گردد.

توسعه فراوری دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی

وی اضافه کرد: در حال حاضر این دستگاه می تواند تست های مرتبط با سنجش پارامترهای مقاوتی سنگ و تغییر رفتار آن در ارتباط با سیال در شرایط مخزن را انجام دهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بازار هدف دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی را توسعه پایدار و مدیریت ازدیاد و بهینه برداشت میادین نفتی و آب های زیرزمینی گفت و گفت: اطلاعات به دست آمده از این دستگاه به طراحان یاری می نماید تا در کنار برداشت بهینه میادین نفتی و آب، پایداری دیواره چاه ها و لایه های زمین نیز آنالیز گردد و در کنار ازدیاد برداشت، محیط زیست نیز حفاظت شده و توسعه پایدار این صنعت فراهم گردد.

سناجیان ادامه داد: باید توجه داشت که دستگاه ساخت این شرکت مرتب در حال به روزرسانی است و هر روز به قابلیت های این دستگاه اضافه می گردد و از کیفیت بالایی برخوردار است، این در حالی است که متاسفانه بعضی دستگاه ها از خارج به کشور وارد می شوند و از رده خارج هستند.

وی منظره این شرکت را جلوگیری از خروج ارز و تامین بازار داخلی گفت و اضافه کرد: کوشش می کنیم تا تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی به عنوان هسته اصلی شرکت قرار بگیرد و بعلاوه نگاه به صادرات این دستگاه از دیگر اهداف ما است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در قالب وام کرونایی برای حفظ و توسعه این دستگاه استفاده نموده است، گفت: در حال حاضر نیز درخواست دریافت تسهیلات برای توسعه این دستگاه را به این صندوق ارائه نموده ایم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه فراوری دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فراوری دستگاه تست و شبیه ساز مخازن هیدروکربنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید