تولید 15 میلیون ماسک نانویی در کشور

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: توافق بسیار خوبی برای تولید 15 میلیون ماسک نانویی با همکاری وزارت بهداشت و دو شرکت تولیدکننده در کشور اجرا شده است.

تولید 15 میلیون ماسک نانویی در کشور

سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ انجمن گفتگو درباره توافق خوبی که وزارت بهداشت و دو شرکت تولیدکننده برای تولید 15 میلیون ماسک نانویی صورت پذیرفته گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت تلاش بسیار خوب و جدی در مهار ویروس کرونا در کشور انجام می دهد.

قدرت فیلتراسیون و نفش پذیری بالای ماسک های نویی ایران

وی افزود: ماسک های نانویی (N94) و (N99) با قدرت فیلتراسیون و نقش پذیری بالا داریم و تعداد معدودی از کشورها قابلیت تولید ماسک (N99) را دارند که این محصول قابلیت این را دارد که 99 درصد فیلتراسیون داشته باشد و تنفس پذیری را راحت کند.

سرکار گفت: وزارت بهداشت هیات امنای ارزی قراردادی با شرکت های توانمند تولید ماسک های نانویی خاص بسته است که می توان گفت خوشبختانه در کشور از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید ماسک ها با کیفیت در کشور تولید می شود به طوری که تکنولوژی، تجهیزات و ماشین آلات صنعتی که باید نانو الیاف را روی ماسک ها بنشانند و ماسک معمولی را تبدیل به ماسک نانویی کنند ایرانی هستند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ادامه داد: وزارت بهداشت ماسک های خاص (N94) و (N99) را به دلیل اینکه از ایمنی و حفاظت بالایی برخوردار هستند در اختیار کادر درمانی بیمارستان ها قرار می دهد که در ارتباط مستقیمی با افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری دارند.

ایران جزء برترین کشورها در تولید ماسک نانویی

وی یادآور شد: خوشبختانه در شرایط بحرانی کشور به هیچ جا وابسته نیستیم و تعداد معدودی از کشورها این قابلیت را دارند و فقط کشورهای آمریکا، اروپا و ایران توان ساخت این ماسک ها را دارند.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: حتی کشورهای ژاپن، انگلیس و آلمان هم توان تولید ندارند و دستگاه های ما به قدری با کیفیت هستند که به کشورهای کره جنوبی، مالزی، چک و همه کشورها فروخته ایم به طوری که از کشورهای مختلفی برای خرید خط تولید صنعتی نانو الیاف برای تولید ماسک های نانویی و بستن قرارداد به کشور مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "تولید 15 میلیون ماسک نانویی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید 15 میلیون ماسک نانویی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید