خانه به دوشی استقلالی ها تمامی ندارد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، دردسر های تیم استقلال تمامی ندارد. فرقی نمی نماید استقلال بالای جدول باشد یا صندلی دیگری در جدول داشته باشد، آنقدر حاشیه و دردسر این تیم را احاطه نموده که فکری وقتی در نشست خبری جلوی خبرنگاران می نشیند، می گوید از کدام مسائل بگویم. سرمربی استقلال درست می گوید؛ تیم صدرنشینی که خودش را برای قهرمانی آماده می نماید نباید به دنبال یک زمین خانه به دوش باشد، اما حقیقت این است که مهر حرفه ای بودن اشتباهی به پیشانی این لیگ خورده است وقتی تیم صدرنشینش یک زمین درست و حسابی برای تمرین ندارد.

خانه به دوشی استقلالی ها تمامی ندارد

در این چرخه معیوب هم باید سرمربی تیم پرطرفداری مثل استقلال آنقدر کنار زمین استرس داشته باشد که یک ثانیه آرام و قرار نداشته باشد. در کنار همه مشکلاتی که این روز ها با آن دست و پنجه نرم می نماید، بحث نداشتن زمین هم فکر سرمربی استقلال را به خود مشغول نموده است. به همین دلیل استقلال در هفته های اخیر تمرینات خود را در زمین مجموعه ورزشی تهرانسر برگزار کرد و شاگردان فکری تقریباً در این مجموعه مشکل چندانی برای مرور برنامه های تاکتیکی نداشتند، اما از آنجا که قرارداد این زمین تمرین هر 45 روز تمدید می گردد این بار مسئولان مجموعه ورزشی نفت تهرانسر به دلیل مسائل مختلف و همچنین بدهی این باشگاه تصمیم دارند زمین چمن مجموعه خود را در اختیار استقلالی ها قرار ندهند و تعیین نیست در بازگشت این تیم بعد از بازی با نفت از مسجدسلیمان، این باشگاه چه تدبیری برای حل مشکل زمین تمرین دارد.

ضمن اینکه این زمین چندان هم شرایط مطلوبی برای تمرین کردن ندارد و شکل و شمایل آن کاملاً گویای این مطلب است. از سوی دیگر در روز های بارانی و برفی مجموعه ورزشی تهرانسر محدودیت هایی را برای استفاده از زمین در نظر گرفته که همین موضوع باعث شده تا شاگردان فکری بعضاً در زمین شماره 2 این مجموعه که زرد و بی کیفیت است، تمرین نمایند و این موضوع به دردسر های آبی پوشان اضافه نموده است. البته استقلالی ها زمین تمرینی دیگری در مجموعه ورزشی انقلاب دارند، اما کیفیت چمن این مجموعه به حدی بد است که امکان برگزاری کار تاکتیکی در این زمین وجود ندارد و عملاً آبی پوشان با دردسر زمین تمرین روبرو هستند.

مسئولان باشگاه استقلال به مسئولان استادیوم آزادی هم بدهی هایی دارند که هنوز پرداخت نشده و این مجموعه، زمین خود را در اختیار این تیم قرار نمی دهد و تعیین نیست آبی پوشان با آغاز تمرینات باید در چه زمینی برنامه های تاکتیکی خود را دنبال نمایند. اینطور می توان گفت که استقلال خانه به دوش است و مثل مارکوپولو برای تمرین کردن تمام نقاط تهران را طی می نماید، یک بار شمال تهران، یک بار جنوب و حتی شرق و غرب. حال در این میان جالب است که وزارت ورزش کمپ مرحوم ناصر حجازی را جزو اموال استقلال گفت، اما استقلالی ها در این زمین تمرین نمی نمایند. استادیوم امام رضا (ع) هم به دلیل اینکه چمن مصنوعی دارد چندان شرایط مطلوبی برای تمرین ندارد. در این میان برای آبی ها دو راه می ماند؛ یا به استادیوم آزادی بروند و یا اینکه برای تمرین زمین تهرانسر را انتخاب نمایند.

نکته اینجا است که به هر دو مجموعه هم مقروض هستند و خیلی وقت ها برای رفتن به این استادیوم ها با موانعی روبرو می شوند. استقلال یکی از تیم های پرطرفدار ایران است. طرفداران این تیم سال ها است که تشنه قهرمانی هستند و در فصل جاری فکری با رویای قهرمانی راهنمایی این تیم را برعهده گرفته است، اما با همه این تفاسیر چنین تیمی آرامش چندانی نداشته و باید نگران زمین تمرین باشد. به قول مهدی فنونی زاده ما فقط در این لیگ پرتنش شاهد رد و بدل شدن پول های حرفه ای هستیم وگرنه نه به لحاظ فکری و نه به لحاظ امکانات هیچ شمایلی از یک لیگ حرفه ای را نداریم. وقتی تیم های عظیم این لیگ دغدغه پیدا کردن زمین تمرینی را دارند یعنی این خانه از پای بست ویران است و هرازگاهی آجرهایش ویران می گردد روی سر اهالی فوتبال و کسی هم نیست به داد این فوتبال برسد وقتی مدیرانش برای هویت دریافت از میز های سرخابی قدم به این باشگاه های پرطرفدار می گذارند. در چنین شرایطی این روز ها استقلال شاید بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان مجبور به جابه جایی گردد و این نکته حتماً آرامش را از این تیم می گیرد.

ایران ورزشی

منبع: فرارو

به "خانه به دوشی استقلالی ها تمامی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه به دوشی استقلالی ها تمامی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید