خبرنگاران دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، بندرعباس- خبرنگاران- دفتر انجمن خرما در هرمزگان با هدف حضور بیشتر در بازارهای مصرف داخلی وخارجی روز دوشنبه در بندرعباس راه اندازی شد.

خبرنگاران دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد

رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت هرمزگان در حاشیه راه اندازی این انجمن گفت: نزدیکی این استان به بازارهای هدف خرما و محصولات تولید شده آن می تواند انگیزه خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

خلیل قاسمی اضافه کرد: سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان نیز از سرمایه گذاران در طرح های فرآوری خرما در این استان حمایت می کند.

وی بیان داشت: پیگیری و ساماندهی تولید، تولید و صادرات خرمای از دیگر اهداف راه اندازی این دفتر اشت که امید می رود با فعالیت این دفتر زمینه تبدیل خرما به محصولات با ارزش اضافه کرده بالا در منطقه فراهم شود.

این مسوول بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تاکید کرد و اظهارداشت: دانشگاه ها، تحقیقات و پژوهش های کاربردی لازم باتوجه به استعداد تولید خرما در هرمزگان را انجام دهند تا بتوانیم اقدام های بهتری در این زمینه داشته باشیم.

قاسمی ابرازداشت: بیشتر فعالان چرخه صنعت خرما با علم روز و آخرین تکنولوژی ها و دستاوردهای دنیا در زمینه خرما بیگانه اند و برگزاری تورهای بین المللی با هدف ارائه آموزش مناسب به آن ها الزامی است.

وی یادآورشد: ارقام خرمای هرمزگان برای صادرات و معرفی به بازارهای دنیای، نیازمند برندسازی و توسعه بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی می باشد.

قاسمی در پایان ادامه داد: توسعه تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می تواند اشتغال بسیاری ایجاد کند و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.

هرمزگان با برداشت سالانه 150 هزار تن خرما از 37 هزار هکتار نخلستان رتبه چهارم تولید و سوم سطح زیرکشت خرما در کشور را دارد.

در این استان 55 نوع خرما تولید می شود که 20 نوع آن تجاری داخلی و خارجی است و سه نوع پیارم، خاصویی و مضافتی به کشورهای استرالیا، کانادا، روسیه و کشورهای آسیای میانه صادر می شود.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دفتر انجمن خرما در استان هرمزگان راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید