کاهش حقوق اساتید؛ دانشگاه صنعتی شاهرود پیشگام شد!

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، براساس برخی گزارش ها دانشگاه صنعتی شاهرود پیشگام کاهش حقوق اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه شده و حقوق اساتید خود را کاهش داده است.

کاهش حقوق اساتید؛ دانشگاه صنعتی شاهرود پیشگام شد!

این در حالی است که برخی از روسای دانشگاه کشور زیر بار کاهش حقوق اساتید به دلیل عدم وجود اعتبار نشده اند.

دانشگاه صنعتی شاهرود از تاریخ 15 تیرماه حکم تمام وقت ویژه را در راستای قانون همسان سازی حقوق استادان وزارت علوم با وزارت بهداشت برای اعضای هیأت علمی صادر کرده بود.

اما اخیرا در نامه جدیدی اعلام شده است با توجه به اینکه اعتبار لازم برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است، خدمت تمام وقت ویژه در احکام صادره به تمام وقت تغییر می یابد.

این در حالی است که گفته می شود از تیرماه 1400 تا اکنون در دانشگاه صنعتی شاهرود فوق العاده ویژه پرداخت شده بود.

با این تصمیم دانشگاه شاهرود حقوق اساتید و اعضای هیات علمی این دانشگاه تا سی درصد کاهش می یابد.

مجلس شورای اسلامی مصوبه افزایش حقوق اساتید دانشگاه ها را به منظور رفع اختلاف چندین ساله بین حقوق اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اعضای هیئت علمی غیربالینی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قانون بودجه سال 1400 تحت عنوان همسان سازی تصویب کرد.

محل تامین اعتبار این طرح نیز در بند و تبصره 2 آن قانون یعنی از محل فروش اموال دولتی قرار داد. در وهله اول مسائل اجرایی و ضرورت تدوین شیوه نامه ها و دستورالعمل های مربوطه باعث شد اجرای این قانون تا تیرماه سال جاری به تاخیر بیفتد.

پس از آن نیز به دلیل برخی شبهات مطرح شده از سوی دستگاه های اجرایی و نظارتی در مورد چگونگی اجرای این قانون و محل تامین اعتبار آن، اجرای قانون در تمام ماه های گذشته با مسائل فراوان و افت و خیزهای زیادی همراه بوده که از این بابت فشارهای روحی و فکری شدیدی هم به مدیران وزارتخانه و دانشگاه ها و پژوهشگاه ها و هم تک تک اعضای هیئت علمی وارد شده است.

هنوز هم بسیاری از دانشگاه ها این مصوبه را به صورت ناقص و بعضا با تغییراتی که هر ماه با ماه قبل فرق دارد، اجرا می کنند که این خود باعث شده برنامه ریزی و مدیریت مالی و معیشتی خانواده های اعضای هیئت علمی با مسائل جدی روبرو شود.

منبع: فرارو

به "کاهش حقوق اساتید؛ دانشگاه صنعتی شاهرود پیشگام شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حقوق اساتید؛ دانشگاه صنعتی شاهرود پیشگام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید