خبرنگاران معاون استاندار: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در فارس تداوم دارد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، شیراز-خبرنگاران- جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به بازرسی های اجرا شده از دستگاه های اجرایی استان در زمینه اجرای پروتکل های بهداشتی گفت: نظارت و بازرسی بر ادارات در این موضوع استان تداوم دارد و تکرار می گردد.

خبرنگاران معاون استاندار: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در فارس تداوم دارد

عبدالرضا قاسمپور چهارشنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اضافه نمود: دستورالعمل های نظارتی به خصوص در زمینه زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی با سختگیری بیشتری اجرا می گردد.

معاون استاندار فارس گفت: پویش ماسک نیز توسط بخش های مختلف راه اندازی شد که حرکت بسیار ارزشمندی بود.

قاسم پور در زمینه بازرسی ها از ادارات برای رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: بازرسی های صورت گرفته در 2 بخش اداری و غیر اداری و تجاری و صنفی انجام شد.

وی بیان نمود: در بخش غیراداری و تجاری و صنفی و کارگاه های ساختمانی و پروژه های عمرانی، در 2 هفته اخیر در شهر شیراز هزار و 423 بازرسی صورت گرفته که به 835 مورد اخطار داده شده و 49 مورد پلمب شده است.

قاسمپور ادامه داد: همچنین در سراسر استان 27 هزار و 698 مورد بازرسی صورت گرفته که هزار و 34 مورد تخلف ثبت شده و 361 مورد پلمب داشتیم و 25 دستگاه اجرایی استان معادل 30 درصد در شرایط متوسط رعایت پروتکل های بهداشتی و 59 دستگاه معادل 54 درصد در شرایط خوب رعایت پروتکل های بهداشتی قرار داشتند.

وی اظهار کرد: از 102 دستگاه اجرایی استان بازرسی شده 18 دستگاه معادل 16 درصد دارای نواقص بهداشتی بودند که تذکر دریافت کردند.

معاون استاندار فارس گفت: اگر اداره ای برای بار دوم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده باشد و دارای نواقص بهداشتی باشد مطابق قانون تخلف اداری برخورد لازم صورت می گیرد.

قاسمپور با بیان اینکه شرایط شیوع ویروس کرونا در استان فارس در تیرماه نسبت به چهارماه گذشته متفاوت شد، اضافه نمود: ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا برای مقابله با این بیماری تصمیماتی با دستور استاندار فارس اتخاذ کرد و محدودیت های سختگیرانه ای اجرا شد.

معاون استاندار فارس گفت: هفته سوم است که محدودیت های کرونایی در سراسر استان فارس در حال انجام است و تدابیر سختگیرانه تر و محدودیت های شدیدتر را در شهرستان های قرمز داریم.

وی بیان نمود: براساس گزارش های دریافتی در شهر شیراز پارک ها و بوستان ها باز است و ضروری است با تذکر مانع ورود افراد به پارک ها شوند.

قاسمپور اضافه نمود: ممنوعیت برگزاری مجالس ختم و عروسی وجود دارد و تالارها و سالن های پذیرایی تعطیل شده اند و حتی به فرمانداران بیان کردیم مدیریت نمایند تا مراسمی در منازل برگزار نگردد.

وی ادامه داد: به دستگاه های اجرایی استان اعلام شده تمام تجمع ها و همایش ها و کنفرانس های حضوری را لغو نمایند.

معاون استاندار فارس همچنین در زمینه برنامه های ماه محرم گفت: در این زمینه بنا شد در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تصمیم گیری گردد و به فرمانداران بیان کردیم هیچ گونه برنامه ریزی برای مجالس تعزیه در استان صورت نگیرد.

قاسمپور ادامه داد: در زمینه برنامه های ایام ذیحجه با مدیران حرم مطهر شاهچراغ(ع) جلساتی را برگزار کردیم که بنا شد 20 برنامه به 5 برنامه تقلیل یابد و چند برنامه ضروری با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد.

معاون استاندار فارس گفت: کنکورها نیز لغو شده و آزمون جامع دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی نیز پیگیری شده و احتمالا به تعویق بیفتد.

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا در فارس

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه آمار ابتلا به کرونا در استان فارس نسبت به روزهایی که به بالای هزار نفر رسیدیم در حال کاهش است.

همتی اضافه نمود: گر چه تعداد زیادی مریض بدحال در بخش های آی سی یو داریم و سه روز است که تعداد 16 و 15 نفر فوتی داشتیم البته امروز فوتی ها به پنج نفر رسیده است.

وی ادامه داد: اگر چه استان فارس 10 درصد آمار مبتلایان کشور دارد اما 2.5 درصد از آمار فوت شدگان مربوط به این استان است.

وی اضافه نمود: این آمار نشان دهنده آن است که پرسنل درمانی از جان مایه می گذارند و کوشش می نمایند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آماری که به صورت هفتگی از سوی وزارت بهداشت اعلام می گردد و مبنای قرمز، زرد و سفید بودن مناطق است، گفت: در حال حاضر 20 شهرستان استان دارای شرایط قرمز شیوع ویروس کرونا، 11 شهرستان دارای شرایط زرد و مابقی دارای شرایط سفید هستند.

همتی اضافه نمود: شهرستان های استان را به سه دسته ویژه، هشدار و احتیاط تقسیم بندی کردیم که شیراز، فسا، آباده، لارستان، مرودشت، فیروزآباد، کوار، کازرون، گراش، قرمز، ممسنی، زرقان، قیروکارزین، سپیدان، اوز، خنج،لامرد، خرامه، پاسارگاد دارای سطح ویژه یا همان قرمز است.

وی ادامه داد، همچنین شهرستان های خرمبید، استهبان،سروستان، بوانات، ارسنجان، مهر، بیضا، نی ریز، زرین دشت، فراشبند و خفر در شرایط زرد و اقلید، رستم، سرچهان، کوه چنار و بختگان در شرایط سفید قرار دارند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: از دیروز تا 31 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 625 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی که یک هزار و 977 نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 278 هزار و 827 نفر رسیده است گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 229 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 14 هزار و 634 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در فارس تداوم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در فارس تداوم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید