خبرنگاران معاون استاندار گیلان: همه مردم باید به بحث مبارزه با مواد مخدر ورود یابند

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، رشت - خبرنگاران - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: همه مردم جامعه باید به بحث مبارزه با مواد مخدر ورود یابند.

خبرنگاران معاون استاندار گیلان: همه مردم باید به بحث مبارزه با مواد مخدر ورود یابند

محمود قاسم نژاد عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لاهیجان اظهار کرد: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسئول بدانند و باید در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت گردد.

وی با بیان اینکه نقش سازمان های مردم نهاد در این حوزه قابل توجه است، اضافه کرد: باید توسعه سازمان های مردم نهاد را در مباززه با مواد مخدر در دستور کار قرار دهیم ؛ مجموعه هایی که علاقمند به مبارزه با مواد مخدر باشند و حتی در امر پیشگیری و درمان نیز فعالیت نمایند.

وی ادامه داد: همچنین می توانیم از فضاهای مختلف به خصوص فضای مجازی برای آموزش و آگاهی بخشی به جامعه دربخش مضرات مواد مخدر استفاده کنیم تا بتوانیم تقاضا را کاهش دهیم.

قاسم نژاد همچنین با تاکید بر رسیدگی به شرایط بهبودیافتگان مواد مخدر گفت: افراد آسیب دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند شوندودر مرحله بعد باید به آنها آموزش های لازم و همچنین حرفه ای آموخته گردد تا بتوانند مشغول بکار شوند ضمن آنکه باید به آنها آموزش های روانی و روحی لازم داده گردد تا دوباره آلوده نشوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان نیز در این با تاکید بر اینکه بهترین راه حل مقابله با اعتیاد مواد مخدر، پیشگیری است، گفت :در این راستا، طرح یاریگران زندگی در مدارس اجرایی شده و قرار است تا سال 1400 این طرح که آشنایی اولیا و دانش آموزان با مضرات مواد مخدر است در همه مدارس اجرا گردد و همچنین این طرح از سوی بهزیستی در مهد کودک ها نیز اجرا می گردد.

علی باقری اضافه کرد: دبیر شورای هماهنگی با مواد مخدر استان گیلان در ادامه به سایر روینمودهای این شورا اشاره و اعلام کرد: مهمترین رویکرد ما بحث اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر است که در این راستا، ستاد مبارزه با مواد مخدر برنامه هایی را در مورد ورود نخبگان و جوانان برای مبارزه با مواد مخدر انجام داده و همچنین هوشمندسازی فرآیندها نیز از دیگر برنامه های این ستاد است.

باقری به شرایط بهبودیافتگان نیز اشاره و گفت: البته نباید فقط به ترک اعتیاد توسط معتادان بسنده کنیم و باید شرایطی را به وجود بیاوریم تا بهبودیافتگان به اشتغال مشغول شوند که در این امر نیز موفقیت های کسب شده و هم اینک تعداد زیادی از بهبودیافتگان مشغول بکار هستند.

فرماندار لاهیجان نیز در ادامه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار کرد: تا به امروز اقدامات خوبی در سطح این شهر در حوزه بحث آگاهی بخشی به مردم در مورد مضرات استفاده از مواد مخدر به خصوص با هنرهای نمایشی صورت گرفته که امروز نمونه ای از آن را با اجرای یک تئاتر خیابانی شاهد بودیم.

سیداسماعیل میرغضنفری اضافه کرد: باید در بحث مبارزه با مواد مخدر سرمایه گذاری مناسبی در بخش اجتماعی کردن این مبارزه انجام گردد تا مردم ما راستا درست را راهیابی نمایند تا همه مردم برای مبارزه با مواد مخدر وارد صحنه شوند.

وی اعلام کرد: البته بحث بهبودیافتگان نیز بسیار مهم است چون افرادی که آسیب دیدند و در دام اعتیار گرفتار شدند، پس از بهبودی نمی توانند کمبودها را جبران نمایند چون از طرفی جامعه پذیرای آنها نیست و از طرف دیگر عدم اشتغال برای آنان معضل دیگری است.

وی گفت: باید آنان را یاری نموده تا بتوانند پس از بهبودی مشغول بکار شوند چون بیشتر این افراد سابقه کار و مهارت را دارند و همچنین باید در جامعه این امر را نهادینه کنیم که معتاد بیمار است و مجرم نیست که این امر می تواند این معضل عظیم معتادان را نیز رفع و حل نماید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون استاندار گیلان: همه مردم باید به بحث مبارزه با مواد مخدر ورود یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار گیلان: همه مردم باید به بحث مبارزه با مواد مخدر ورود یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید