خبرنگاران هوای اصفهان ناپایدار می گردد

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، اصفهان- خبرنگاران- نقشه های هواشناسی بیانگر ناپایدار شدن شرایط جوی استان اصفهان در سه روز آینده است.

خبرنگاران هوای اصفهان ناپایدار می گردد

نقشه های اداره کل هواشناسی استان اصفهان بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان برای امروز است که بر این اساس شرایط آسمان در بیشتر مناطق استان توام با افزایش ابر و وزش باد است.

درمناطق جنوب و تا حدودی غرب رگبار پراکنده وجود دارد و فردا با تقویت سامانه ناپایدار تا اواخر روز شنبه به تناوب بارش های رگباری، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد به نسبت شدید در بیشتر مناطق استان و در مناطق شمال غرب، شمال و شمال شرق احتمال بارش تگرگ پیش بینی می گردد.

دمای هوا 24 ساعت آینده در بیشتر مناطق استان 1 تا 3 درجه افزایش خواهد داشت.

همچنین رییس اداره امورآزمایشگاه های اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان روز سه شنبه در باره شرایط کیفی هوای اصفهان به وبلاگ انجمن گفتگو اظهارداشت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان تا ظهر پنجشنبه در ایستگاه های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل با میانگین 64 در شرایط سالم است.

بابک صادقیان اضافه کرد: شرایط هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد 68 (AQI) سالم، خرازی 61 سالم ، خیابان دانشگاه 85 سالم، خیابان استانداری 54 سالم و خیابان رودکی 50 در شرایط پاک ثبت شده است.

شاخص کیفی هوا (A Q I) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن- دی اکسیدگوگرد - ترکیبات نیتروژن دار- ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد نموده و شرایط آلودگی هوا را سطوح مختلف مطابق با جدول فوق نمایش می دهد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هوای اصفهان ناپایدار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای اصفهان ناپایدار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید