راهنمای خرید گوشی برای پاییز 1400

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، بازار تلفن های هوشمند در ایران با بحران های متعددی روبرو است؛ از نوسان باورنکردنی قیمت دلار تا انحصاری که قیمت بعضی محصولات را تحت تاثیر قرار می دهد و مانع ورود گروهی از تولیدکنندگان می گردد. با وجود همه مشکلاتی که وجود دارد اما بازار تلفن های هوشمند در ایران به فعالیت خود ادامه داده و هنوز هم رونق قابل توجهی دارد. با شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن کلاس های مدرسه و دانشگاهی در سراسر ایران، استقبال برای خرید تلفن های هوشمند شدت گرفت. با این حال بسیاری از مردم هنوز هم به خرید تلفن های هوشمند احتیاج دارند و حتی گروهی هم هستند که این کار را از روی تفریح انجام می دهند.

راهنمای خرید گوشی برای پاییز 1400

تا همین چند سال پیش خرید یک گوشی موبایل بی نظیر کار سختی نبود. برندهای فعال در بازار آن قدر زیاد نبودند که مشتری ها را به یک چالش بزرگ دعوت نمایند و رقابت انحصارطلبانه ای وجود داشت که تنها چند برند شناخته شده در آن حضور داشتند. حالا اما بازار تغییر نموده است. فراورینماینده های کوچک و بزرگ در کنار یکدیگر کوشش می نمایند تا برترین گوشی های بازار را با پایین ترین قیمت ممکن فراوری نمایند و خرید تلفن هوشمند را به یک پروژه نفس گیر تبدیل نموده اند. از سوی دیگر، حالا با تلفن های هوشمند میان رده و حتی پایین رده ای روبرو هستیم که نه تنها امکانات بهتری از پرچمداران گران قیمت چند سال پیش دارند بلکه آن قدر نزدیک به یکدیگر هستند که انتخاب یکی از آن ها نیازمند به مطالعه دقیق امکانات همه رقبا است.

در این راهنمای خرید گوشی موبایل به شما کمک می کنیم که تا برترین تلفن های هوشمند هر رده قیمتی بازار را پیدا کنید. گوشی هایی که در راهنمای خرید گوشی برای پاییز 1400 معرفی می شوند، ترکیب درستی از برترین محصولات بازار هستند.

Nokia C20 - 32GB

قیمت: حدود دو میلیون تومان

نوترین پایین رده مالی نوکیا تنها تلفن هوشمند بازار ایران در میان برندهای شناخته شده در رده بندی قیمتی کمتر از دو میلیون تومان است که 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. از آن جایی که افرادی که هزینه زیادی برای خرید تلفن هوشمن نمی نمایند، انتظار زیادی هم از آن ندارند، بنابراین طبیعی است که سخت افزار C20 چندان هم چنگی به دل نزند. اما داشتن حافظه داخلی 32 گیگابایتی به این تلفن هوشمند کمک می نماید تا کاربرانی که برای رفع کردن بدیهی ترین نیازهایشان به سراغ آن آمده اند، هرگز احساس پشیمانی ننمایند. چراکه بزرگترین مشکل تلفن های هوشمند در رده های قیمتی پایین را باید کمبود حافظه داخلی دانست که C20 آن را مدیریت نموده است.

این تلفن هوشمند 2 گیگابایت حافظه موقت دارد. دوربین اصلی C20 تنها یک دوربین 5 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن هم کیفیتی مشابه دارد. باطری 3000 میلی آمپری که قابلیت جداشدن هم دارد، یکی از مجذوب کنندهیت های آن لقب می گیرد. این تلفن هوشمند در کنار صفحه نمایش 6.5 اینچی با کیفیت تمام اچ دی پیروز شده تا تراکم پیکسلی 269 پیکسل را در هر اینچ میزبانی کند. بنابراین این تلفن هوشمند را باید برترین گوشی بازار در رده قیمتی دو میلیون تومان دانست.

Nokia G10 - 64GB

قیمت: حدود سه میلیون تومان

نوکیا این روزها کوشش می نماید تا در بازار میان رده ها و محصولاتی که قیمت بالایی ندارند، بدرخشد. واقعیت آن است که این برند فنلاندی در رسیدن به این هدف پیروز بوده و به همین علت G10 را باید برترین تلفن هوشمند در رده قیمتی سه میلیون تومان در بازار ایران دانست. این تلفن هوشمند از 64 گیگابایت حافظه داخلی در کنار 3 گیگابایت حافظه موقت بهره می برد و باطری آن ظرفیت 5050 میلی آمپری دارد که کاربر را در یک روز سخت همراهی می نماید. صفحه نمایش 6.5 اینچی این تلفن هوشمند کیفیت تمام اچ دی را همراه با تراکم پیکسلی 269 پیکسل نشان می دهد و پردازنده مدیاتک این تلفن هوشمند هم با فناوری 12 نانومتری ساخته شده است.

پردازنده G10 به این تلفن هوشمند کمک می نماید تا فعالیت های روزمره را به خوبی مدیریت کند و البته که در پردازش بازی های با کیفیت هم عملکرد قابل قبولی دارد. نوکیا این تلفن هوشمند را با سه دوربین عریض، ماکرو و عمیق به بازار عرضه نموده و باطری آن هم توانایی شارژ با سرعت 10 وات را پشتیبانی می نماید. مدل دیگری هم از G10 در بازار وجود دارد که با حافظه 128 گیگابایتی فراوری شده و این مدل قیمتی حدود سه میلیون و 900 هزار تومان دارد.

Galaxy A12 - 64GB

قیمت: حدود چهار میلیون تومان

نوترین میان رده مالی سامسونگ احتمالا در مقایسه با رقبای قدرتمندی که دارد، چندان پیروز نباشد اما واقعیت آن است که به علت اعتمادی که کاربران به فراورینماینده کره ای دارند به محبوبیتی دست نیافتنی دست پیدا نموده است. صفحه نمایش 6.5 اینچی A12 اگرچه با تراکم پیکسلی 270 پیکسل به بازار عرضه شده اما از پنل IPS بهره می برد. این تلفن هوشمند از چهار دوربین با کیفیت های 48 مگاپیکسل، 5 مگاپیکسل و دو دوربین 2 مگاپیکسلی کمک می گیرد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی اش هم عکس های باکیفیتی ثبت می نماید. باطری 5هزار میلی آمپری A12 از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می نماید و حافظه 64 گیگابایتی آن از 4 گیگابایت حافظه موقت هم کمک می گیرد.

سامسونگ این تلفن هوشمند را در سه رنگ آبی، سفید و مشکی عرضه نموده و بدنه ای کاملا پلاستیکی را برای آن در نظر گرفته است. بخش عظیمی از محبوبیت A12 در بازار ایران به محبوبیت غیرقابل انکار برند کره ای در بازار ایران اشاره دارد و نیازی به یادآوری نیست که این تلفن هوشمند در مقایسه با سایر محصولات بازار قدرت چندانی ندارد اما محبوبیت بی سابقه ای را به دست آورده است.

Poco M3 - 128GB

قیمت: حدود چهار میلیون و500 هزار تومان

شرکت پوکو به اسم زیرمجموعه ای از شیائومی که محصولاتی متفاوت و مقرون به صرفه تر از این فراورینماینده چینی را به بازار عرضه می کرد از مدتی پیش مستقل شده و حالا به اسم یک فراورینماینده نو وارد بازار شده است. پوکو که تمرکزش را به صورت کلی روی بازار هند قرار داده و همین حالا یکی از صاحبان اصلی بازار هند به نظر می رسد، با دو مدل نو وارد بازار ایران شده یکی از آن ها M3 لقب می گیرد. این تلفن هوشمند تقریبا 200 گرمی به بدنه ای کاملا پلاستیکی مجهز شده و از 128 گیگابایت حافظه اصلی در کنار 4 گیگابایت حافظه موقت استفاده می نماید.

پردازنده یازده نانومتری M3 به صفحه نمایش 6.5 اینچی اش که 395 پیکسل در هر اینچ دارد، کمک می نماید تا برترین کیفیت ممکن از بازی های موبایلی را نمایش دهد. تلفن هوشمند M3 دارای سه دوربین در پشت گوشی است. باطری 6هزار میلی آمپری و شارژ سریع 18 واتی به کاربر کمک می نماید تا برای دو روز شلوغ و پردردسر نگران نباشد و نسخه 12 رابط کاربری MIUI روی گوشی M3 اجرا می گردد. این تلفن هوشمند یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در بهار 1400 بود. بی راه نیست اگر گفته گردد که M3 به صرفه ترین و مناسب ترین تلفن هوشمند در رده قیمتی حدود چهار میلیون تومان است.

البته با توجه به آن که مدل نو این تلفن هوشمند با نام M3 Pro مدتی پیش عرضه شده شاید گروهی از کاربران خرید مدل بروزرسانی شده را ترجیح می دهند که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارد.

Poco M3 Pro - 64GB

قیمت: حدود پنج میلیون و 300 هزار تومان

اگر تصور می کنید M3 به اسم یکی از پرفروش ترین محصولات برند پوکو در ایران قدیمی به نظر می رسد پس می توانید برای خرید M3 Pro اقدام کنید. تلفن هوشمندی که به اسم یک بروزرسانی میان نسلی، مجذوب کنندهیت های ویژه ای برای کاربرانش در نظر گرفته است. اگرچه همه بدنه M3 Pro از پلاستیک ساخته شده اما طراحی شبیه به شیشه آن برای کاربر مجذوب کننده به نظر می رسد. برخلاف Note 10 که به استاندارد مقاومت در برابر آب و گرد و مجهز شده بود در M3 Pro خبری از صفحه نمایش Super AMOLED نیست. صفحه نمایش 6.5 اینچی M3 Pro تراکم پیکسلی 405 پیکسل در هر اینچ را به نمایش می گذارد اما به پنل IPS مجهز شده که حداکثر مقدار روشنایی اش فراتر از 500 نیت نمی رود.

به عبارت دیگر اگر در فضاهای باز استفاده زیادی از تلفن هوشمند خود دارید، باید بدانید که M3 Pro برترین گزینه موجود نیست. این تلفن هوشمند به اسم یکی از نوترین محصولات شیائومی با اندروید 11 به بازار عرضه شده و از پردازنده مدیاتک 700 استفاده می نماید. شاید بعضی از کاربران از ضعیف بودن پردازنده M3 Pro ناراضی باشند اما فناوری 7 نانومتری آن می تواند سرعت اجرای دستورات کاربر را بیشتر از بسکمک از محصولات هم رده قرار دهد. باطری 5000 میلی آمپری M3 Pro به قابلیت شارژ سریع مجهز شده و سه دوربین این تلفن هوشمند هم به ترتیب 48، 2 و 2 مگاپیکسل کیفیت دارند. سنسور اثر انگشت M3 Pro مانند مدل های قبلی محصولات پوکو روی دکمه پاور در حاشیه سمت راست قرار گرفته است.

Redmi Note 10 - 128GB

قیمت: حدود شش میلیون تومان

نوترین نسل مجذوب کننده ترین میان رده های شیائومی از مدتی پیش به بازار ایران رسیده و از همان ابتدا با یک قیمت رقابتی به بازار عرضه شده است. صفحه نمایش 6.43 اینچی Note 10 به فناوری مجذوب کننده Super AMOLED مجهز شده که باعث می گردد یکی از برترین صفحه های نمایش در رده قیمتی خودش را داشته باشد. پردازنده اسنپدراگون 678 میان رده مجذوب کننده شیائومی با فناوری 11 نانومتری ساخته شده که سرعت انجام دستورات به وسیله کاربر را به شکل تحسین برانگیزی افزایش می دهد. حافظه موقت 4 گیگابایتی برای Note 10 کافی به نظر می رسد و در اجرای همه بازی های ویدیویی هم کمک می نماید.

در این زمینه بخوانید:

آیا گوگل پیکسل 6 می تواند به رقیب جدی آیفون تبدیل گردد؟

آیا سامسونگ دوباره به بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند تبدیل می گردد؟

با این حال نسخه دیگری از این تلفن هوشمند با 6 گیگابایت رم هم به بازار عرضه شده که قیمت بالاتری دارد. شیائومی که Note 10 را با استاندارد IP53 که مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را شامل می گردد هم به بازار عرضه نموده برای این تلفن هوشمند باطری قابل قبولی هم در نظر گرفته است. باطری 5000 میلی آمپری Note 10 با پورت Type-C شارژ می گردد و تنها در 74 دقیقه کاملا شارژ می گردد. دوربین های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی Note 10 از انواع لنزها پشتیبانی می نمایند و به همین علت تجربه عکاسی و فیلم برداری مجذوب کنندهی برای کاربر به همراه دارند.

Poco X3 Pro - 256GB

قیمت: حدود هفت میلیون و 900 هزار تومان

یکی از متفاوت ترین محصولات شیائومی و پوکو که اخیرا به بازار ایران هم رسیده است، X3 Pro لقب می گیرد. زبان طراحی این تلفن هوشمند 6.67 اینچی با بیشتر محصولات شیائومی فرق دارد و به همین علت کاربرانی که در پی خرید یک تلفن هوشمند متفاوت هستند، می توانند روی X3 Pro حساب ویژه ای باز نمایند. این تلفن هوشمند هم به استاندارد IP53 مجهز شده تا در برابر گرد و غبار و آب مقاومت قابل قبولی داشته باشد. اگرچه صفحه نمایش آن به محافظ گوریلا گلس 6 مجهز شده که مقاومت آن را به سطح بی نظیری می رساند اما واقعیت آن است که پنل IPS باعث شده که X3 Pro با حداکثر روشنایی 450 نیتی اندکی ناامیدنماینده ظاهر گردد.

پردازنده اسنپدراگون 860 با فناوری 7 نانومتری در کنار حافظه موقت 6 گیگابایتی X3 Pro را به یک تلفن هوشمند غول پیکر تبدیل می نماید که در رده قیمتی خودش بی رقیب به نظر می رسد. دوربین های 48، 8، 2 و 2 مگاپیکسلی X3 Pro قابلیت ضبط مجذوب کننده ترین تصاویر و ویدیوها را برای کاربر به ارمغان می آورند و باطری 5160 میلی آمپری این تلفن هوشمند تنها در 59 دقیقه کاملا شارژ می گردد. به نظر می رسد X3 Pro یکی از برترین تلفن های هوشمند بازار در رده قیمتی زیر هفت میلیون تومان باشد که توانایی های یک پرچمدار را برای کاربران به ارمغان می آورد.

Poco F3 - 128GB

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

کوشش های برند پوکو برای ساخت تلفن های هوشمند گران قیمت و پرچمدار مجذوب کننده به نظر می رسد. F3 نوترین پرچمدار زیرمجموعه نوظهور شیائومی است که یکی از مجذوب کننده ترین تلفن های هوشمند در رده قیمتی زیر ده میلیون تومان به نظر می رسد. صفحه نمایش 6.7 اینچی F3 با فناوری Super AMOLED ساخته شده و در اوج روشنایی می تواند تا 1300 نیت افزایش پیدا کند. این صفحه نمایش 120هرتزی در هر اینچ خود 399 پیکسل قرار داده است. پردازنده اسنپدراگون 870 باعث شده این تلفن هوشمند از فناوری ارتباطی 5G هم پشتیبانی کند.

مدل 128 گیگابایتی F3 به 6 گیگابایت حافظه موقت تجهیز شده و دوربین های 48، 8 و 5 مگاپیکسلی این تلفن هوشمند مجموعه ای از برترین لنزهای ممکن را برای کاربر به ارمغان آورده اند. باطری 4520 میلی آمپری F3 تنها در 52 دقیقه کامل شارژ می گردد. این تلفن هوشمند از حسگر اثرانگشت روی دکمه پاور هم بهره می برد.

Galaxy A71 - 128GB

قیمت: حدود یازده میلیون و 300 هزار تومان

شاید یک سال پیش خرید A70 به اسم یک تلفن هوشمند قدرتمند یک انتخاب منطقی بود اما با ورود A71 سامسونگ کاربران نوش را قانع نموده تا برای خرید نسل نو پول بیشتری پرداخت نمایند. اگر نمی خواهید در شرایط فعلی ده ها میلیون تومان برای خرید یک تومان هوشمند هزینه کنید، باید بدانید A71 می تواند پرچمداری باشد که همه نیازهای شما را رفع می نماید. طراحی پلاستیکی این گوشی با کیفیت مثال زدنی اش حال و هوای یک تلفن هوشمند شیشه ای را برای شما به همراه دارد. صفحه نمایش 6.7 اینچی آن اگرچه ابعادی شبیه به یک تبلت دارد اما با طراحی هوشمندانه به راحتی در یک دست قرار می گیرد. شاید تراکم 393 پیکسل در هر اینچ برای A71 عدد مطلوبی نباشد اما از قلم نیاندازید که صفحه نمایش امولد برترین رنگ ها را به نمایش می گذارد.

پردازنده هشت نانومتری اکسینوس 980 سرعت پردازش کم نظیری را برای A71 به همراه دارد. برای خرید این تلفن هوشمند در بازار ایران دو گزینه دارید؛ یک مدل با 6 گیگابایت رم عرضه شده که قیمت پایین تری دارد و مدل بالاتر با 8 گیگابایت رم به شما کمک می نماید تا برنامه ها و بازی های مختلف را به راحتی هر چه تمام اجرا کنید. دوربین های این گوشی به ترتیب 64، 12 و 5 مگاپیکسل هستند که با همراهی سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق و یک فلاش به مجموعه ای قابل قبول برای عکاسی تبدیل می شوند. دوربین سلفی آن 36 مگاپیکسلی است و باطری 4500 میلی آمپری A71 از فناوری شارژ سریع هم پشتیبانی می نماید.

Samsung Galaxy A72 - 256GB

قیمت: حدود چهارده میلیون تومان

با وجود افزایش نگران نماینده قیمت تلفن های هوشمند در چند سال اخیر اما پیشرفت محصولات میان رده هم باعث شده تا کاربران با قیمت هایی مجذوب کننده تر برای خرید تلفن هایی در سطح و میزان پرچمداران هم اقدام نمایند. شاید A72 یکی از برترین میان رده های قدرتمند بازار باشد که یادآور محصولات درجه یک و پرچمدارانی است که قیمت های چند ده میلیون تومانی دارند اما با رقمی معقول تر در دسترس است. این تلفن هوشمند که جزو نوترین محصولات سامسونگ در بازار ایران هم قرار می گیرد به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته و به یکی از محبوب ترین تلفن های هوشمند این روزهای بازار ایران است.

سامسونگ برای A72 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی استفاده نموده که فناوری Super AMOLED FHD+ را میزبانی می نماید. تراکم پیکسلی خیره نماینده صفحه نمایش این تلفن هوشمند آن را به یکی از برترین صفحه نمایش ها در رده قیمتی خودش تبدیل نموده و خیال کاربر را از داشتن یک تلفن هوشمند بی نظیر راحت می نماید. پردازنده این تلفن هوشمند مدل Snapdragon 720G است که از تراشه های 8 نانومتری لقب می گیرد. حافظه موقت A72 به 8 گیگابایت رم مجهز شده و تراشه گرافیکی Adreno 618 هم این تلفن هوشمند را به یک هیولای کوچک تبدیل می نماید.

حسگر اثر انگشت A72 که زیر صفحه نمایش قرار گرفته به وسیله یک باطری 5هزار میلی آمپری شارژ می گردد. فناوری شارژ سریع این تلفن هوشمند به کاربر اجازه می دهد تا در کمتر از یک ساعت آن را کامل شارژ کند. اگر سرمایه لازم برای خرید یک پرچمدار سامسونگی را ندارید، باید بدانید که A72 همه نیازهای شما را برآورده می نماید.

منبع: ایرنا زندگی

به "راهنمای خرید گوشی برای پاییز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید گوشی برای پاییز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید