زیبایی منظره ها پاییزی در قاب تصاویر هوایی (قسمت دوم)

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مسابقه نشنال جئوگرافی یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی در سطح جهانی است. سال جاری در میان آثار ارسالی، زیبایی منظره ها پاییزی به برترین شکل در قاب تصاویر هوایی نمایش داده شده اند.

زیبایی منظره ها پاییزی در قاب تصاویر هوایی (قسمت دوم)

طبیعت سحر و افسونی خاص خود دارد. فصل ها آنچنان زیبا و دلپذیر جای یکدیگر را می گیرند که بیننده اغلب شگفت زده می گردد. ببینید سبزی باطراوت طبیعت چگونه آرام آرام رنگ باخته و جای خود را دنیایی مملو از رنگ های پرجلوه و دلپذیر می دهد؟ بی شک پاییز یکی از زیباترین فصول سال است، افسونگری که به خوبی زیبایی های خود را در معرض دید بیننده قرار می دهد. اما گاهی برای همه ممکن نیست که از چشم انداز ها زیبای پاییزی لذت ببرند و اینجاست که ارزش تصاویر و هنر عکاسی بیش از پیش معین می گردد.

در واقع شاید دیدنی تصاویر آن حس و حال واقعیت را نداشته باشد، اما در عین حال فرصتی است برای لمس چیزهایی که گاهی از دسترس مان دور است. مسابقه عکاس سال طبیعت نشنال جئوگرافی یکی از فرصت ها ناب برای بهره بردن از این تجربه است، زمانی برای دیدنی جادوی طبیعت در قاب تصویر.

در بخش نخست این مطلب همراه شما عزیزان مروری داشتیم بر گزیده ای از تصاویر ارسالی به رقابت امسال که طبیعت دلفریب پاییزی را به برترین شکل ممکن به تصویر کشیده اند. در مرور قسمت دوم و دیدنی گلچین دیگر آثار دیدنیی عکاسانی از گوشه و کنار دنیا همراه ما باشید.

نیوهمپشایر، آمریکا

مانیش مامتانی (Manish Mamtani) از جمله عکاسانی است که به نظر می رسد امسال خیز بلندی برای کسب عنوان نخست این رقابت برداشته است. در این تصویر باز هم شاهد ذوق و نگاه خاص او به طبیعت زیبای پاییز نیوهمپشایر در ایالات متحده آمریکا داریم.

KÄLVFORS، سوئد

آندری اندریتکو (Andrei Andritcu) در این تصویر زیبا گستره ای دلفریب از طبیعت سوئد را به تصویر کشیده که فعلا دور از دسترس بشر، از سکوت و آرامش لذت می برد.

آلاسکا

عکاس این تصویر توبی هریمن (Toby Harriman) می گوید این عکس یکی از تصاویر ثبت شده مجموعه او در خصوص عکاسی از رودخانه است. او در ادامه اضافه می نماید وقتی برفراز آلاسکا در پرواز بوده، زیبایی چشم انداز ها و طبیعت بکر این منطقه آنچنان نگاه او را مجذوب خود نموده که ناخودآگاه نمی توانسته عکاسی کردن را متوقف کند. چشمانش در جستجوی هر جزئیات این سو و آن سو در حرکت بوده و سعی داشته الگوهای طبیعی و دلفریب رودخانه ها را در این بستر طبیعی چشم نواز به برترین شکل ممکن ترسیم کند.

ایکی نوسه (ICHINOSE)، ژاپن

تاکاهیرو بیشو (Takahiro Bessho) عکاسی از کشور ژاپن در دیگر تصویر ارسالی خود به این رقابت بازهم به سراغ جلوه های پنهان طبیعت رفته است. در اعماق جنگل، جایی که آبگیری کوچک به آرامی در میان تابلوی رنگارنگ درختان اطرافش غنوده است. این آبگیر زیبا همانند آیینه ای زلال آبی آسمان بالای سرش را بازتاب داده، آیینه ای که گویی جادوی رنگین پاییز آن را قاب گرفته است.

سویجو (SUIJŌ)، ژاپن

باز هم تاکاهیرو بیشو تصویری دیگر از طبیعت پاییزی کشور ژاپن را در قالب این تصویر جالب به بیینده نشان داده است. جاده ای ناشناس که در میان درختان پیچ و تاب خوران کشیده شده و از آسمان شبیه به حرف S به نظر می رسد. اینجا هم می توان از مشاهده رنگ های پاییزی لذت برد. عکاس در ادامه اشاره می نماید که این تصویر را با اجازه متولی ساخت این جاده گرفته است.

جنگل بوجورِنی (Bujoreni Forest)، رومانی

جلوه رنگارنگ جنگل بوجورنی در فصل پاییز. این تصویر در ماه اکتبر در کشور رومانی به وسیله الکسی پاول (Alexoaei Paul) گرفته شده است.

جزیره هارستاین (Harstine Island)، واشینگتن

دیل جانسون (Dale Johnson) در خصوص این تصویر زیبا می گوید:

من از پرسپکتیو چشم انداز ها وقتی از بالا به آن ها نگاه می کنیم، بسیار لذت می برم. این تصویر در جنوب جزیره هارستاین در واشینگتن گرفته و برای ثبت آن از یک کوادکوپتر DJI Phantom 4 استفاده شده است.

کلوژ- ناپوکا (CLUJ-NAPOCA)، رومانی

این تصویر ظاهرا در نزدیکی محل زندگی عکاس ولادیمیر پیتیو (Vladimir Piteu) گرفته شده است. او می گوید حین رانندگی در جاده و لذت بردن از چشم انداز ها بوده که به فکرش رسیده این جاده از بالا چه شکلی است؟ به همین دلیل به خانه رفته و این بار با پهپادش بازگشته تا پاسخی برای این پرسش پیدا کند.

پارک ملی یوهو (YOHO NATIONAL PARK)، کانادا

عکاس جیمز بیان (James Bian) بعد از یک راهپیمایی دو ساعته در میان مسیرهای پوشیده از برف پارک ملی یوهو در کانادا به این نقطه رسید. جایی که دریاچه زیبای شفر (Schäffer lake) در محاصره درختان رنگارنگ، نمایشی دلفریب را پیش چشمان او اجرا کرد، نمایشی که ارزش جاودانه شدن در قاب تصویر را داشت.

کلرادو

جاده ای پرپیچ و خم در منطقه کوهستانی در استان کلرادو که شکارِ نگاه خاص و خیال پرداز عکاس مانیش مامتانی شده است. مانیش که از زیبایی جاده به وجد آمده بود، تصمیم گرفته پهپادش را به پرواز درآورده و این چشم انداز را از زاویه ای دیگر هم دیدن کند.

بیراتوری (BIRATORI)، ژاپن

عکاس روکا ایتو (Rucca Ito) بعد از مشاهده این چشم انداز به شدت تحت تأثیر نهاده شد. به نظر او این رنگ های زیبای پاییزی در منطقه ای کوهستانی به قدری دلفریب آمد که تصمیم گرفت آن را ثبت کند. او در ادامه اضافه می نماید که کاش کسی پیدا گردد برجی صد متری در نزدیکی این محل بسازد تا همه شانس لذت بردن از این چشم انداز سحرانگیز را داشته باشند.

OVERUP، دانمارک

عکاس میشل راسموسِن (Michael Rasmussen) این جواهر زیبا را در یک بعدازظهر پاییزی در میان جنگلی در کشور دانمارک کشف کرد و این تصویر حاصل این اتفاق است.

سیبری

طبیعت در خلق هارمونی و هماهنگی بی عیب و نقص است. در این تصویر که از سطح رودخانه ای در سیبری گرفته شده، این نکته به خوبی مشهود است، رودخانه ای مجذوب کننده که در میان جنگل های تایگا جاری است. واقعیت این است که رودخانه های واقع در سیبری حقیقتا سرگرم کننده و جالب توجه هستند. شکل، رنگ، ساختار و کلا همه چیز در خصوص آن ها خاص و منحصربفرد است. این تصویر در ماه آگوست امسال میلادی و به همت عکاس کامیل نورف (Kamil Nureev) و با یک کوادکوپتر به ثبت رسیده است.

دریاچه ای شبیه به قلب

در قلب پاییز، طبیعت راهی برای نشان دادن عشق و محبت خود به ما پیدا نموده است. قلبی نیلگون آرمیده در میان بازوان درختانی که جامه پاییزی به تن نموده اند.

عکاس: شان استالتری (Sean Stalteri)

پارک ملی آکان (Akan National Park)، ژاپن

عکاس ژاپنی روکا ایتو در جستجوی چشم انداز ها زیبای طبیعی گذرش به این نقطه افتاده است. جاده ای زیبا که در نهایت به دریاچه ماشو (Lake Mashu) منتهی می گردد و باز هم رد پای پاییز که در همه جا قابل مشاهده است.

به انتها این مطلب رسیدیم. امیدوارم از دیدنی این چشم انداز ها زیبا و دلفریب لذت برده باشید. راستی اگر شما جزو هیأت داوران بودید، کدام تصویر را به عنوان برنده انتخاب می کردید؟ کدام یک بیش از بقیه شما را در جادوی فصل پاییز غرق کرد؟ راضی خواهیم شد که نظرات خود را با ما نیز در میان بگذارید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com

به "زیبایی منظره ها پاییزی در قاب تصاویر هوایی (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی منظره ها پاییزی در قاب تصاویر هوایی (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید