سبزوار، شهر صادرات خاویار

به گزارش وبلاگ انجمن گفتگو، مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: 26 کیلوگرم خاویار تولیدی این شهرستان در سال زراعی جاری به کشور های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس صادر شده است.

سبزوار، شهر صادرات خاویار

محمدعلی اسلامی مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار گفت: سبزوار در حوزه تولید ماهیان خاویاری در خراسان رضوی پیشگام است و هم اینک چهار واحد پرورش خاویار در این شهرستان فعال است.

او اضافه نمود: از ابتدای امسال علاوه بر استحصال تخم خاویار، 20 هزار کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری در مزارع پرورش ماهی این شهرستان تولید و روانه بازار داخل و خارج کشور شده است.

مسئول شیلات جهاد کشاورزی سبزوار ادامه داد: واحد های پرورش ماهی خاویار این شهرستان در 2 حوزه پروار ماهی و استحصال خاویار فعالیت دارند.

اسلامی بیان کرد: با توجه به ظرفیت سبزوار در تولید شیلات، عملیات احداث شهرک آبزی پروری و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان با حمایت های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در مساحت 6 هکتار با استفاده از آب رودخانه کال شور، با ظرفیت اسمی تولید سالانه 60 تن گوشت و 1.5 تن خاویار در مرحله پایانی قرار گرفته است.

وی شرح داد: شهرستان سبزوار با تولید سالیانه افزون بر سه هزار تن ماهی سردابی و گرمابی، حدود 30 درصد تولید ماهی استان خراسان رضوی را در اختیار دارد و در سالیان اخیر همواره رتبه نخست تولید شیلات در خراسان رضوی را داشته است.

وبلاگ انجمن گفتگو خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سبزوار، شهر صادرات خاویار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سبزوار، شهر صادرات خاویار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید